Gå til innhold

Dohs dager med lillemann


Gjest Doh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjer det noe heer da? Er det noe som tyder på at det nærmer seg fødsel? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange koselige kommentarer :rodmer:

I natt sov jeg med bamsen til junior i senga for at den skal få litt av min lukt på seg (vel, den endte skvist mellom senga og nattbordet en gang i løpet av natta, men hadde den litt inntil meg da). For første gang på sikkert en uke sov jeg hele natta, så da vekkerklokka til mannen ringte klokka seks var jeg egentlig ferdigsovet. Tror jeg var mer våken enn mannen, måtte omtrent dytte han ut av senga fem på halv syv :fnise: Egentlig hadde jeg på vekkerklokka halv ni, men da var jeg allerede i gang med frokosten. Deilig å komme i gang med dagen selv om jeg ikke hadde planer før halv tolv. Var i Drammen og spiste lunsj med ei venninne før hun skulle se skisprinten. Deilig å ha vært litt sosial i dag også :)

Jeg elsker forresten det nye kjøkkenbordet vårt! Har ikke sittet i stua i hele dag jeg, syns det er så koselig å sitte på kjøkkenet og spise frokost eller ta en kopp kaffe samtidig som jeg leser nettaviser eller henger her inne :) Har til og med lykt på bordet for litt ekstra stemning (den indre rosabloggeren i meg kommer frem innimellom). Og gjerne med katten liggende på nabostolen. Han pleier forsåvidt å holde seg i nærheten uansett når han er inne, men han vikrer fornøyd med innkjøpet han også :) Er fine, myke puter han kan ligge på så da er jo han fornøyd.

Ellers oppfører junior seg som han pleier og det er null tegn på at noe som helst kommer til å skje den nærmeste tiden. Hadde bittelitt mensmurringer i går kveld og pittelitt nedpress da jeg gikk til bilen i stad, men thats it. Tror han kommer til å bli der inne minst en uke på overtid. Han kommer hvertfall ikke noe før, det er jeg overbevist om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe heer da? Er det noe som tyder på at det nærmer seg fødsel? :nigo:

Nope, tror han trives så mye i den mørke, rolige, varme verdenen sin at han har planer om å bli der inne for evig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at han ikke driver og lurer deg, da,sånn som min gjør. Sånt blir man litt utålmodig av. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, det er så stas med kjøkken man trives på!! :nigo: Det syntes jeg var veldig stas da vi flyttet ut av byen, vi har nå et kjøkken med stort bord og blir alltid sittende der når vi har besøk. Godt å :skravle: istedenfor at en eller annen skjerm tar oppmerksomheten! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Så koselig at du trives med kjøkkenbordet!

Vesla skal få velge ut et koseklutdyr til nestemann og så skal jeg også innlukte den. Hun fikk ikke noe sånt før etter noen uker, tanken hadde ikke slått meg å kjøpe inn noe sånt på forhånd, men jeg ser jo hvor mye de betyr for kos og ro for henne nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg ved kjøkkenbordet og ser på småfuglene som kommer på fuglemateren innimellom. Katten er ute, så det er stille og rolig her :fnise: At en så liten katt kan være så plagsom noen ganger er bare utrolig. "Noen" har litt mye energi om dagen, men i hele går kveld lå han som et slakt på sofaen. Da er han søt :rodmer: Har akkurat spist frokost nå, og har en deig til heving og eggekrem til avkjøling. Skal lage skolebrød for første gang, og fikk lyst til å gjøre det skikkelig helt fra bunnen av. Eggekremen var forresten overraskende lett å lage, så dette kan nok gjentas flere ganger (bruker oppskriften fra Lise Finckenhagens Slikkepott). Planen for resten av dagen er bare å lage ferdig skolebrødene, spise en tre-fire av de sikkert, levere noen bøker på biblioteket og støvsuge. Ja, og så pakke den berømte fødebagen da :ler: Nå er jo resten av klærne jeg skulle ha med vaska så nå kan jeg pakke hele på en gang.

I natt sov jeg kjempegodt igjen og var bare oppe på do da mannen stod opp. Sov til vekkerklokka ringte halv ni (og ni), og da hadde jeg sovet siden elleve-tida i går. Noe sier meg at jeg ikke kommer til å sove like godt i natt….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekkerklokke??! Hvorfor?? Hilsen hun som sist følte seg uthvilt en gang i 2010 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Noen" har litt mye energi om dagen, men i hele går kveld lå han som et slakt på sofaen. Da er han søt :rodmer:

:ler:

Dette minner stygt om det forholdet jeg har hatt til barna i den mest masete toddler-alderen. De er nydelige, slitsomme, og aller søtest når de sover :fnise:

Ah, eggekrem. Der sa du noe. Ikke lenge siden jeg lagde skolebrød her hjemme, men da jukset jeg. Kanskje det er en ide å forsøke den hjemmelagede varianten, hvis det ikke er så vanskelig?

Og lykke til med siste pakke-innspurt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, tror han trives så mye i den mørke, rolige, varme verdenen sin at han har planer om å bli der inne for evig :ler:

Hahaha, før du vet ordet av det så er han ute! Jeg er jo med på spøken, men du ville vel blitt gal... Så kjekt med kosebamse, det vil nok mini like ja. Utrolig hvor mye et sånt lite kosedyr kan bety for en, og det i så mange år. :babysmokk: Nei nå må du nyte siste tida med stor mage, før neste tid skal nytes.

I natt sov jeg kjempegodt igjen og var bare oppe på do da mannen stod opp. Sov til vekkerklokka ringte halv ni (og ni), og da hadde jeg sovet siden elleve-tida i går. Noe sier meg at jeg ikke kommer til å sove like godt i natt….

Man skal aldri si aldri. Du må jo bare innstille deg på at du skal få sove godt, hvis du innstiller deg på at du ikke får sove godt så er det akkurat det som skjer...at du ikke sover godt. Men hvem vet...kanskje du drar på føden i natt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Sjekk den kula da! ;)

Før man har født skjønner man ikke helt at det er en baby inni der på ordentlig liksom, og når den da er ute så er det helt sykt at det går an å ha en sånn en inni magen :ler:

"Hvordan fikk den DER plass inni her?"................ :sjokkert:

Har sittet mang en kveld med en lite tåre i øyekroken når jeg snakket til minien om hva vi snakket om mens han var inni magen ;)

Ikke lenge til du kan drive med samme sentimentale oppførsel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist pålogget kl 20:52 Håper du har rukket å pakke fødebagen din, Doh! Men du har kanskje ikke kommet deg på føden enda? :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen fødsel på gang, men jeg har kommet kjempelangt på fødebagen :jepp: Og har tatt magebilder :) (skulle begynt for omtrent 35 uker siden :fnise: )

Endte med å bake to omganger med skolebrød, for hadde så mye eggekrem igjen. Har spist tre stykker selv i dag....

Mazilla: Vekkerklokka blir vel overflødig når junior kommer ut ja. Tenkte da jeg stod opp i dag at om noen uker kommer jeg til å ha vært våken i tre-fire timer allerede på denne tiden :ler: Blir en litt annen hverdag ja.

Mafalda: Var bare å vispe egg, vispe inn et par andre ting, koke opp melk og blande. Vanskeligere å lage bolledeigen faktisk :) Og så smakte det sinnsykt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yummy :sikle: hjemmelagde skoleboller!

Det er ikke sikkert du får en morgenfuglbaby heller. Kanskje du får som meg? Ei som gjerne slumra litt utover formiddagen! Vi sov gjerne til 10 vi :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå! Lå på sofaen iste og plutselig kom jeg til å tenke på at det er jo ikke lenge igjen til Doh har termin nå! Ååååå, gleder du deg ikke bare helt vilt??? :hjerte:

Så fine bilder!!! Supersøt seng med bamse i :hjerte: og ikke minst flott mamma!!!

Spennende å følge med her nå fremmover.... :strix: kan skje når som helst!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...