Gå til innhold

Trekke lønn av feriepenger.....


ermyla86

Anbefalte innlegg

Hei, arbeidsgiver gir meg 15 000 i forskudd hver måned. Dette blir normalt trukket av lønnen min neste måned. (har høyere forskudd enn "lønn" men det er nå en annen sak :) Feriepengene mine har alltid blitt holdt utenfor, men i år har arbeidsgiver trukket fra 15 000 av feriepengene mine. Altså 15 000 som jeg har fått i forskudd på lønn...

Har de lov til dette??? I feriepengeloven står det at til og med hvis jeg begår underslag mot bedriften, må de gå rettens vei for å trekke pengene.

Er feriepengene egentlig fredet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok arbeidsgiver har handlet korrekt. Du har jo tross alt fått forskudd. Ingen måneder er vel "fredet". Du vil jo egentlig alltid havne på underskudd av lønna de når du tar ut så stort forskudd hele tiden. Det må jo og stemme innen året av hva du får utbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Hvis han betalte deg disse 15 000 på forskudd, så har du jo allerede fått dem. Hvorfor skal du få dem igjen sammen med resten av feriepengene?

Det har kunne ha gjort er å ikke betale deg noe i forskudd denne gangen for å så betale feriepengene uten trekk. Resultatet blir jo akkuratt det samme for deg (hvis jeg forstod situasjonen riktig).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo allerede fått feriepengene på forskudd. Hvorfor skal arbeidsgiver betale deg dobbelt? Det er jo ikke da snakk om vanlig trekk i lønn. For øvrig hørtes det ut som en forferdelig dum ide å alltid måtte ha forskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, pengene må jo betales tilbake enten sånn eller sånn.

Men feriepengene er jo opptjent i fjor..49 000 Har 13 utbetalinger i året.

Og hvis bedriften må gå rettens vei selv ved underslag, syntes jeg det er rart at de trekker forskuddet mitt av feriepengene og utbetaler 34 000.

Trenger helst pengene nå, og trukket de 15 når skattepengene kommer.

Det korrekte må vel være å utbetale 49 K, og trekke 15 000 når jeg har opparbeidet flere timer.

Må kvitte meg med det forskuddet :P Bedriften som bare begynte med det, siden har jeg beholdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, pengene må jo betales tilbake enten sånn eller sånn.

Men feriepengene er jo opptjent i fjor..49 000 Har 13 utbetalinger i året.

Og hvis bedriften må gå rettens vei selv ved underslag, syntes jeg det er rart at de trekker forskuddet mitt av feriepengene og utbetaler 34 000.

Trenger helst pengene nå, og trukket de 15 når skattepengene kommer.

Det korrekte må vel være å utbetale 49 K, og trekke 15 000 når jeg har opparbeidet flere timer.

Må kvitte meg med det forskuddet :P Bedriften som bare begynte med det, siden har jeg beholdt det.

Men du har jo allerede fått 15 000 av feriepengene på forskudd. Det er ikke snakk om å trekke deg i lønn/feriepenger i det hele tatt, men at du har fått utbetalt dem allerede FØR du hadde krav på dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du har jo allerede fått 15 000 av feriepengene på forskudd. Det er ikke snakk om å trekke deg i lønn/feriepenger i det hele tatt, men at du har fått utbetalt dem allerede FØR du hadde krav på dem.

Nei, det er et fast månedlig forskudd på lønn. Feriepengene er fra fjorårets årsverk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er et fast månedlig forskudd på lønn. Feriepengene er fra fjorårets årsverk...

JA, det er ett månedelig forskudd. De trekker deg for penger du ALLEREDE har fått. Er det virkelig så vanskelig og forstå? Du har allerede fått disse pengene. Du får ikke 15.000 kroner ekstra per måned. Jeg blir oppgitt av denne tråden din fordi at du har tydeligvis hjerne på størrelse på en mygg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...