Gjest Doh Skrevet 11. april 2013 #361 Del Skrevet 11. april 2013 Haha, ja noen ganger føles det som ett år mens andre ganger føles det som femten år. Men savner skolen, det er definiivt en av de beste periodene i livet. Savner å dra på kjøretur med slede, ta imot lam, kose med kalvene, dra på tur i skogen med Anne-Marit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. april 2013 #362 Del Skrevet 11. april 2013 Har ei på facebook som er fulgt igang med lamminga nå, kan tro det smitter. Savner det en god del ja :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 11. april 2013 #363 Del Skrevet 11. april 2013 Husker vi sovna en eller annen gang midt på natta under lamminga. Tror det gikk ett sekund så bråvåkna begge to og var livredde for at vi hadde sovet kjempelenge. Kopplammene var jo nydelig da, spesielt de to som var alene. Skikkelig rampete begge to Ene lammet kom ut med hodet først da, da ble det littegranne styr med å dytte det inn igjen og finne frambeina så det kunne dras ut. Åh, jeg vil også være med på lamming igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 11. april 2013 #364 Del Skrevet 11. april 2013 Kommer an på hva slags action du mener det jeg tenkte enkli bare på om du har noen planer med noen venner, ut, shopping, kafè, morroheter.......? et eller annet... Meeen, du har åpenbart noen helt andre planer på agendaen? Hva slags skole er det dere har gått på sammen!? heheheee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 12. april 2013 #365 Del Skrevet 12. april 2013 Hehe, nei ingen store planer. Skal på hagemessa på Lillestrøm og så må vi besøke farfar på sykehjemmet en tur. Han har ikke mange ukene igjen, men har vært skikkelig dårlig til å besøke ham siden påsken. Og så må det vel ordnes litt mer i kjellerstua og gangen, og plutselig er det søndag kveld Vi gikk på naturbruk og hestelinje på videregående S vi kan kjøre traktor, melke kuer, beskjære epletrær, pløye et jorde, felle trær osv. Angrer ikke et sekund på at jeg valgte den linja, og jeg endte jo til og med opp med å kjøpe hest i løpet av vgs (jeg som hadde ridd to ganger før jeg begynte på den skolen). Mer variert skolehverdag skal man lete lenge etter Ps: jeg tok en test nå, og jeg kan trygt drikke vin i helgen. Mer blendahvit test skal man lete lenge etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. april 2013 #366 Del Skrevet 12. april 2013 Det var faktiske lammunger det var snakk om her, ja. Jeg var helt sikker på at AC snakket i metaforer EL-slim er da ingenting mot slimpropper og lignende! Kos deg på hagemessa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 12. april 2013 #367 Del Skrevet 12. april 2013 Bondelivet er kjempemorro ... Jeg elsket å være med bestefar ut i fjøset å melke, stelle, strige, kose og være i veien Som 5 åring var jeg faktisk med å tok i mot en kalv også.. det var jeg som oppdaga at fødselen var i gang og jeg stakk rimlig fort av, men kom inn igjen når det ikke var så ekkelt lenger.. Men det høres ut som en lur måte å komme seg igjennom vgs på ihvertfall, den måten dere gjorde det på Yrkesfag er genialt sånn sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 12. april 2013 #368 Del Skrevet 12. april 2013 Ja, ekte lam. Tror vi tok imot rundt 20 stk det døgnet vi hadde vakt, og det er utrolig hvor fort man venner seg til både etterbyrder og andre ekle ting (jeg holdt på å svime av første fødselen, tåler blod og sånt dårlig). Koselig med besteforeldre med gård da Noz. Besteforeldrene mine bor også på gård, men ikke like stas å kose med blomkålen Nå er det helg! Ble bare 45 min ekstra jobbing i dag, så ganske fornøyd med det. Blir muligens litt ekstra på mandag også, men vet jo om det så lett å planlegge middag og sånt. I dag skal jeg lage chili igjen, den var innmari god! Har ikke vært så flink til å prøve nye ting i det siste, kjenner jeg synes det er litt kjedelig å måtte lage middagstider hver uke nå. Prøver å spørre mannen, men får bare til svar at han vet ikke og jeg kan bare ta det jeg vil ha. Jaja, er han som handler da så kanskje det er litt rettferdig likevel. Har jo egentlig ikke noe å klage på men de to siste gangene har det vært et skikkelig ork å sette seg ned med det.. Nei, nå ble det negativt her. Skal ta meg en øl når jeg lager middagen og nyte helgefølelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. april 2013 #369 Del Skrevet 12. april 2013 Husker fortsatt de lamma som var oppe jeg! En av de døde vel under natta, og den andre jeg fant var jo helt stiv... Alle de bisare tinga man ble vant til under den linja. For ikke å glemme å partere hestebein med sag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 12. april 2013 #370 Del Skrevet 12. april 2013 Fikk ikke partert hestebein jeg Var på møte. Alt moro man går glipp av pga møter altså.... Vi mista også et lam, men det var egentlig ikke overraskende. Var nede og lå under varmelampe hele tiden. Det beste var jo når avløseren prøvde å lure oss med at den lurte på seg mange timer etter at den var død. E bare "hva?!?" Men han sa også at om det ikke var liv i de måtte vi bare holde de opp til en ledning som stakk ut av taket. Så lettlurte var vi ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. april 2013 #371 Del Skrevet 12. april 2013 Haha, husker ikke hvem jeg var med der engang jeg! Husker bare vi slumra til alt for lenge om morran, så kopplamma lagde et voldsomt leven når vi kom dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 13. april 2013 #372 Del Skrevet 13. april 2013 I dag har vi vært på hagemessa på Lillestrøm, og jeg har kjøpt aaaaaaltfor mye frø. Først var det tre for to på Plantasjen, og så var det jaggu meg sju for tre et annet sted. Kan jo ikke la sjansen gå fra meg. Så nå skal det hvertfall bli kjøkkenhage her Heldigvis har de fleste holdbarhetstid på 1,5 år da, så kan bruke de til neste år også. Ble to pakker sommerblomster (blanding), litt urter, blomkål, reddiker, isbergsalat, blomkål (ups, de trenger tydeligvis masse plass), brokkoli (trenger også mye plass), løk, sjalottløk, sukkererter, jordbær og sikkert noe mer jeg ikke kommer på nå. Ble hvertfall 13 pakker. Har jeg forresten nevnt at tomta vår er på type 150 kvm og at flekken jeg skal dyrke på er 2x4 meter Jadda, det blir nok bra. Gleder meg til å sette i gang. Til uka skal jeg snekre kasser, gidder ikke bruke tid og penger på pallekasser når jeg kan kjøpe planker til 7 kr meteren og snekre selv. Da blir de jo akkurat så store jeg trenger også. Og det er lenge siden jeg har laget noe helt selv så det blir jo ekstra stas. Må bare få smelta snøen som ligger der nå så blir det nok bra. Og så skal jeg vel begynne å dyrke ting inne denne uka eller noe. Så får grønnsakene en fin start på livet om ikke katten graver opp alt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 13. april 2013 #373 Del Skrevet 13. april 2013 heheheeeee.....lykke til Doh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 13. april 2013 #374 Del Skrevet 13. april 2013 Haha, har du ikke troa Noz? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 13. april 2013 #375 Del Skrevet 13. april 2013 joooooo selvfølgelig! Jeg har bestandig troa jeg.. hva med å plante i høyden? lage på en måte en køyeseng i mange flere etasjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 14. april 2013 #376 Del Skrevet 14. april 2013 Ååh, kjøkkenhage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 14. april 2013 #377 Del Skrevet 14. april 2013 joooooo selvfølgelig! Jeg har bestandig troa jeg.. hva med å plante i høyden? lage på en måte en køyeseng i mange flere etasjer? Ja, vurderer om jeg skal lage den ene som en trapp på en måte. Driver og nileser på hagegal.no nå, og skjønner at jeg hvertfall må kommi igang ganske snart. Får bare bygget to av de tre kjøkkenhagene jeg skal ha foreløpig (skal fjerne en del av plattingen, men det blit ikke gjort før i juni) så de får være prøveprosjekt. Trooooor kanskje jeg må kjøpe meg en bok også Kommer nok også til å dyrke litt i potter og ha på verandaen så vi får litt grønt her oppe også. Er jo noen som burde stå litt i le og ha mye sol, så det passer bra.Kanskje sukkerertene Skulle virkelig ikke tro at jeg har gått på landbruksskole så usikker jeg er når det gjelder sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 14. april 2013 #378 Del Skrevet 14. april 2013 Åååååh, masse menssmerter i dag. Auau Føler meg som en bolle også, skikkelig oppblåst. Og med det drittværet er jo dette en kjempeflott dag. Sånn, der fikk jeg det ut Var og besøkte farfar i dag igjen. Han holder ut selv om han, ifølge legene, burde vært død for flere uker siden. Har tydeligvis et sterkt hjerte da Men hadde hatt et lite drypp og vært noen timer i koma på onsdag, så går jo ikke akkurat bedre. Får ta en uke/dag av gangen og se hva som skjer. Nå har jeg satt en pizzadeig, skal ha hvit pizza igjen i dag. Fått litt dilla på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 14. april 2013 #379 Del Skrevet 14. april 2013 det er trist at bestefaren din er så syk men du er heldig som har noen igjen! hvor mange gjenlevende har du? hvit pizza ja- har lest det noen ganger her inne alt hva har du på disse hvite pizzaene? mensensmerter er no dritt! er du like heldig som meg som bare har mensen i 2-3 dager!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 14. april 2013 #380 Del Skrevet 14. april 2013 det er trist at bestefaren din er så syk men du er heldig som har noen igjen! hvor mange gjenlevende har du? hvit pizza ja- har lest det noen ganger her inne alt hva har du på disse hvite pizzaene? mensensmerter er no dritt! er du like heldig som meg som bare har mensen i 2-3 dager!? Jeg har alle fire fortsatt, så er kjempeheldig Mannen har ikke engang begge foreldrene sine i live så vi har hatt det ganske ulikt der. I dag hadde jeg krydderurter, hvitløk, chili, salt og pepper blandet i Creme fraiche, og oppå pizzaen hadde vi pinjekjerner, cherrytomater, serranoskinke, mozarella og blåmuggost. Og friske krydderurter på toppen. Er en oppskrift fra Trines Matblogg, hun har så utrolig mye godt Ja, pleier å ha ganske korte men nå som jeg har slutta på p-piller aner jeg ikke åssen det blir. Husker bare at jeg hadde sterke menssmerter før, så kommer sikkert til å få det igjen. Det er noe jeg har arvet av mamma og mommo. Takk for den, gener Hatt en spennende helg du da, Noz? Litt mer begivenhetsfull enn min kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå