Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Hmm, skal sjekke ut litt forskjellig. Kikket kjapt på finn, og der er noen dom selger nesten ubrukt utstyr til halv pris. Så lenge det er kokt og sterilt, så går det jo fint an å bruke brukt!

Én pumpe til begge bryst samtidig? Det var da voldsomt fancy. Stort sett har man jo kun én man ammer, så hvorfor er plutselig begge samtidig så mye bedre? :klo:

Tror (tror bare) at dersom man får veldig melkespreng så pleier man å pumpe litt på begge bryst.

Brystpumpene bråker vist såpass at det er vanskelig å pumpe og amme en hver pupp...

Jeg vet ikke altså, gjenforteller kun det jeg har hørt av venninner :)

Kan være ok å vente med å kjøpe til man eventuelt ser behovet selvfølgelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så koselig å lage barnerom, asså :hjerte: Deilig å gjøre litt sånt fysisk arbeid når man fortsatt er i form til det :Nikke:

Jeg sverger til lister!! Sambo kaller meg for "liste-dronninga".. ;) Men det er jo så innmari kjekt! Ikke kjøpe mer enn det man trenger :tommelsmil: (Jo, noen ganger så.. wub.gif )

Tassen i magen veier jo ikke mer enn 400 gram nå, og klart, morkaka og fostervann ++ veier jo litt. Hva sier legen/jordmora om at du ikke har gått opp noe særlig da? De ville jo reagert hvis det ikke var normalt? Tror du skal ta det helt med ro jeg!

Er formen feiende flott ellers ell?

:smilyblomst:

I dag har jeg malt noen bokhyller som vi skal ha på barnerommet, malt de i en herlig blå/grå farge! :)

Legen har ikke sagt noe egentlig, for han ser at tassen vokser som han skal. Pga. at jeg mistet forrige gang, så får jeg jo sett gutten vår på ultralyd hver gang jeg er hos legen (elsker legen min), og da måler han alltid! :) Men har begynt å gå opp litt nå endelig, men fortsatt bare gram det er snakk om! Merker det endelig på magen også!! :strix: Kommer vel til å gå fort med den nå tenker jeg, når den først har begynt å vokse! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råmelken og tørre brystvorter er herved et faktum.. Har hatt det i endel uker, men nå er det mer tydelig..!

Har googlet litt om dette nå, og lurer på om jeg skal gå til innkjøp av ull-pads å putte i bh´en for å holde puppsa ekstra varme.. Jeg skal IKKE klemme og pille.. Jeg kan faktisk bli litt små-kvalm av å stå og se på brystvortene mine.. :forvirret:

Noen med erfaringer angående dette?

:kaklehone:

Hvor får man kjøpt ull-pads? Har ikke fått råmelk enda altså, men hvis jeg blir bittelitt kald, får jeg så innmari smerter i brystvortene... Og da varer det gjerne en time, selv om jeg er blitt varm i kroppen igjen. Kanskje ullinnlegg vil hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt ull-pads? Har ikke fått råmelk enda altså, men hvis jeg blir bittelitt kald, får jeg så innmari smerter i brystvortene... Og da varer det gjerne en time, selv om jeg er blitt varm i kroppen igjen. Kanskje ullinnlegg vil hjelpe?

Jeg kjøpte mine på barnas hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror (tror bare) at dersom man får veldig melkespreng så pleier man å pumpe litt på begge bryst.

Brystpumpene bråker vist såpass at det er vanskelig å pumpe og amme en hver pupp...

Jeg vet ikke altså, gjenforteller kun det jeg har hørt av venninner Happy.png

Kan være ok å vente med å kjøpe til man eventuelt ser behovet selvfølgelig! Happy.png

Se an behovet er nok ikke dumt, nei. Leser jo at det kan ta opp til en uke før brystmelken kommer slik den skal.

Håper det kommer for fulle mugger med en gang ;)

Jeg kjøpte mine på barnas hus Happy.png

Du får kjøpt ullinnlegg både på apotek og babybutikker. Jeg var heldig og arvet 3 par fra en kollega, og det er gull verdt!

Nais! Da skal jeg gå til innkjøp av ullinnlegg, ja!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg malt noen bokhyller som vi skal ha på barnerommet, malt de i en herlig blå/grå farge! Happy.png

Legen har ikke sagt noe egentlig, for han ser at tassen vokser som han skal. Pga. at jeg mistet forrige gang, så får jeg jo sett gutten vår på ultralyd hver gang jeg er hos legen (elsker legen min), og da måler han alltid! Happy.png Men har begynt å gå opp litt nå endelig, men fortsatt bare gram det er snakk om! Merker det endelig på magen også!! :strix: Kommer vel til å gå fort med den nå tenker jeg, når den først har begynt å vokse! :gjeiper:

Så flott å male selv! Her skal både seng, vogge og lekegrind til pers! Det er litt moro å drive på litt, da blir man ekstra glad i tingene :hjerte:

Heldig du er, som får se tassen din hver gang :danse:

Ja, magen din kommer nok plutselig! Føl deg fri til å legge inn et magebilde her etterhvert, hvis du vil, Veo!

Det er jo utrolig fascinerende hvor forskjellige man er, selv om man er like langt, og babyen har vokst like mye.. :jepp:

God mandag til deg, søte VeoVeo! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+6 :hjerte:

Helgen har vært ålreit. Har fått ordnet litt småting, diskutert litt med mannen, hatt spillejobb og planlagt økonomien litt.

Jeg er trøtt og sliten idag. Antakelig så har jeg sovet for lenge. Sov helt til kl 10 idag, sovnet nok 00.30 inatt, men jeg sov så dårlig i helgen :veslejenta: Har ikke lyst til å dra på jobb ikveld, for hodet mitt er rett og slett ikke helt på plass :( *klagesyteklage* Det ble en lang dag igår med selskap, utstyrs-bæring og greier.. Plussa at bilen ville jo ikke starte da vi skulle avgårde, så da ble mannen crazy.. Dét blir jeg iallfall sliten av..

Men bilen trengte litt ekstra batteri, så det ordnet JEG med engang. (Mannen kan jo ikke tenke når ting skjer..) Han har ikke peiling på bil, og mener at å kjøpe en mye nyere bil vil løse alt av problemer.. Ja, goddag, sier jeg bare... Når man ikke engang gidder å sørge for litt vedlikehold på bilen, så sier det seg selv at det vil bli konsekvenser.. :ler: *ond* :scorpis:

Lille kattepusen min går med et åpent sår på det ene benet sitt. Jeg vasket med pyrisept og tok på bandasje. Det holdt et par dager, men nå ser jeg at det ikke vil gro. Så da blir det tur til dyrlegen imorgen med vesla. :pasha:

Idag har jeg faktisk filmet magen min, for han var så livlig før jeg stod opp i dag. Hihi.. Fine lillemannen! Og når han hikker, så tror jeg ikke han hikker lenge. Meste jeg har kjent er kanskje 10 hikk på rappen. Men det er sikkert normalt.

Han sover stort sett hele dagen, også er han livlig på kveldstid og før jeg skal sove, og når jeg våkner. :rodmer:

--

Nå fikk jeg faktisk ordnet meg en vikar for kvelden. Har hoppet inn i koseklærne og sverger til sofaen en liten stund..! :pls:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med en rolig kveld når du trenger litt ekstra hvile ja. Bra med vikarer :)

Her heller hikker det ikke veldig lenge.

Men han kan finne på å få hikke ofte da. På det verste hadde han ca 6 hikkeanfall på en dag :laugh:

Hver gang varer det i ca 1-2 minutter, max 4-5 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kjøpe ullinnlegg jeg også, skal bare litt kald vind til og jeg får kjempevondt i puppene. :(

Så koselig med livat baby i magen. :hjerte: Gleder meg masse til å kjenne sånt selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har han ikke begynt å hikke enda! I hvert fall ikke sånn at vi (eller samboer) kjenner det! Føles sikkert veldig merkelig ut:)

Her er lille klumpen også veldig aktiv på kvelden, akkurat når vi skal legge oss selvfølgelig og da MÅ vi jo bare kose litt med magen:) der er bare så herlig å se han sparke og bevege seg! <3 blir jo helt forelsket jo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok greit med en slapp-av-kveld med den formen ja :klemmer:

Koseligt med så masse liv :)

Håper du får en fortsatt fin kveld :)

Ja, det var veldig godt å bli hjemme. Kvelden min var deilig :) Inntok 1 kvikklunsj og Nesten en halv melkesjokolade-plate.. :sjokkert: Det er crazy!!! Jeg klarte seriøst ikke å stoppe!! Haha! :ler: Håper du hadde en fin kveld igår du også :)

Greit med en rolig kveld når du trenger litt ekstra hvile ja. Bra med vikarer :)

Her heller hikker det ikke veldig lenge.

Men han kan finne på å få hikke ofte da. På det verste hadde han ca 6 hikkeanfall på en dag :laugh:

Hver gang varer det i ca 1-2 minutter, max 4-5 :fnise:

Rart det der, med den ekstra hvilen. Våknet om natta og var kjempesulten, men hadde ikke vett til å stå opp, så jeg sovnet igjen.. Jeg tror det kan ødelegge mye mer enn jeg trodde, hvis jeg ikke spiser når jeg er sulten..

Mr. Hickup! :ler:

Må kjøpe ullinnlegg jeg også, skal bare litt kald vind til og jeg får kjempevondt i puppene. :(

Så koselig med livat baby i magen. :hjerte: Gleder meg masse til å kjenne sånt selv!

Sikkert veldig greit å ha! Jeg merker mer og mer at jeg er øm og sår hvis jeg blir kald!

Bare å glede deg, My! Det er heeelt fantastisk! :jepp:

Her har han ikke begynt å hikke enda! I hvert fall ikke sånn at vi (eller samboer) kjenner det! Føles sikkert veldig merkelig ut:)

Her er lille klumpen også veldig aktiv på kvelden, akkurat når vi skal legge oss selvfølgelig og da MÅ vi jo bare kose litt med magen:) der er bare så herlig å se han sparke og bevege seg! <3 blir jo helt forelsket jo:)

Det kjennes ut som veldig svake "spark", men det er en rytme på det, så da tror jeg det er hikke :)

Jaaa, samboer så også magen min bevege seg igår.

Han er ikke så fascinert av magen som det du er, da :fnise: Han orker ikke å kikke mer enn 5 sekunder omgangen.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 uker idag!!! :strix: (Jeg trodde det var 23, egentlig, jeg.. SÅ.. Men nei. ;) )

Bilder er tatt etter morgenstellet :)

post-31659-0-84258200-1348561421_thumb.jpost-31659-0-58616500-1348561435_thumb.j

EDIT:

Brev til min kjære mor:

Ikke mye nytt den uka som har vært. Lillegutten rekker fra den ene siden av magen til den andre nå :) Kan kjenne bevegelser samtidig på hver side. Han har også sparket både nedover og oppover, så han holder på med turningen sin, og det er ingen tvil om at han begynner å bli stor!

Han får høre So ro, lille mann hver kveld før mannen og jeg skal sove, pluss at han liker låta "Wayfaring stranger" veldig godt. (Hør på den :) )

Han begynner å bli ganske taktfast når det gjelder soverutiner. Han våkner veldig til liv i 21/22-tiden på kvelden. Så er det litt hopp og sprett rett før jeg sovner, da sovner han også.

Han våkner litt etter meg på morgenen, og spreller litt forsiktig når jeg spiser frokost. Deretter er det sporadiske bevegelser, og han er veldig rolig hele dagen egentlig.

Når det er veldig mye lyd, så blir han super-aktiv.

Var på konsert på lørdag, og vi dro hjem, for han ble helt krakilsk inni der. Litt ubehagelig, men litt moro at vi får en bekreftelse på at; han kan høre! Han er ikke døv :)

Og ja, navelen min begynner å bli et stort hull!! :klo: Håper jeg slipper teiping og denslags..!

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for 22 uker og så flott mage!

Hikke ja, det har jeg kjent en gang tror jeg :) dunk mot lavere del av magen hvert 3. sekund i noe sånt som 20 sekunder. Artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for 22 uker og så flott mage!

Hikke ja, det har jeg kjent en gang tror jeg :) dunk mot lavere del av magen hvert 3. sekund i noe sånt som 20 sekunder. Artig :)

Takk :vinke:

Ja, og magen hopper visst mer under hikking etterhvert som den blir større :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 22 uker! :hoppe: Vi har byttedag på samme dag vi. :nigo:

Og kjempefin mage! :rodmer:

Tusen takk, Belle :vinke: Ja, jeg så også at vi har samme dag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...