Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Ække den fiiin? post-31659-0-90619800-1347878233_thumb.j

Har lyst til å beise den mørk :jepp:

Lovet å sende mms til hun jeg kjøpte den av, når lillemann ligger oppi der for første gang :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare innom og oppdaterer meg litt :)

Vugger er skikkelig kos! Selv skal vi bruke den som ble lagd til meg når jeg ble født og det er ekstra stas! :jepp:

Håper du får en kjempefin uke :blomst:

Heiiii!!! :smilyblomst:

Åh, så gøy, Mala!! Da er det selvfølgelig ekstra moro!!

Det er virkelig noe spesielt med vugger. Spesielt håndlagede selvfølgelig. :jepp:

En riktig god uke ønskes deg også, søte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var nyyyydelig! :rodmer: Blir sikkert kjempefin når den er mørk! :jepp:

Vi hadde forresten en arvet rosemalt vugge til jenta vår, men hun likte ikke å ligge oppi der så vi leverte den tilbake (til mamma) til slutt. Litt trist også, vi som hadde gleda oss sånn til hun skulle ligge oppi. :gjeiper:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, fine vugga wub.png Det er kjempe koseligt med vugge. Vi kommer også til og ha det når det blir våres tur :)

Dere har jo masse i boks allerede, greit å få det i hus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiiii!!! :smilyblomst:

Åh, så gøy, Mala!! Da er det selvfølgelig ekstra moro!!

Det er virkelig noe spesielt med vugger. Spesielt håndlagede selvfølgelig. :jepp:

En riktig god uke ønskes deg også, søte!!

Den var kjempefin, og kommer nok til å bli enda finere når du får beiset den :jepp:

Det er veldig koselig, og så er det morfaren min som har lagd den attpåtil :)

Takk for det Nuttapia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fin vugge! :) Greit å male den i en farge som ikke er for guttete i tilfellet det kommer ei jente neste gang, om dere skal ha flere selvfølgelig. ;)

Ja, utstyr til baby er ikke billig nei.. Så greit å begynne litt før så en ikke får alle de store innkjøpene på samme tid.

Håper det går bra med deg! Og som alle andre her sier, pass på ryggen din! Det blir så absolutt ikke lettere nå fremover. ;) Også skal du jo ha en rygg som skal tåle litt bæring etter fødsel også. :) Finnes trening for gravide som er gratis hos fysioterapeuter, hva med å hive seg på noe slikt? Tror jeg skal gjøre det neste graviditet om formen tillater det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vugge :) Syns absolutt du skal beise den mørkere.

Pappa har snekra vugge til lillegutt og den er blitt beisa i mørk brun. Da ble den såååå fin, og ser skikkelig gammel og antikk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var nyyyydelig! :rodmer: Blir sikkert kjempefin når den er mørk! :jepp:

Vi hadde forresten en arvet rosemalt vugge til jenta vår, men hun likte ikke å ligge oppi der så vi leverte den tilbake (til mamma) til slutt. Litt trist også, vi som hadde gleda oss sånn til hun skulle ligge oppi. :gjeiper:

Tusen takk :)

Rosemalt er jo hakket nydeligere! Jeg er nok svak for det, ja! Synd at ikke den var noe fristende å sove i, da..

Åååh, fine vugga wub.png Det er kjempe koseligt med vugge. Vi kommer også til og ha det når det blir våres tur :)

Dere har jo masse i boks allerede, greit å få det i hus! :)

Takk :) Ja, og idag har vi vært og hentet enda mer hos min søster! Her går jo ting på rundgang, men nå begynner det jo virkelig å ta form :jepp:

den var nydelig da! Tenk, med koselig sengesett og bamse oppi, klart til lillegutten :smilorange:

Jaa!! Gleder meg sånn til å se! Lille tassen min :hjerte:

Veldig fin vugge! :) Greit å male den i en farge som ikke er for guttete i tilfellet det kommer ei jente neste gang, om dere skal ha flere selvfølgelig. ;)

Ja, utstyr til baby er ikke billig nei.. Så greit å begynne litt før så en ikke får alle de store innkjøpene på samme tid.

Håper det går bra med deg! Og som alle andre her sier, pass på ryggen din! Det blir så absolutt ikke lettere nå fremover. ;) Også skal du jo ha en rygg som skal tåle litt bæring etter fødsel også. :) Finnes trening for gravide som er gratis hos fysioterapeuter, hva med å hive seg på noe slikt? Tror jeg skal gjøre det neste graviditet om formen tillater det. :)

Takk! Ja, den skal kun beises. Bli fin og mørk :jepp:

Gratis trening hos fysio?? Oi, det skal jeg sjekke ut! Kjenner stadig at det stikker nedover i det høyre låret mitt. *Liker ikke*

Så fin vugge :) Syns absolutt du skal beise den mørkere.

Pappa har snekra vugge til lillegutt og den er blitt beisa i mørk brun. Da ble den såååå fin, og ser skikkelig gammel og antikk ut :)

Nemlig!! Da kommer den til å bli 100 ganger finere :hjerte:

Har lyst til å gravere inn navnene til alle som skal ligge i den, slik at det blir en skikkelig tradisjonsvugge. Den er jo ordentlig solid!

Nå var det lenge siden jeg var her sist! Kjempefin vugge :hjerter_rundt: Hvordan går det?

Takk! Her er alt bra! Koser meg max med lillesparken i magen wub.png Har du dagbok, Lille Solstråle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vugge!! :jepp: Den kommer til å bli enda finere i litt mørkere farge! Tenk når lillegutten ligger oppi der for første gang. :rodmer:

Takk!! :nigo:

Ja, det blir magisk!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder tatt etter morgenstellet idag (før frokost) :)

post-31659-0-78944900-1347957723_thumb.jpost-31659-0-77084300-1347957763_thumb.j

Edit: 21 UKER!!! :strix:

BREV TIL MIN MOR:

Smører magen og hoftene 2 ganger om dagen. Krysser fingrene for at det ikke blir ille. Alt som synes av strekkmerker nå, er fra puberteten.

SÅ - det skal veldig mye til at det IKKE kommer noe på magen også.. :( Menmen, jeg smører meg i god tro om at det går bra.

Lillegutt i magen har begynt å høre, og det merker jeg. Han reagerer med stillhet på nye lyder, og jeg kjenner små dunk når jeg slutter å synge :) Vi får håpe at han liker stemmen til mammaen sin! Skal synge masse på So ro, lille mann, under hele svangerskapet. Slik at han kjenner igjen melodien ute i verden også.

Jeg har gått opp 10 kilo. Synes ikke så godt, syns jeg. Det meste er jo rundt magen, og overarmene og rumpa har fått en bitteliten del. Ellers så spiser jeg veldig normalt ift aktivitetsnivået. OG SUNT!!

Bekkenplager er ikke kommet enda, men kan kjenne strømninger ned i høyre lår, så jeg prøver å være veldig forsiktig. Ikke noe mer apekatt-bevegelser på meg med det første.

Var på 20-ukers kontroll på fredagen som var. Alt er fint. SF-målet (magen) er ENDELIG på normalen. Grunnen til at magen er stor, er nok fordi at han ligger utenfor morkaka, og at jeg er svai i ryggen.

Magen går ikke an å skjule lenger, for å si det sånn ;)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kjempefine bilder av en nydelig gravidmage! :rodmer:

Takk, Mala!! :hjerte:

Aaaaw, fineste magen!! :rodmer: Og for et koselig brev du har skrevet!!

Godt å høre at du er i rimelig god form :):klemmer:

Takk, Ninnin!! :hjerte:

Ja, mamsen har vært(og er fortsatt) på andre siden av jordkloden. Hun får oppdatering med bilder og fakta fra babyverden hver eneste uke. Hun kan fortelle at tårene triller når hun ser magebildene, og at hun er så glad for at formen min er bra. Hun er hjemme igjen om to/tre uker - gleder meg, så får hun kanskje kjenne sparkene også!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mage!

Min mor (og far) er også på andre siden av jorden for tiden :) Kommer hjem om 2 uker.

Jeg sender også noen mail med bilder og oppdateringer i ny og ne! Tror de setter pris på å være oppdatert og dermed litt "med" i graviditeten :)

Blir godt å få de hjem! Ikke noe er bedre enn en god klem fra mamma når man trenger det :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott mage!

Min mor (og far) er også på andre siden av jorden for tiden :) Kommer hjem om 2 uker.

Jeg sender også noen mail med bilder og oppdateringer i ny og ne! Tror de setter pris på å være oppdatert og dermed litt "med" i graviditeten :)

Blir godt å få de hjem! Ikke noe er bedre enn en god klem fra mamma når man trenger det :hjertesmil:

Takk, søta! :nigo:

Ja er helt enig med deg :) Man kan bli litt morsom-lei av mamsen, men mamsen er best uansett :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...