Gå til innhold

Røykeslutt


CoffeeCup

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er dagen her!! 9 timer siden jeg slutta!

Merker ingen forskjell akkurat, men nå er det på vei til familieselskap i nord, så da skal jeg nok få andre ting å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo litt interessant egentlig. Å kartlegge abstinensne mine.

Allerede en times tid etter jeg skulle tatt dagens første røyk begynner irritasjonen. Den har kommet og gått i hele dag, humøret kan snu på et blink. Ikke så veldig uforventet.

Noe litt mer uforventet er at etter 2-3 timer ble jeg veldig trøtt og har vært det store deler av dagen. Andre som har opplevd det før ifm røykeslutt?

Og sist men ikke minst hittil: KVALM!! Har vært ekstremt kvalm en times tid nå. Når går det over?

Uansett, hittil er dette bare gøy, opplevd langt verre ting før enn denne kvalmen. Kan ikke engang sammenlignes med mens-smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret er fortsatt veldig opp og ned! Sint, lei meg, glad, irritert. Og jeg har vært veldig trøtt i hele dag. Så trøtt at jeg nesten sovner sittende! Ingen som har opplevd dette før? Håper det går over snart! Kvalmen kommer og går litt, mens apetitten er enorm! Som heller ikke var så uforventet.

Psyken min har blitt dårligere i dag, ikke noe angstsymptomer eller noe, bare det at jeg har så innmari lyst på røyk OFTE! Og til tider kommer jeg ikke på noe positivt ved å slutte!

Er også redd for hvor lenge jeg kommer til å ha lyst på røyk? Er redd jeg kommer til å bli deprimert om jeg skal nekte meg noe jeg tydeligvis har så lyst på hele tiden!

Noen som har noen tips eller erfaringer å dele? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på røyk nesten hele tiden nå, er det vanlig? Kommer det noengang til å gå over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med noen tips eller råd? Erfaringer å dele om de første dagene?

Endret av CoffeeCup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola

"Gjør noe annet" blir floskelen.

Nikotinsuget går fort over. Når det melder seg, spis en gulrot, et eple eller noe annet. Sett en brøddeig, spring en tur, støvsug, just do something. Det tror jeg funker. Jeg vet ikke fordi jeg opplevde ikke den abstinensperioden, merkelig nok og heldigvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to merkelige dager, hvor følelsene har gått over stokk og stein. Jeg har ikke sprukket, men jeg har kjøpt meg en inhalator og den hjelper veldig. Vet det kanskje ikke er så lurt, men jeg syns det gjør saken mye lettere og jeg klarer å slappe av på kvelden :) Det står at det anbefales med 4 sånne dingser om dagen, men jeg bruker bare en. Så det kan ikke være så ille det?

Jeg har også tenkt at jeg bare må gjøre noe annet, trene, være sosial, rydde osv. Men jeg er så giddalaus at ingenting er mulig. Dagen i dag har vært litt bedre da, hvertfall ettermiddagen!

Så satser på at dette går bra :) Jeg var desperat etter råd en stund også, var jo ingen som svarte meg her, så meldte meg inn på slutta.no. Det hjalp å snakke med flere i samme situasjon!

Btw: Syns at røyketelefonen burde få utvidet åpningstid! Kun på hverdager og frem til kl. 18?? Det er jo bare dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det går egentlig veldig bra :) Jeg har røkt en om dagen den siste uka. Så sånn sett har jeg jo sprukket og det er jo ikke bra. Men jeg er utrolig stolt av meg selv for dette og satt da ny dato for total røykeslutt som er lørdag. Da har jeg røkt 7 røyk på 3 uker og tenker at det muligens blir litt enklere. All rutine ved røykingen er over hvertfall :)

Jeg har laget en profil på slutta.no og gadd ikke skrive to dagbøker. Derfor slutta jeg å skrive her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...