Gå til innhold

Dohs dager med lillemann

Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Tror det ligger noen beskrivelser inne på øvelsesrommet hvis du ikke får det til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dag igjen på jobb så er det hyttetur :) Gleder meg, selv om det er kjedelig å kjøre tre timer. Blir uvant å være på hytte med vann og strøm og oppvaskmaskin da. Men det blir ufattelig deilig også. Ikke alltid like gøy å ikke ha dusj.

Tror ikke vi har truffet no EL, om jeg har hatt det i det hele tatt. Men det gjør ikke noe, dette får gå som en prøve-prøverperiode :) Men jeg har faktisk hatt litt stikninger eller noe de siste dagene. Men det er så periodisk at jeg tror kroppen bare gjør det for å forvirre meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

God hyttetur-tur Doh! :blomst:

Det høres deilig ut å komme seg bort og vekk en helg..

Hvem reiser du sammen med?

Det virker som at det er vanskeligere å bli gravid når man prøver enn når man

ikke prøver.. Jeg kjenner en del som har blitt gravide når de absolutt ikke vil eller bør få barn, og en del par som bare har slutta med prevansjon for så å beholde barne dersom atte hvis det skulle vise seg at de ble gravide.. Og i dette siste tilfelle her har det aldri tatt særlig lang tid før sæden traff egget!

Men når man driver å finner ut når man har EL og prøver for harde livet... DA! ..Da kan det ta sin tid...

Merkelig det der synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart det der... Har selv to nevøer (to forskjellige familier) som er "uhell" :) Mamma derimot, hun fikk barn akkurat da hun planla. Det var nok lettere før :fnise: (bortsett fra mannen min da, han tok det åtte år med. Håper ikke vi bruker like lang tid)

Skal reise sammen med søskene mine med ektefeller (og nevøen min). Vi pleier å reise på hytta til mamma en gang i året, men så ville vi ta en tur til Beito også. Er ikke slalåmbakke ved hytta (eller, det er et skitrekk som er kanskje 100 meter langt) så deilig med en slalåmhelg også. Tror jeg har stått på slalåm en gang siden jeg fikk ski av mannen for fire år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig hjemme fra jobb i dag. Måtte hente mannen hos tannlegen, han har trukket to visdomstenner og fikk sedasjon (som ikke virka 100%, han var våken hele tiden) så da skal man ikke kjøre bil eller være alene. Han kan ikke spise på et par timer ennå da, så han syntes nok jeg var slem som spiste et par brødskiver i stad. Måtte ta noen smertestillende også nå, stakkars...

Ellers hadde vi det kjempefint på Beitostølen. Hadde sol hele helgen, men det var likevel for kaldt til å sitte noe særlig ute. Ble to-tre timer i slalombakken på lørdag, men jeg har utrolig vonde slalomstøvler så orka ikke mer. Egentlig ganske kjedelig siden de nesten ikke er brukt, men når man må ta spennene helt opp mellom hver tur er det noe feil. På søndag gikk mannen og jeg en tur på beina mens de andre tok en skitur. Vi tok jo ikke med oss langrennski, men det var godt å gå en tur også. Fikk tatt med bikkja til søstern også, han kan være litt slitsom på langrenn når hun må stå og vente på nevøen min (type stå og bjeffe hele tiden).

Lagde forresten denne på lørdag. Ble ganske godt, men tok litt tid (ikke barebare å skrelle en haug sjalottløk :fnise: ). Nekter å få hjelp også da, så kan jo bare takke meg selv. Men var åpen kjøkkenløsning så var jo ikke asosial likevel. Hadde forresten ovnsstekte poteter ved siden av i stedet for potetstappe. Greit å bare kunne slenge de i ovnen :)

Ellers har jeg hatt biiiiiittelitt menssmerter i dag. Kanskje jeg har EL? Eller så er mensen på vei? Ikke veit jeg, aner jo ikke åssen denna skrotten min fungerer :fnise:

Nå ligger katten på fanget til mannen. Kanskje han skal trøste :hug: Eller så er det fordi mannen ligger under det mykeste pleddet (jeg tror det siste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Her satt jeg og trodde at du hadde sluttet å skrive i dagboka di, og så har du bare fallt ut at Mine innlegg! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her satt jeg og trodde at du hadde sluttet å skrive i dagboka di, og så har du bare fallt ut at Mine innlegg! :bond:

Ja, har skjønt at det har skjedd med flere dagbøker i det siste :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger katten på fanget til mannen. Kanskje han skal trøste :hug: Eller så er det fordi mannen ligger under det mykeste pleddet (jeg tror det siste)

:fnise:

Som dyreelsker frister det jo å tro det første, men jeg har hatt katter jeg også, og må innrømme at det siste nok er mest sannsynlig. Hehe. Katter er smarte små skapninger!

Håper du har en fin dag, og at "skrotten" snart gir tydelige tegn på hvordan den har tenkt å oppføre seg framover... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Så godt å høre at helgeturen ble vellykket Doh!

Jeg synes du er så heldig som har en fluktmulighet

(les; hytte.. et sted å dra til i ny og ned).

Aldri har familien hatt hytte så det har liksom blitt til

at vi bestandig har vært hjemme hele ferien hver eneste

ferie vi har hatt opp igjennom barndomen og tenårene.

Hvordan går oppussinga Doh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig deilig sånn. Mamma er jo lærer, så vi har alltid hatt en tur på hytta, en tur på camping i kombicampen og en tur til familie på sørlandet. Veldig heldige sånn sett (og det var en av grunnene til at jeg egentlig hadde lyst å bli lærer) :) Og nå som vi har mulighet til å dra på firmahytte har vi jo ennå flere muligheter.

Har ikke skjedd noe mer med oppussinga, men er jo nesten ferdig da. Mangler lister pliss gulvet i gangen. Mannen tar en del av det til helgen tenker jeg. Har klart å overtale han til å bli med på hagemessa i Lillestrøm også, så går med en dag til det da. Gleder meg til å lage hage :danse:

I dag møtte jeg ei venninne etter jobb, og fikk shoppa et par bukser og gensere. Og sko som faktisk er skikkelig gode og funksjonelle. Jeg har en tendens til å bare kjøpe pensko :sjenert: Nå har vi spist hvit pizza igjen, og katten ligger og sover på sofaen og mannen tar et bad. Så nå får jeg endelig sittet på KG i fred :fnise: Ellers blir det nok et par lange dager på jobb nå. Må bli ferdig med noe i morgen som jeg ikke har fått gjort noe på i dag, så blir litt stress. Men da er det bare å jobbe opp litt fleksitid sånn at jeg kan ta noen dager fri i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Er moren din lærer rundt om kring her et sted i kommunen?

Ble nyskjerrig jeg nå, i og med at jeg har gått på en del skoler til sammen rundt her :laugh:

Litt for-seg-selv tid er viktig Doh! :5:

Vet mannen din at du er på KG og at kaller deg Doh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er i Drammen :) Må alltid spørre folk som har gått på skolen hun er lærer på om de har hatt henne som lærer :fnise:

Ja, han vet at jeg er her, heter Doh og har dagbok. Men tror ikke han har vært inne og snoka (hvis du leser dette kjære, det er bare å tilstå :laugh:). Spurte om han syntes det var greit at jeg lagde prøverdagbok og fortalte her at vi er prøvere, og det syntes han var helt greit. Veit jo aldri om noen gjenkjenner meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrotten har fortsatt ikke bestemt seg, men tror kanskje mensen er på vei snart. Håper det, kanskje syklusene mine er nogenlunde normale allerede (håpe håpe). Ellers skjer det ikke noe spennende om dagen. Mannen er litt sjukling om dagen, var bare en liten tur på jobb i dag og det skjer ikke ofte. På jobben rusler og går det. Sånn passe å gjøre, men i morgen blir det nok hektisk på ettermiddagen. Bare gøy det da, da føler jeg at jeg bidrar litt jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo men det gjør absolutt ingen ting om jeg ikke har blitt gravid nå. Bare jeg slipper å gå månedsvis uten at syklusene er helt på ville veier så er jeg fornøyd. Har ikke noe kjempestress med å bli gravid selv om jeg gleder meg :)

Vi har møter ca en gang i måneden som jeg driver og kopierer opp til og lager møtepermer til en haug med folk. Og alt skal være ferdig til lunsj på fredag, men ingen ting er ferdig ennå. Så i morgen blir det mye kopiering og styring med det. Høres ut som en lett oppgave, men man må ha tunga ganske rett i munnen for å sjekke at alt er med og at alt blir riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bah! Skikkelig oppblåst i dag. Og en del, sorry detaljer, slim. Tenkte kanskje a det var en forsinka EL siden jeg har hatt litt smerter i eggstokkområdet (tror jeg) de siste dagene. Men var bare en svak strek på EL-testen så da har jeg ikke det. Skal ta en graviditetstest i morgen bare for å utelukke at jeg er gravid sånn at jeg kan ta et par glass vin i helgen. Vet at den blir negativ, men må liksom ta en for å være heeeeeelt sikker :fnise:

Ellers ble det bare litt over en time overtid i dag. Eller, overtid er jo litt feil siden det er fleksitid som jeg kan avspasere som jeg vil seinere. Nå skal mannen trekke de siste visdomstennene sine på onsdag så da får jeg brukt opp et par stykker der. Skal prøve å tjene opp nok til å ta noen dager fri i sommer, foreløpig har jeg ca to dager så noe blir det jo da :) Nå står mannen nede og støper gulv til gangen vår. Kanskje han får fliselagt i løpet av helgen. Det hadde vært deilig :) Så kan vi snart begynne å innrede :danse:

Edit: Jeg er konstant sulten om dagen også, spiser og spiser. Kanskje ikke rart jeg blir oppblåst :fnise:

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...