Gå til innhold

Levere barn på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På skolen jeg gikk på var det sykkelforbud inntil femte klasse.. Husker jeg syklet ulovlig hver dag og var LIVREDD for å bli tatt - da var det nemlig samtale hjem til mor... Ikke at hun brydde seg nevneverdig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på skole og SFO. Jeg er i første klasse og aner ikke hva dere snakker om da det kun 2stk i klassen min som blir kjørt til skolen. Noen flere blir hentet på SFO, fordi foreldrene kjører rett fra jobb.

SFO er på mange måter et bra tilbud. Men jeg synes også det er veldig mye for barnene. Ja, det er mye gy og lek med klassekamerater. Men det er fremdeles svært strukturert, man må følge reglene. Det er faktisk ganske mye å følge disse reglene fra halv 8 til halv 5. Barnene blir itilegg presset av foreldrene til aktiviteter de overhodet ikke vill være med på, mye frilek er byttet ut med fin motorikk, lesing osv. Det er en laaang dag for en liten 6 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før ble det faktisk forbudt å gjøre så og så nærme om skolen på morgenene nettopp fordi foreldrene ikke tok hensyn, kjørte uansvarlig og i flere tilfeller ble barne omtrent påkjørt, nettopp fordi en eller annen foreldre skulle helst slippe av ungen sin helt oppi døra! Det ble lagt en egen plass 0,5 km unna som de måtte stoppe på, nærmere kom de ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...