Gjest Doh Skrevet 19. mars 2013 #301 Del Skrevet 19. mars 2013 Ser at jeg skrev mye (i sedasjonsrus?) i går Ble sendt hjem fra jobb i dag da, hadde vondt i hodet og bare satt og frøys. Tanntrekking tok vel mer på enn jeg hadde trodd. Hjelper forresten ikke for hodepinen at de har begynt med grunnarbeidet på naborekka som skal bygges opp etter at den brant helt ned for ett år siden. Tror de holder på å bryte no stein eller noe. Bråker fælt hvertfall.... Siden jeg nå har prøverdagbok ( ) så kan jeg jo fortelle at syklus 1 har begynt. Sånn, det er det eneste jeg kan om sykluser, prøveperioder, eggløsning osv. Jeg kan nada mer Jo, jeg vet at vi må Akkurat den biten skal vi nok få til. Satser på at det klaffer i løpet av 6 mnd, har ingen forhåpninger om at det skal klaffe med en gang. Egentlig håper jeg at det tar litt tid, det beste hadde vært å få vår/sommerbarn. Men jeg blir fornøyd uansett da. Tror barnehagedekningen her er ganske bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 21. mars 2013 #302 Del Skrevet 21. mars 2013 Hatt et par hektiske dager på jobb denne uka. Mye praktisk som skulle ordnes i forbindelse med noe greier i dag, men i går var jeg på kurs nesten hele dagen. Skulle bare stikke innom jobben på vei hjem, ble der en time så måtte til slutt ringe mamma og si at jeg ble forsinka. Skulle nemlig til henne og spise middag og vise frem bilder fra turen. Var heldigvis ikke noe problem for henne da, noen ganger må man jo bare bli ferdig med det man holder på med. Ble en time overtid i dag også, så nå har jeg tjent meg opp noen timer fleksitid. Yay Og: hipp hurra for å ha rundet 20.000 besøkende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 23. mars 2013 #303 Del Skrevet 23. mars 2013 Puh, deilig med helg. Var som sagt mye å gjøre på jobb denne uka, så blir deilig med påske nå. Skal jobbe, men det er det ikke så mange andre som skal så blir nok ganske rolig. Da rekker jeg hvertfall å skrive de tre notatene jeg fikk i oppdrag å skrive. Ikke det at de tar så lang tid, men var vanskelig å få til innemellom alle telefonene som ringer, mailer som skal sendes, praktiske ting som skal ordnes osv. Så til uka får jeg nok gjort alt av sånne ting som bare ligger og venter. Makulering bl.a Ellers er jeg ferdig med TR for denne gang, så nå blir det spennende å se hvor lange sykluser jeg har. Har en følelse av at syklusen kommer til å være helt på bærtur, har jo tross alt gått på p-piller i 11 år. Måtte laste ned en sånn app da, for moro skyld. Om jeg har 28 dagers sykluser og blir gravid denne måneden får jeg termin 26. desember. Så satser på at det ikke blir no baby denne måneden. Selvfølgelig ikke noen krise da, og vi kommer ikke til å leve i sølibat denne måneden, men vi kommer ikke til å prøve hardt heller. Mannen stakkars vet jo sikkert ikke noe om eggløsning eller noen ting, men det er kanskje like greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 23. mars 2013 #304 Del Skrevet 23. mars 2013 Spennende å se hvordan det blir med prøvingen, da. 26. desember er jo ingen gulldato, men de fleste som har bursdag midt i jula overlever jo det også, hehe. Tror de fleste blir rimelig strikte på at bursdagen er noe annet enn jul, da, helt ned til gavepapiret. Nåde den som pakker bursdagsgaver inn i julepapir! Spennende er det uansett, håper ikke det tar lang tid før syklusene stabiliserer seg! *krysse fingre* Ikke det at de tar så lang tid, men var vanskelig å få til innemellom alle telefonene som ringer, mailer som skal sendes, praktiske ting som skal ordnes osv. Så til uka får jeg nok gjort alt av sånne ting som bare ligger og venter. Makulering bl.a This! Jeg er så enig, så enig! Selv om det ikke tar så lang tid, hender det man må samle tankene og få fred i en time eller to i strekk for å få ting unna- og det er neimen ikke lett bestandig! Sånn sett er det deilig å jobbe i påsken, eller i romjula. Eller til og med på en søndag, jeg har måttet ty til det en sjelden gang innimellom, rett og slett for å få fred. Utrolig deilig å få sitte på jobben helt uforstyrret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 23. mars 2013 #305 Del Skrevet 23. mars 2013 Uff, søndag håper jeg at jeg slipper å jobbe noensinne. Er heldig og har fleksitid da, så er på jobb halv åtte. Da får man jo gjort endel før resten kommer (med mindre man blir stående og skravle, det skjer jo stadig vekk). Er stort sett ganske rolig på jobb, var bare denne uka det skjedde mye Så en uke i året med hektisk aktivitet skal jeg klare. (Eh, pluss noen dager før de månedlige møtene) Svogeren til mannen har bursdag 27. desember, så kanskje vi skulle satse på å få barn da siden de fikk barn på bursdagen min Eller på bursdagen min for å skape komplett kaos med bursdager. Holdt jo på å gifte oss på bursdagen min, men kirken var ikke ledig på det tidspunktet vi hadde lyst på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 24. mars 2013 #306 Del Skrevet 24. mars 2013 Mannen har vært flink og revet masse i kjellerstua i dag. Ikke ferdig da, men er bare parketten igjen og det går jo relativt fort. Gleder meg til vi kan begynne å bygge det opp igjen, kanskje vi blir ferdige i løpet av påsken Ellers skal vi besøke farfar på sykehjemmet i dag igjen. Har ikke hatt mulighet til det før i uka. Mandag og tirsdag hadde jeg bubu i munnen, onsdag var mannen borte og jeg var på middag hos mamma, torsdag møtte jeg ei venninne jeg ikke har sett på kjempelenge, fredag er fredag og da liker vi å slappe av hjemme, og i går hadde mannen besøk av en kamerat hele dagen. Så dagene flyr Nå har jeg skrevet handleliste for neste uke (frem til lørdag). Er bare ting jeg ikke har lagd før, eller nye oppskrifter på gamle kjente (lasagne bl.a). Gleder meg til å prøve noe nytt igjen, har ikke gjort det på en liten stund nå. Skal selvfølgelig legge ut oppskriftene etter hvert som jeg har lagd de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 24. mars 2013 #307 Del Skrevet 24. mars 2013 Farfar var heldigvis litt bedre i dag. Men i går hadde han bare sagt at han ville dø og sånn Uff, glad jeg ikke var der da men det er nok ganske tøft for farmor. Var der i 2,5 time da så har litt god samvittighet nå. På tirsdag skal det avgjøres om han får fortsatt korttidsplass på sykehjem, men jeg ser ikke noen mulighet for at han skal kunne komme hjem. Farmor er ikke store dama, har revmatisme og har pacemaker. Hun kan jo ikke ta seg av han selv om han får hjemmehjelp seks ganger om dagen. Nei, får håpe han får langtidsplass på sykehjem snart. Skal skje ganske stor forbedring før han er klar til å komme hjem, og det tror jeg ikke skjer. Gamle mannen på 87 har jo faktisk hatt lungebetennelse og hjerteinfarkt, og nå har han hjertesvikt (en klaff som ikke virker) og nyresvikt. Dessverre har han nok ikke så lang tid igjen. Men, ikke noe man får gjort med det. Får ta en uke av gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 24. mars 2013 #308 Del Skrevet 24. mars 2013 (endret) Lykke til med prøvinga, Doh! Så spennende oi, fikk ikke med meg det siste innlegget ditt.. håper det går bra med farfaren din! Endret 24. mars 2013 av bobbi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 24. mars 2013 #309 Del Skrevet 24. mars 2013 Næmmen, så koselig å se deg bobbi Joda, farfar holder nok ut en stund til. Men er usikker på om han noen sinne blir 88 (bursdag i september). Håper vi rekker å få barn før han dør da, han er så innmari glad i barn Så får krysse fingrene for at alt klaffer fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 24. mars 2013 #310 Del Skrevet 24. mars 2013 Følger jo med i dagboka di Det kan jo hende det går kjempefort, hadde gått på p piller like lenge som deg, og her tok det to uker før det var full klaff, rakk egentlig aldri å prøve noe særllig Håper du får en kjempefin påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 25. mars 2013 #311 Del Skrevet 25. mars 2013 Hehe, da er det kanskje håp for meg også da Er visstnok en uke til EL om jeg har normal syklus så er jo bare å sette igang Ha en flott påske med minsten Nå har påskeroen senket seg over kontoret og jeg sitter alene på jobb. Mulig jeg bli alene i morgen og onsdag også. Har allerede begynt å terrorisere mannen med meldinger om at jeg savner menneskelig kontakt. Får håpe det ringer masse folk, noe som er ganske så usannsynlig siden det pleier å ringe kanskje to mennesker to dagen(om jeg er heldig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 26. mars 2013 #312 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) Posta litt tidlig Endret 26. mars 2013 av Doh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 26. mars 2013 #313 Del Skrevet 26. mars 2013 Nå sitter jeg heeeeelt alene på kontoret. Og dermed får jeg gjort veldig lite, blir så innmari ukonsentrert når jeg er alene. Men skal skrive et par notater ferdig nå, og så får jeg se hva jeg har å gjøre. Nå har jeg, som ikke skulle stresse med prøving og bare ta det helt cool, kjøpt eggløsningstester og graviditetstester på nettet. En av de billig-stedene. Egentlig mest fordi jeg vil se om jeg har eggløsning i det hele tatt. Er jo max nysgjerrig Stresser ikke med prøving enda altså, har jo ikke begynt engang, men greit å vite sånn ca når man skal ha IKM (som jeg har lært me hva er) sånn at man kan være litt forsiktig med alkohol og sånn og evt vite når man kan teste (skal ikke teste for tidlig, gidder ikke bruke masse tid, krefter og penger på det). Mannen kommer til å bli såååå oppgitt. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 27. mars 2013 #314 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Påskeferie I dag hadde jeg heldigvis noe å gjøre hele dagen, i går holdt jeg på å forgå av kjedsomhet en liten periode. Hadde pappa på middagsbesøk da. Lagde hjemmelaget lasagne og focaccia, skal legge ut linker til oppskriftene når jeg bruker Macen Det gikk jo sånn passe(besøket altså, ikke maten. Den ble kjempegod ). Satt og viste bilder fra Tanzania, og det virka som om han kjeda seg enormt så jeg viste og snakket fortere og fortere. Men han var her i litt over to timer da, ikke dårlig det når man er på middag? Har ikke akkurat et nært forhold..... Har omtrent ikke snakka sammen siden jeg begynte i ny jobb, men ikke et eneste spørsmål om åssen det går med jobben eller noen ting. Jaja, han bryr seg vel ikke. Og, helt ærlig, jeg bryr meg egentlig ganske lite (selv om jeg jo blir littegranne skuffa hver gang, håper jo at det endrer seg en gang). Ellers er jeg, om appen har rett, fruktbar periode fra og med om to dager. Yay Vi får se, men ser ut som om det kan bli en veldig fin påske Endret 28. mars 2013 av Doh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 28. mars 2013 #315 Del Skrevet 28. mars 2013 Her er oppskriftene på lasagne og focaccia Lagde dobbel posjon lasagne, så blir det til middag i dag også. Ble jo aaaaaaltfor mye, men mannen tok ut to pakker kjøttdeig så da ble det sånn. Gjør ikke noe akkurat, den var veldig god Nå skal mannen begynne å sette opp smartpanel i kjellerstua mens jeg ligger på sofaen og gjør ikke-noe (er visst bare i veien sa han ), så kanskje vi (han) blir ganske ferdig i løpet av påsken. Det hadde vært deilig. Da er det bare gulvet i yttergangen, det andre badet, to boder og alt ute igjen (to terasser, to verandaer, to plener, en kjøkkenhage, gjerde og maling av huset) Da blir det nok fint tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 28. mars 2013 #316 Del Skrevet 28. mars 2013 Lasagne er den ene tingen jeg ikke trenger oppskrift på, det er også den ene tingen jeg alltid serverer når vi får besøk. Lager også gjerne av to kjøttdeiger i en langpanne, så fryser jeg ned i porsjonspakninger etterpå. Veldig deilig å bare ta opp en bit når jeg ikke finner på noe smart til middag! Laget forresten biffsaute ala Doh her om dagen, det ble veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 28. mars 2013 #317 Del Skrevet 28. mars 2013 Så bra Lenge siden vi har hatt det selv nå, tror kanskje jeg skal lage det en dag etter påske (da blir mannen glad hvertfall). Nei, tror ikke jeg trenger oppskrift på lasagne neste gang. Er jo superenkelt Bare jeg husker oppskriften på ostesausen da.. Men følger jo nesten aldri oppskriftene 100% likevel. Bruker alltid mer krydder, og gjerne mer grønnsaker. Spiste opp resten i dag Og jeg satt ute på verandaen i sola og koste med med focaccia dyppet i litt olivenolje med salt. Skikkelig kos Rart det der forresten, man har gjerne én ting man alltid serverer når man får middagsgjester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 29. mars 2013 #318 Del Skrevet 29. mars 2013 Hehe, uff, katten har blitt forkjøla. Skikkelig hes og nesa renner. Var ute i nesten hele går, men det var tydeligvis ikke helt bra. Skjønte ikke hvorfor det plutselig var noen våte flekker i sofaen, men så lå han på iPdaden min og så var det en våt flekk på den også. Trodde han sikla, men så så jeg at han hadde en dråpe under nesa Jaja, sånn går det når innekatten er ute i trekken..... Nå får vi besøk av et vennepar. Klippekransen er akkurat tatt ut av ovnen. Gleder meg (og så blir jeg sikkert babysyk, de har en sønn på rundt åtte mnd. Men vi jobber med saken, er inne i fruktbar periode om syklusen er på 28 dager) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 30. mars 2013 #319 Del Skrevet 30. mars 2013 Var kjempekos med besøk i går Og i dag har jeg vært sammen med alle tantebarna mine. Først var jeg på skitur med søstra mi, og da møtte vi broren vår med familie. Og så hadde niesa vår bursdag i dag, så var der noen timer. Kjempekos! Fikk bært litt rundt på minstemann som straks er fem uker også. DA koste jeg meg Tror mannen syntes jeg kledde det også. Rasler nok greit i eggstokkene på begge om dagen. Ellers var katten syk i går da. Antakelig en liten forkjølelse. Hosta ikke eller noe, men var slapp, hes og sikla for første gang i sitt liv (tror det var snørr som rant bakover ned i munnen og som han dermed sikla ut. Deilig.....) Men mye bedre i dag da. Skravler like mye som vanlig og har ikke vært slapp. I går lå han på fanget hele kvelden, ble til og med liggende da jeg løfta han opp (da pleier han alltid å løpe vekk, skal bestemme hvor og hvordan han skal ligge selv). Nå ligger han på armlenet på sofaen og ser på meg med et blikk som sier "hei du! Kom hit og kos på meg!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 31. mars 2013 #320 Del Skrevet 31. mars 2013 Nå har mannen vært kjempeflink! Er ferdig med å sette opp smartpanel i hele kjellerstua Bare laminaten igjen (og lister og gulvet i gangen) så er den ferdig. Blir utroooooolig fint Kommer til å ville sitte der i stedet for stua... Snart begynner vi med badet også. Blir bra å få det ferdig også, er jo det badet vi bruker mest. Det andre er jo to etg ned fra soverommet så dusjer sjeldent der. Ellers går jo prøvinga ganske bra. Jeg har slitt litt med sexlysten før, men nå som jeg har slutta på p-piller har jeg jo lyst hele tida! Litt godt å vite at det ikke er noe "galt" med meg men at det er hormonene sine sin skyld. Ikke noe tegn til EL ennå da, blir spennende å se når den kommer. Får vel EL-testene mine til uka så skal ta en da for sikkerhets skyld. Er jo ikke sikkert jeg har veldig mye symptomer uansett. Velger å ikke være avholdende fra alkohol ennå siden jeg ikke tror det kommer til å skje noe ennå. Men kommer til å følge med altså, skal ikke ta noen sjanser på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå