Gå til innhold

hva mener dere om Unni Wikan som sier dette:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kittycat

Så var det denne diskusjonen ja. Syns uansett at påstanden hennes er tynn. At man "frister til sex" er vel litt drøyt, har hun noen konkrete eksempler kanskje? Nei. At kvinner kler seg utfordrende er en annen sak som egentlig er opp til hver og en, men som dessverre skumle voldtektsmenn utnytter.

Dette er ikke lett, jenter vil fortsette å kle seg dristig på byn. Tror egentlig det beste ville vært å innføre påbudt kurs for innvandrere for å forhindre dette og få de til å forstå hva dette gjør med folk! Ikke for å være frekk, men flertallet er jo ikke norske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sterk avstand fra at norske kvinner skal måtte kle seg "mindre dristig", men på ett punkt har Wikan selvsagt helt rett: Er du norsk kvinne bør du være bevisst at det er andre koder i mange av landene de fremmedkulturelle innvandrerne kommer fra slik at du ikke uten videre bør be med deg slike menn hjem på nachspiel. Ikke at disse guttene står over loven og har lov eller moralsk rett til å begå avskyelige forbrytelser, men det er fornuftig av norske jenter å ta sine forholdsregler og være bevisst kulturforskjellene. Det er ikke bare uvitenhet og fordommer som ligger til grunn når en sosialantropolog som har levd halve livet i muslimdominerte samfunn advarer norske jenter mot å tro at disse gutta stort sett har samme forhold til jenter som norske gutter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grumf- det er ikke første gang denne damen provoserer meg med uttalelsene sine. :kjefte:

Hverken mer eller mindre en det har har jeg å si om denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at det ikke trenger å bety noe som helst åssen klær mann har på seg. I noen kulturer kan du også som kvinne risikere å bli straffet eller sett på som fritt vilt ved å f.eks. bare snakke til en mann som ikke er i slekt med deg selv uten korrekt anstand.

Har du først kommet ut for en som ikke respekterer kvinner. Så kommer han ikke til å respektere deg uansett hvor mye eller lite klær du går med.

Så lenge norske kvinner er selvstendige og bestemmer selv hvem de vil omgåes og ha kontakt med, så vil det alltids finnes noen menn som ikke respekterer oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor fortjener en nær 11 år gammel artikkel å bli diskutert under "Aktuelle saker"?

Er det så lite interessant som skjer i disse dager?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som mener det er idioter. Det er ingenting som heter å friste til sex. Enten så vil du ha sex eller så vil du ikke ha sex. Vil du ikke ha sex, så vil man ikke ha sex PUNKTUM. Og klesstil har ingenting med den viljen å gjøre. Går ei dame naken ute med påskriften "sex er digg, jeg er deilig" så er det ikke hennes feil om hun bir voldtatt. Det er heller ingen rett å ha sex med henne.

Den idioten som voldtar er alene om ansvaret. Det er kun den idioten som voldtar som har skyld, ikke offeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nå denne artikkelen en del år, men, men.

Har hørt henne i flere debattprogram og har stor respekt for den dama der. Hun sier ofte ting som det er og snakker ikke rundt grøten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...