Gå til innhold

Ferdig student, ingen sommjobb


erter

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg avsluttet masteren min og et problem. Jeg flytter til den nye arbeidsplassen min i juli. Så jeg har problemer med å få sommerjobb her jeg bor nå og på den nye plassen. Det blir bare snakk om 4 uker på hver plass. Har søkt på jobber på begge plasser, men forstår jo at det er en kort periode og folk vil ikke ansette meg.

Er det noen gode alternativer her? Er vanskelig å flytte og bo fram til første lønning i september. Kan man få dagpenger fra NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøk deg på sommerjobb. Finnes det noen i nærheten som trenger hjelp til hagearbeid? Maling? Er det bønder i nærheten som trenger hjelp til f.eks. plukking av bær? Har du sykehjem i nærheten? De trenger alltid ekstrahjelper som kan ta ekstravakter. Ta med deg CV'er og lever til butikker og bedrifter i nærheten. Du får nok napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det finnes et vikarbyrå i nærheten ville jeg meldt meg der, og sagt at jeg er veldig interessert i jobb i fire uker. Jeg jobbet et halvt år i vikarbyrå da jeg var i tenårene, og hadde full jobb i både uker og helger om jeg ville. Lønna er dårlig da, men mye bedre enn dagpenger. Tror forresten du må ha vært i jobb for å få dagpenger, men dette er det sikkert andre som vet mer om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har søkt på alt mulig av jobber som har vært ute de siste månedene, alt fra barnehage, butikkmedarbeider til leketøysbutikk :) Ingen hell, som dere skjønner, er ikke kresen på arbeidet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quake

Hotell medarbeide (vask eller resepsjon) og søppeltømmere trenger de spesielt i sommersesongen. Ville tatt en titt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har søkt på alt mulig av jobber som har vært ute de siste månedene, alt fra barnehage, butikkmedarbeider til leketøysbutikk :) Ingen hell, som dere skjønner, er ikke kresen på arbeidet

Ikke søk kun på de som lyser ut stillinger. Oppsøk jobbstedene, andre enn dem du allerede har søkt på. Det er ofte at man får en jobb ved å gjøre det på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk ,det skal jeg forsøke på :) Håper egentlig at ma nfinner noe, hva som helst. Ikke bare for pengene sin skyld men er jo kjedelig å gå hjemme for lenge. Om ingenting skulle gå, er det noe alternativ hos NAV når man ikke har tjent over 100 000,- eller hva den grensen er satt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal søke dagpenger er kravet at du tjente i overkant av 118 000 i 2011, evt at du har tjent over 227 738 til sammen i løpet av 2009,2010 og 2011.

Dersom du ikke har gjort det er eneste alternativ for deg sosialstønad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...