Gå til innhold

Den store kupp/bomkjøptråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener vi burde ha en tråd der vi kan samle alle gode kjøp, og alle dårlige kjøp. Det irriterer meg hver gang jeg kjøper noe som absolutt ikke holder hva det lover, og vil gjerne fortelle det til andre!

Sportsbh fra H&M, hater den. Strikken rundt er stram, men stoffet blir slapt etter noen vask, ikke er den god å trene i heller fordi jeg trener veldig hardt og den blir klissvåt og kald. Andre sportsbh'er blir det ikke.

Det var det jeg hadde i tanke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte en Eton-skjorte som liksom skulle kunne vaskes i maskinen. Produsenten hadde for mye fargestoffer i skjorta, så selv om jeg fulgte instruksjonene slavisk ble resultatet noe helt annet enn forventet. Burberry har også skuffet meg et par ganger. Gant har skuffet med dårlige sømmer. ToS har også skuffet med knapper av lav kvalitet, som brekker bare du ser på dem.

Fikk en dritfin tweedjakke på salg for snaue 700 kr fra Gant. Har også fått to skjorter og en v-hals fra RL samlet for en tusenlapp som følge av en kombinasjon av salg på RL og en svak dollar.

I den tid jeg var veldig opptatt av børs og aksjer tjente jeg teoretisk sett ganske mye enkelte ganger. Jeg hadde en fiktiv sum på 100k som jeg plasserte rundt i en portefølje jeg selv lagde og fulgte nøye. På det beste kunne jeg "tjene" nesten 100k på en dag. I løpet av en gylden måned hadde jeg "tjent" langt mer enn en normal årslønn. Da hadde jeg gjort mange kupp på børsen. Kamerater og foreldre var alle imponerte. Jeg hadde muligens en sjette sans for dette med aksjer påstod de.

I vill ekstase etter den gull-måneden ville jeg begynne med ekte penger. Jeg så for meg at min lotteriflaks skulle vedvare nok en måned og at kontoen skulle bli smellfeit i rakettfart. DN og Finansavisen kom sikkert til å intervjue meg som et usedvanlig talent, et mulig avkom av kultfiguren Gordon Gekko, osv. Dog turte jeg ikke å satse så hardt jeg hadde gjort tidligere da jeg åpnet vps-kontoen og begynte å plassere aksjeposter. Jeg gjorde nybegynnertabber og solgte så fort indeksen viste minus. Det ble mer panisk når det var ekte penger det dreide seg om. Mine gamle storheter som blant annet Blom begynte å gå sidelengs, før det gikk baklengs. Komplett ble så kjøpt av Hagen og det ble børsfest. Det gjorde godt for mye annet som ikke fungerte i en sådan stund. Kort fortalt klarte jeg ikke mer enn hva som snaut nok er prosenten man får i renter i banken. Altså ble det noen bomkjøp. Hahaha! : /

Enn så lenge holder jeg bare av og til øye med børsen, mest for gøy. Jeg finner også stadig nye kandidater som virker lovende.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupp: Jeg og samboeren klarte å få tak hver vår flaske av en whisky som bare kom i 3.300 eksemplarer og var den siste i en serie vi har samlet i to eksemplarer av hver utgave. Den samlede serien går visst allerede for dobbel pris, så vi kan selge den ene serien og drikke den andre serien gratis. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupp: Jeg og samboeren klarte å få tak hver vår flaske av en whisky som bare kom i 3.300 eksemplarer og var den siste i en serie vi har samlet i to eksemplarer av hver utgave. Den samlede serien går visst allerede for dobbel pris, så vi kan selge den ene serien og drikke den andre serien gratis. :danse:

Vinmonopolet FTW :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en lekker hvit bluse på 60% salg på Høyer (Norwegian Outlet), betalte 800 kr for den. Senere presterte jeg å vaske den fine blusen sammen med en Banana Republic-kjole i rosa, som var over 2 år gammel. Likevel farget dritten av og nå sitter jeg igjen med en lyserosa bluse. At man ikke lærer...

Har til og med strukket husmorevnene så langt at jeg dro til Panduro og kjøpte sånn blekevask; men blusen skal egentlig håndvaskes så jeg turte ikke vaske den på varmere enn 40 grader. Den er fortsatt rosa. I cry!

Til 17.mai var jeg panisk på å få tak i en rød cardigan til antrekket, og hadde travet innom det som var av butikker i Stockis før jeg havnet på outleten utenfor byen. Ramlet innom Mexx, en butikk jeg egentlig aldri handler på, og fikk jammen meg en rød cardigan til 99 blanke, svenske kroner! Det var søren meg økonomisk:) Den hadde tidligere kostet rundt 499 og var den siste igjen så de slo av det som var.

Skulle ønske jeg hadde flaks, eller var flink med aksjer etc. Men jeg har kun ett talent; å finne lekre klesplagg på salg. Helst når jeg er blakk. ;) dagens i-landsproblem!

Endret av frøkenfryd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma gjorde et kupp på kunstmarkedet. Det var en kar som ønsket seg en ny bil, og for å få til dette skulle han selge et maleri han hadde arvet. Han hadde ikke peiling på hva han solgte, så han ønsket seg ikke mer enn 100-150k for det den gangen. Hadde han gjort litt research, slik min mamma gjorde, så ville han visst at dette aktuelle maleriet stammet fra den kjente Reksten-samlingen og følgelig er verdt litt.

Skulle ønske jeg hadde flaks, eller var flink med aksjer etc.

For mange er det en blanding av analyser som er gjort i varierende grad og en del innsideinfo som man tilegner seg gjennom sosialisering. Sistnevnte forekommer relativt ofte innbiller jeg meg. En litt for full megler, selger, styremedlem eller direktør som i en kombinasjon av lykkerus og stormannsgalskap betror seg om deres intensjonsavtale som nå er i ferd med å nå en slutning og gjerne forteller om hvor mye kontrakten eventuelt vil være verdt, og/eller om en emisjon som vil skje snart fordi de skal utvikle ny teknologi som har flere viktige interessenter. Men man skal ikke ta alt man hører for god fisk, for alt man vet kan de også bare spre falske rykter med viten og vilje for å manipulere kursen. Alt dette er jo ulovlig og er råtten business, men det er nå slik det miljøet ofte er har jeg inntrykket av. : /

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte den nye philadelfia osten som skal smake freia sjokolade. Den smaker kunstig og småfalsk, jeg liker den ikke. Rar konsistens og, skeeeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...