Gjest nysgjerrigperen Skrevet 22. mai 2012 #1 Skrevet 22. mai 2012 Hvorfor begynte dere? Ville dere være kule på fest? Var det godt med en gang? Angrer du i dag? Fortell! Skjønner meg egentlig ikke på dere - med all respekt. :gjeiper:
Envy Skrevet 22. mai 2012 #3 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Begynte å røyke da jeg var 13 år, fordi det var "tøft" å henge på røykehjørnet Sluttet å røyke da jeg var rundt 21. Flink! Så skulle jeg på fest en gang, med masse folk som jeg visste at festrøyket. Jeg fikk også lyst på nikotin, men ikke røyk, så tenkte at jeg kunne jo prøve å "festsnuse". ..men så var man i gang da.. Edit: Og nei, jeg angrer ikke. Snus er godt og man skal nyte livet Endret 22. mai 2012 av Envy 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Skrevet 22. mai 2012 jeg og en venninne stjelte røyk fra pappan hennes å prøvde første gang vi prøvde. så var det litt av og til. så røykte jeg ikke så mye. men bursdags uka mine pleide jeg å røyke.så ble det bare mer og mer.nei jeg angrer ikke-
kråkefjas Skrevet 22. mai 2012 #7 Skrevet 22. mai 2012 hah, og veeeldig skadelig. Røyk, ja. Snus er harmløst
Envy Skrevet 22. mai 2012 #8 Skrevet 22. mai 2012 Røyk, ja. Snus er harmløst Kanskje med unntak av at man kan få tannkjøttsykdommer da
Arlea Skrevet 22. mai 2012 #9 Skrevet 22. mai 2012 Jeg prøvde av ren nysgjerrighet. Var på tax-free-en, og det virket så lett å bare ta med seg en tunell som jeg alltids kunne selge videre om den ikke ble brukt. Ble til at jeg snuste "nå og da" fordi jeg syntes det var godt. Jeg ble heller ikke kvalm i begynnelsen eller noe sånt, så da ble det vel lettere å ta seg en pris mens jeg for eksempel satt og leste. Men det eskalerte vel egentlig da jeg fikk en kjæreste som begynte å snuse. Ikke fordi han presset meg eller noe, men plutselig så "husket" jeg på å kjøpe snus mer regelmessig siden han feks. skulle innom butikken og kjøpe og så ballet det på seg. Noe av det dummeste jeg har gjort var vel vurderingen av at "det tar evigheter før man blir avhengig", for selv hadde jeg mange venner som var helgesnusere uten at de begynte fast av den grunn. Men det er vel individuelt, og for meg så kom avhengighetssymptomene mye raskere. Prøver dog å slutte, men det er ikke lett, gitt.
Mezzo Skrevet 22. mai 2012 #10 Skrevet 22. mai 2012 Eg begynte då eg var 13. Koffor eg begynte? Hehe, fordi eg syns det såg kult ut å stå der og blåse... Skulle liksom smugrøyke, og søstra mi og eg hang ut av vinduet på rommet hennar med kvar vår pinne i munnvikane. Vel, den smugrøykinga kunne vi spart oss. Mamma - som ikkje røyke sjølv - lukta lunta med éin gong. "Har dåkke røykt?" sa ho med morskestemma si. Søstra mi sto der med pokerfjeset sitt, men eg, som var - og fremdeles er - ein elendig løgnar, begynte å le. Busted! Så sånn var det. Eg fortsatte med røykinga, men ikkje lenger i smug. No er eg røykfri, og har vert det i fleire år
otilie Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 var 13 år jeg og. det var kult ja. det var spennende å smugrøyke. gjemme seg fra lærerne. også var det veldig sosialt, og de som gikk i 10 røyka så da måtte jeg jo være like kul!! ogsååå ble jeg avhengig. kunne gjerne klart meg uten men blæh
Piper Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Jeg begynte å røyke da jeg var 13 år gammel, og begynte fordi jeg syns det var tøft. Den første røyken smakte forferdelig, men røyke skulle jeg fordi jeg ville være like tøff som de andre. merkelig egentlig siden jeg i andre tilfeller ikke tenkte slik, men gikk mine egne veier. Jeg har alltid sagt at jeg angrer, men nå i dag ser jeg det slik at jeg ikke kan angre på det jeg har valgt tidligere, men må bare bestemme meg for å slutte og styre det selv. Jeg røyker fordi det smaker godt, og det roer meg ned. Jeg holder på å bearbeide meg selv på å slutte, og prøver å ikke finne unnskyldninger til å fortsette. Jeg håper jeg en dag ser at det bare er til å slutte, og det er målet mitt. Til da tenker jeg at røyken får være med meg, og jeg vet at en dag er jeg røykfri 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 begynte å snuse som 13åring fordi jeg ville prøve det, etter første prisen fant jeg ut at det var godt jeg ble rolig av nikotinet og likte følelsen. Startet ikke fordi jeg syns det var kult eller andre syns det var kult. nå som jeg er 22år snuser jeg fortsatt og har ingen lyst til å slutte, jeg vet at vis jeg hadde villet ville det ikke vært noe problem for meg å slutt.
Gjest ms_kwang Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 jeg starta å røyke som 13-14 åring, det var ikke fast, bare av og til. Var mest pga av ren nysgjerrighet, dummeste jeg har gjort egentlig mtp astmaen jeg har Så slutta jeg å røyke ifjor sommer..Meenn...jeg starta å snuse istede Jeg prøver å slutte å snuse nå, men det er IKKE lett Jeg liker snus. Jeg synes det er rådeilig å bare ta seg en pris når jeg ser film, eller når jeg er ute på byen. istedet å måtte gå ut for en røyk Det jeg ikke liker er å være avhengig av noe
Ryvre Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Ingen aning. Ingen av mine venner røyket da (jeg var 12 år), men stort sett hele familien røyker så jeg skylder på dem Tror iallefall jeg ble påvirket av dem. Begynte ved å stjele en røyk nå og da av mamma, og når jeg ble rundt 13-14 år så begynte jeg å kjøpe røyk selv (ble aldri spurt om leg)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #16 Skrevet 24. mai 2012 Fikk smake min første røyk når jeg var 10 av ei eldre venninne, og syntes det smakte kjempegodt.. Røyka til og fra fra jeg var 12 til jeg ble 16, da begynte jeg fast og har gjort det siden... Digger fortsatt smaken
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2012 #17 Skrevet 24. mai 2012 Dere som RØYKER og/eller SNUSER hvorfor? JEG KLARER IKKE Å HØRE HVA DU SIER SÅ JEG KAN DESSVERRE IKKE SVARE DEG!!!! 3
Gjest foremma Skrevet 24. mai 2012 #18 Skrevet 24. mai 2012 (endret) Begynte med fesrøyking fordi jeg bare fikk lyst på i fylla.. Da var jeg 16 år. Røyker kun ved spesielle anledninger, røyker også sigarer på pokerkvelder, hehehe. Jeg snuser desverre fast, det fordi jeg heller ville snuse fast enn røyke, og jeg merket at røykingen gikk i den retningen. Jeg angrer ikke, til tross for at dette gjør meg til familiens sorte får, da de alle synes det kun er slikt man gjør i "de lavere klasser".. edit: jeg vet jeg kunne sluttet om dette ble nødvendig, f.eks hvis jeg møtte en fyr som jeg ble dødsforelska i, men som ikke likte det. Endret 24. mai 2012 av foremma
Gjest Maneater? Skrevet 24. mai 2012 #19 Skrevet 24. mai 2012 Dere som RØYKER og/eller SNUSER hvorfor? JEG KLARER IKKE Å HØRE HVA DU SIER SÅ JEG KAN DESSVERRE IKKE SVARE DEG!!!!
Norm1 Skrevet 24. mai 2012 #20 Skrevet 24. mai 2012 Begynte å røyke da jeg startet på videregående, skulle ha visst bedre men var nok lett påvirkelig fra miljøet jeg oppholdt meg i. Ville slutte etter ca. fem år, og begynte med snus. Siden har det gått i snus hele tiden... Angrer i dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå