Gå til innhold

Katt ripet opp bilen min...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt av risikoen ved å eie en bil er at fugler kan bæsje på den så det etser i lakken, forbipasserende katter eller geiter kan klore den opp, unger som leker i gata kan bulke den og idioter som ikke gidder gjøre opp for seg kan krasje og kjøre videre.

Passelig kjipt - men dessverre lite å få gjort. Selv ville jeg betalt for skadene om mine dyr, unger eller besteforeldre er ansvarlige for skader på andres eiendeler, men det er ikke alle som tenker i de baner.

Jeg ville sannssynligvis ikke krevd penger for noe en KATT hadde ansvaret for, katter er frie slik som mus, fugler og gauper, og alle kan gjøre skade på bilen din uten at de har evnen til å gjøre opp økonomisk. Det er håpløst å finne ut hvem - hvis noen - som eier katten som påført skadene i de fleste tilfeller. Venninnen din kunne ikke gjort noe annerledes. Hunder og barn kan oppdras, det kan ikke katter.

Kronglete situasjon for deg, men er ikke helt enig i at venninnen din er erstatningsansvarlig. Samtidig kunne kanskje venninnen selv tilbudt seg å betale for å være grei.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre at katten riper opp bilen enn at bilen riper opp katten. Eller noe sånt. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...