missL Skrevet 20. mai 2012 #1 Del Skrevet 20. mai 2012 Samboerkiloene har kommet snikende og nå skal de bort igjen. Ikke lett når samboeren har sinnsyk forbrenning og spiser potetgull og drikker øl hver dag... mye fristelser ute å går... Jeg har da altså tenkt til å komme meg ned i den vekta som jeg hadde for noen år siden, dvs 10 kg ned. Delmål numero uno er å komme meg inn i et par jeans som jeg har hatt liggende i skapet siden de var nye :gjeiper: Som det står i undertittelen liker jeg egentlig ikke trening, har jeg aldri gjort. Det er derfor helt uaktuelt å legge ut på en times joggetur 60% av makspuls og lignende. Jeg må ha noe som er effektivt! Slite seg maks ut på kort tid, ikke noe valsing på en ellipsemaskin. Det er jo egentlig vel og bra, hadde det ikke vært for at jeg ikke har det grunnleggende som gjør at jeg kan slite meg ut i bakkeløp uten at jeg får vondt i ryggen osv.. Jeg er egentlig i temmelig dårlig form, har lite muskler. Klarer kanskje 1 pushup på en god dag Jeg har holdt på en liten stund nå, kanskje tre uker, med hoppetau! Det liker jeg kjempegodt men det sliter på leggene. Hopper på grus/mykt underlag men det er fortsatt ganske heftig leggtrening, noe som gjør at jeg ikke alltid har kunnet gi 100%. Men ser uansett noen resultater, merker spesielt at det er mer muskler i lår/legger og at stumpen sakte kommer seg den også.. :happy: Bruker vekt og målebånd for å se fremgang, angrer nesten litt på det siden vekta bare går oppover :gjeiper: Nå trenger jeg altså litt mer motivasjon så derfor lager jeg meg en treningsdagbok. Her er mine stats.. Dato Kg Mage Hofte Rumpa Lår Arm 03.0577 78 100 112 58 29 10.05 78 76 100 110 56 29 11.05 79 76 98 109 56 28 15.05 78 76 98 108 55 28 20.05 79 76 98 108 56 28 Lurer på om jeg kanskje har klart å måle litt forskjellige steder men har prøvd å finne samme stedene hver gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missL Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Ser tabellen jeg copypasta fra word ikke ble så bra men... Dette er forresten grunnen til at jeg dro å kjøpte meg hoppetau. Min lenke Endret 20. mai 2012 av missL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missL Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 20. mai 2012 Ja, da har jeg nettopp vært ute å hoppet Holdt på i en ca 34 minutter men hoppet sikkert bare halvparten av tiden selv. Vi er to som bytter på, vi hopper til vi ikke klarer mer og så bytter vi. Fungerer bra nå Pulsklokka sier: Minutter: 34:10 In zone: 26:44 Gj.snittpuls: 156 Maxpuls: 179 Kalorier: 353 Syns egentlig maxpulsen var litt lav, har vært mye høyere de forrige gangene. Men det er kanskje positivt? Merker i hvert fall at pulsen går fortere ned mellom hver økt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missL Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 22. mai 2012 Ålreit, da er jeg tilbake fra en joggetur faktisk. Kjente jeg måtte ha litt variasjon fra hoppetauet nå. Det samme ville nok leggene mine også :gjeiper: Pulsklokka sier: Minutter: 56:23 In zone: 49:36 Gj.snittpuls: 159 Maxpuls: 183 Kalorier: 605 Jogga nesten en time, det har jeg aldri gjort før tror jeg! Kjempestolt over meg selv Hadde busskortet i rumpelomma bare i tilfelle... Godt å merke at treninga går fremover om ikke annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå