LadyGrey Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Jadda.. Er nylig kommet fra besøk hos en venninne. Vi satt ute og hører at katta hannes styrer med noe ( lyd = negler på tavle) Spretter opp å ser at katta prøver å klarte opp på taket på bilen ved å hoppe å stikke forlabbene inn vinduet som står litt åpent, på førerdøra. For å så ta tak med en pote på taket. Jager bort katta å ser at det er 4 små klorestriper på taket fra en pote, å på døra er det merker fra de 3 andre potene. Satans kattjævel.. Vennina ble sint på katta og sa at, ja det der er bare å polere bort.. HVA ville DU gjort i en slik situasjon.. (Bilen er svart, så riper i klarlakken vises extra godt. Bilens verdi er ca 75000,- viss det er av betydning) Bare litt forbanna nå
Gjest kittycat Skrevet 22. mai 2012 #2 Skrevet 22. mai 2012 Oii. Ikke venninnen din sin feil, men mulig at hun kunne betalt litt? Eller kanskje vanskelig å spørre om. Vanskelig situasjon rett og slett. Kattepuser er jo så herlige. Neei sats på å vinne i lotto..
Gjest snoopy_93 Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 Luska i buskene og skutt katten selvfølgelig. Jeg ville kjøpt noe lakk på et bil-sted og lakka over selv.
TheHairyToothfairy Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 DERFOR polerer man bilen sin jevnlig så den tåler slikt. Dette kan du helt sikkert fikse med litt poleringsjobb og lakkrestaurering allikevel. det koster deg noen timer og noen hundrelapper.
Wednesday Skrevet 22. mai 2012 #5 Skrevet 22. mai 2012 betale litt ??? hvis bilen er strøken ellers burde venninna di betale for å fikse det
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Luska i buskene og skutt katten selvfølgelig. Jeg ville kjøpt noe lakk på et bil-sted og lakka over selv. Dum ide, det kan fort, veldig fort gjøre ting verre, og senke verdien på bilen. lakk kan renne og lage stygge skjolder og alt mulig.
LadyGrey Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2012 Jeg liker ikke katter i utgangspunkte, så sikkert derfor jeg er litt pist nå :gjeiper: Når det blir hvite riper i lakk så er det i klarklakken.. Som kan poleres/rubbes bort.. Virket ikke som hun syns det gjorde noe, ikke noe unnskyld eller ; skal jeg hjelpe deg å polere den enn dag..
Snop Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Huff! Hadde det vært min katt så hadde jeg blitt veldig flau, men så lenge en bil står ute i gården kan hvilken som helst katt egentlig gjøre det samme - det var så tilfeldig at det blir litt dumt å gi katteeier ansvaret. Mulig jeg hadde syntes det var annerledes om noen hadde tatt en hund inn i en stue og den ødela en sofa... Nei, dette var ikke lett, er spent på hva andre her mener!
LadyGrey Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2012 Katter har ingenting med nicket mitt å gjøre
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Bilen min stod parkert på anvist plass på arbeidsplassen min. Det kom en hest og sparket en rimelig gedigen bulk rett i sidedøren min. Jeg ringte forsikringsselskapet og ikke måte på hvor jeg styra på for å finne en løsning i min favør. Finnes ikke, fikk heldigvis til egenandelen på hesteeiers godvilje, premien måtte jeg betale selv.
LadyGrey Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2012 Jeg får bite i det sure eple å finne en plass jeg kan stå med bilen min å fått lånt noe poleringsutstyr. Alikevel, faens så kjipt.
Sessipn Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Kjøp ei flaske Scratch-X og fiks det selv, tar det max 20 min. Evt får du kreve venninnen din for de 200 kr flaska koster, men helt ærlig syns jeg det er bare tull.
LadyGrey Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #15 Skrevet 22. mai 2012 Kjøp ei flaske Scratch-X og fiks det selv, tar det max 20 min. Evt får du kreve venninnen din for de 200 kr flaska koster, men helt ærlig syns jeg det er bare tull. Du mener det er tull at hun betaler meg det det koster for en flaske med noe stoff ? Er man eier av et dyr må man kunne ta ansvar og ordne opp i dyrets rampestreker.. Det er min mening Hat hatt hund hele livet, så er vant med dyr. Den som tror at dyrehold er anvsarsfritt, bør ikke ha dyr.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 Du mener det er tull at hun betaler meg det det koster for en flaske med noe stoff ? Er man eier av et dyr må man kunne ta ansvar og ordne opp i dyrets rampestreker.. Det er min mening Hat hatt hund hele livet, så er vant med dyr. Den som tror at dyrehold er anvsarsfritt, bør ikke ha dyr. Rampestreker? Det er snakk om en katt og de klatrer! katten min klatret rett oppover veggen på strietapeten til venninna mi da hun passet den, men jeg ble ikke avkrevd erstatning for løse tråde, for hun visste hva en katt var. 1
LadyGrey Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #17 Skrevet 22. mai 2012 Sjønner poenget ditt Men hadde jeg tatt med meg hunden min når den var valp, å den hadde tygd på en sko, pute eller lignende hadde jeg garantert måtte gjøre opp for meg. Riper i lakken på en bil, kan bli mer kostbart enn å kjøpe nye sko/pute. For å sette det på spissen.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #18 Skrevet 22. mai 2012 Hadde min katt kloret min venninnes bil, så hadde jeg kjøpt poleringsting til henne. Jeg tar ansvar for mine dyrs gjøren og laden, det mener jeg er det minste man bør gjøre, faktisk. En katt er en katt ja, men jeg hadde ikke synes det var ok at jeg IKKE gjorde opp for meg, andre må gjøre som de føler for, men jeg ordner opp. 1
Skylines Skrevet 22. mai 2012 #19 Skrevet 22. mai 2012 Er ripene hvite, så er de ofte gjennom klarlakken. Hvis du har tenkt å fikse dette på egenhånd, vil jeg for guds skyld anbefale deg å lese http://www.detailersclub.no/_/guider/bilpleie-for-dummies-2-r14?pg=3 og annet du finner innpå nevnte side.
Gjest Bud Skrevet 22. mai 2012 #20 Skrevet 22. mai 2012 Overse det, ikke ødelegg vennskapet pga en katt så kan du heller skyte katta ved en passende anledning 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå