AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 har sett en vakker kjole i en butikk... dessverre henger kjolen veldig høyt oppe på veggen så man må bruke sånn stang for å få den ned, eller en krakk... jeg kunne ikke se disse hjelpemidlene i butikken så da må jeg spørre ekspeditrisen om hjelp til å få den ned. der dukker mitt problem opp. har jeg flaks passer kjolen hvis de har den i XL.... men da må jeg ha skikkelig flaks. når jeg (hypotetitisk situasjon og ihvertfall hypotetitisk at jeg kommer til å spørre om hjelp) skal spørre ekspeditrisen om hjelp da vil hun vite hvilken størrelse hun skal fiske ned for meg. da skal jeg spørre om L og XL. enn om hun sier "nei L er den STØRSTE vi har!!! jeg skulle gjerne vært en M men jeg er nå XL (hvis jeg er heldig). det er så flaut... denne butikken er jo en sånn fjortisbutikk hvor alle småjentene som jobber der er størrelse xs og xxs... så kommer jeg og spør etter elefantstørrelse. huff. tror ikke jeg tør spørre etter den STØRSTE størrelsen. får bare vente og håpe de henger kjolen i øyehøyde snart! 1
Sophia Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Du driter deg ikke ut hvis du spør etter L eller XL Husk at disse jentene jobber i klesbutikk og det er daglig folk som spør etter disse størrelsene. De tenker nok ikke over det i det hele tatt 1
Rainbow Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Det gjør da ingenting, dama i butikken tenker ikke på det i det hele tatt. Hun fisker ned kjoler heele dagen. Og har de ikke den, da tenker hun bare "dumt vi ikke har den, da får vi ikke solgt den, jaja". Ingen bryr seg. Folk har mer enn nok med å bry seg om seg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 Det er vel ikke meningen at man skal ta den stanga og hekte ned klær fra vegge selv? 1
Djungelvrål Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 ??? Hvorfor kan du ikke prøve en i hver størrelse? Tror du virkelig folka som jobber der bryr seg om du bruker medium eller large? Størrelsen syns jo på deg uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Bare pass på å ikke gjør det mens du prøver klær... 1
Armitage Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 Det jeg opplever er at de større størrelsene blir utsolgt først. Så de kommer nok ikke til å lee på et øyelokk engang om du ber om en størrelse XL. 1
Gjest Purelove Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Du har ikke dritet deg ut.. Ikke tenkt på det...
yes2yes Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Du, kjære AB, skal marsjere rett inn i den butikken og spørre om de har en XL-kjole, eller muligens en XXL-kjole dersom du føler den passer bedre. Det bør absolutt ikke være flaut å lete etter det du føler deg fin i, og detter er tross alt en butikk som skal gledelig oppfylle kravene til kunden dersom de har det klesplagget du ønsker. Du skal ikke la kroppsstørrelsen din hindre deg i å sjekke om de har et plagg du ønsker deg, for du har absolutt ingenting å være flau over, og det gjelder uansett om damen bak kassa er XXS eller M. Lykke til, og jeg håper du er å se i den butikken så fort som mulig! 6
Sweet77 Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Å drite seg ut i en klesbutikk, det er å slippe en høy fjert i prøvebåsen kl. 13 en lørdags ettermiddag. 3
The Kitten Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 De ser jo på deg at du trenger en stor størrelse, så hvorfor er det flaut å spørre etter det? 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Hm..bare jeg som synes det virker som en oppkonstruert problemstilling? Er jo ikke en problemstillig engang, det er en grunn til at de størrelsene finnes. Himmel...
Gjest Bond Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 Du er kunden og de som jobber der er å hjelpe deg, ikke den andre veien
Sophia Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Å drite seg ut i en klesbutikk, det er å slippe en høy fjert i prøvebåsen kl. 13 en lørdags ettermiddag. Haha overraskende mange som gjør det faktisk! Fiser i prøverommene altså.
Aldrisur Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Nei vet du hva, kjære deg! Målet til de som selger klær i butikkene er å selge! Å få penger i kassa, og det er ikke noe spesielt å bruke str. xl eller xxxl for den saks skyld. Butikken er der for deg og du skal vite "at du er no"! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 takk for oppmuntrende ord folkens får se om jeg får kvinnet meg opp neste gang jeg er der... ts 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #17 Skrevet 22. mai 2012 Å drite seg ut i en klesbutikk, det er å slippe en høy fjert i prøvebåsen kl. 13 en lørdags ettermiddag. Ah, og hvordan føltes det å komme ut av prøverommet etter fadesen?
Sweet77 Skrevet 22. mai 2012 #18 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Haha overraskende mange som gjør det faktisk! Fiser i prøverommene altså. Ja, vi andre, sånn 26 stykker ca, sto bare og ventet på det ulykkelige trynet som et helt kvarter senere så vidt turte å snike seg ut bak forhenget. Hun slapp ikke unna den, stakkars Edit: skrivefeil Endret 22. mai 2012 av Flair
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #19 Skrevet 22. mai 2012 Jeg er størrelsen xs og kunne ikke brydd meg mindre om du trenger M, X eller XL, hadde ikke syntes at det er rart og hadde ikke sett ned på deg.. Selv om jeg er xs betyr det ikke at jeg ikke vet at mennesker i større størrelser eksisterer!
Sophia Skrevet 22. mai 2012 #20 Skrevet 22. mai 2012 Ja, vi andre, sånn 26 stykker ca, sto bare og ventet på det ulykkelige trynet som et helt kvarter senere så vidt turte å snike seg ut bak forhenget. Hun slapp ikke unna den, stakkars Edit: skrivefeil Stakkars! Jeg jobber i klesbutikk og har hørt av mine kollegaer flere skrekkhistorier om både bæsj og bleier i prøverommene, så Ts; å spørre etter XL er virkelig ikke å drite seg ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå