Gå til innhold

Besteforeldre og forskjellsbehandling.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okey, skal prøve og gjøre dette kort.

Min mor passer datteren våres, da vi trenger pass. Selv om hun har andre planer for dagen, hun stiller altid opp. Mens moren til min mann vil ikke passe datteren våres om vi spør henne. Hun passer andre barnebarn, men ikke datteren våres.

Datteren våres er den yngste i flokken, og blir hele tiden behandlet anderleses. Hun får mindre gaver enn resten av flokken, og mindre oppmerksomhet. Og hun er altid den som går sist.

Hva ville du gjort? Kjenner jeg blir lei meg, ingen bryr seg om datteren vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bestemoren min er sånn. hun behandler oss meget forskjellig. jeg pleier å si fra.+ jeg orker ikke være der mer når hun behandler mitt søsken dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmoren til mitt barn forskjellsbehandler også. Virker nesten ikke som om hun bryr seg om oss. Vi har gitt litt opp - både mannen min og jeg. Vil hun ikke så skal vi ikke tvinge henne (eller svigerfar). Vi klarer oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmoren til mitt barn forskjellsbehandler også. Virker nesten ikke som om hun bryr seg om oss. Vi har gitt litt opp - både mannen min og jeg. Vil hun ikke så skal vi ikke tvinge henne (eller svigerfar). Vi klarer oss selv.

Vi å :sukk:

Det sårer. Datteren vår er bare litt over året..

Og hun har ikke vist tegn til at hun bryr seg i hele tatt.

Mannen min sa det her i overigår, han gidder snart ikke ha kontakt med moren sin. Vil ikke ha det slik. Familie er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så skammelig. Stakkars dere som opplever slikt. Jeg syns man må ta en real oppvask med slike mennesker. Er det svigermor så får mannen ta seg av praten, er det din egen mor så får du ta ansvar og snakke med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så skammelig. Stakkars dere som opplever slikt. Jeg syns man må ta en real oppvask med slike mennesker. Er det svigermor så får mannen ta seg av praten, er det din egen mor så får du ta ansvar og snakke med henne.

Er svigermor, de eneste barnebarna hun bryr seg om er datteren sine, sønne sine barn driter hun i. Spessielt datteren våres, hun kommer altid sist i rekka.

Jeg gidder snart ikke vente på reaksjon fra min mann, snart tar jeg saken i egne hende, da får hun bare bli sint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigermoren min er også sånn. Skikkelg heks. Hun lurte på om vi ikke kunne flytte dåpsdatoen for sønnen vår for det passet litt dårlig for henne. Bryllupsdatoen vår var også veldig vanskeligfor henne. Hun har en datter hun ikke har sankket med på 15 år pga en bagatell. Dama er spenne gæern.

Hvis de behan dler dere sånn, hadde jeg tenkt nøye fjennom om det virkelig er så viktig å ha dem i livet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så skammelig. Stakkars dere som opplever slikt. Jeg syns man må ta en real oppvask med slike mennesker. Er det svigermor så får mannen ta seg av praten, er det din egen mor så får du ta ansvar og snakke med henne.

Ja, jeg har vondt langt inni hjertet mitt når jeg ser hvordan mitt barn blir forskjellsbehandlet. Heldigvis er han for liten til å merke det selv enda.

Hva når oppvasken ikke fungerer? Når de sier at de gjør likt - eller at de sier at det kan ikke være likt for alle? :sukk: Men en dag klikker det nok for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermoren min er også sånn. Skikkelg heks. Hun lurte på om vi ikke kunne flytte dåpsdatoen for sønnen vår for det passet litt dårlig for henne. Bryllupsdatoen vår var også veldig vanskeligfor henne. Hun har en datter hun ikke har sankket med på 15 år pga en bagatell. Dama er spenne gæern.

Hvis de behan dler dere sånn, hadde jeg tenkt nøye fjennom om det virkelig er så viktig å ha dem i livet deres.

Hæ? Nei fy, slik er ikke lov.

Min svigermor er nok ikke bedre hun heller. Hun hadde ikke lyst og komme i kirka da datteren vår skulle døpes, men resten av barnebarna, da var det ikke noe spørsmål en gang, dit skulle hun. Da alle de andre barnebarna døptes begynte hun og grine i kirka, men ikke da vår døptes, heller ikke da vi giftet oss, men da det kommer til datteren sin, og barna hennes er hun der med en gang.

Men ikke bare det, meg behandler hun som en liten drittunge (nei jeg er ikke ung mor) "skal du ikke slanke deg" Så går jeg ned i vekt, da er jeg plutselig for tynn da.

Hadde det ikke vært for datteren våres og mannen hadde jeg kuttet henne ut tvert.

Ble nesten en sutretråd om slemme svigermødre dette :fnise: Godt og få det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer altid og skrive ts i innleggene mine. :fnise:

Jeg er innlegg: 4, 6 og 9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svigermor, de eneste barnebarna hun bryr seg om er datteren sine, sønne sine barn driter hun i. Spessielt datteren våres, hun kommer altid sist i rekka.

Jeg gidder snart ikke vente på reaksjon fra min mann, snart tar jeg saken i egne hende, da får hun bare bli sint :)

Min farmor forskjellsbehandlet og oss barnebarna. Hun hadde 1 datter og 3 sønner, og det var kun datterens barn hun brydde seg med. For min del var det egentlig ikke så nøye, for jeg hadde så alle tiders besteforeldre på min mors side, men jeg vet det var sårt for sønnene hennes og deres koner. De snakker enda om det i ny og ne, det er mange år siden hun døde. De lærte hvertfall at de ikke skulle forskjellsbehandle barnebarna sier de hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt meg en prat med de, der dere voksne sitter dere ned og forklarer hvordan dere føler dette. Jeg ville ikke gått til angrep på de, men heller forklart hvordan dere føler det. Om de velger å ikke gjøre noe med dette, ville jeg gjort det jeg kunne for at dette ikke skulle bli et problem i vårt liv. Vi kan ikke endre andre mennesker, men bare oss selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er datteren din da?

Hun er 15 måneder.

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt meg en prat med de, der dere voksne sitter dere ned og forklarer hvordan dere føler dette. Jeg ville ikke gått til angrep på de, men heller forklart hvordan dere føler det. Om de velger å ikke gjøre noe med dette, ville jeg gjort det jeg kunne for at dette ikke skulle bli et problem i vårt liv. Vi kan ikke endre andre mennesker, men bare oss selv.

God idee det :)

Skal arrangere ett voksentmøte jeg :fnise:

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Hun er 15 måneder.

Ts.

At de ikke vil passe henne kan jo kanskje ha noe med alderen å gjøre?

Mange syns det jo er litt enklere med eldre barn.

Og med gaver og slikt, så tenker vel ikke hun noe særlig på det. Siden hun er så liten.

Det kan jo endre seg fra besteforeldrene sin side når hun blir litt større da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At de ikke vil passe henne kan jo kanskje ha noe med alderen å gjøre?

Mange syns det jo er litt enklere med eldre barn.

Og med gaver og slikt, så tenker vel ikke hun noe særlig på det. Siden hun er så liten.

Det kan jo endre seg fra besteforeldrene sin side når hun blir litt større da.

Jeg viste at du kom til og skrive det :fnise:

Nei, det har ikke noe med alder og gjøre, svigermor passer hele tiden barnebarnet på 18 måneder, har passet h*n helt siden h*n ble født.

Men hun liker h*n mye bedre enn datteren våres. H*n får altid finere gaver, med tanker bak, mens datteren vår får noe fra europris.

Det sårer, og er redd for at datteren vår skal merke dette da hun blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Nei fy, slik er ikke lov.

Min svigermor er nok ikke bedre hun heller. Hun hadde ikke lyst og komme i kirka da datteren vår skulle døpes, men resten av barnebarna, da var det ikke noe spørsmål en gang, dit skulle hun. Da alle de andre barnebarna døptes begynte hun og grine i kirka, men ikke da vår døptes, heller ikke da vi giftet oss, men da det kommer til datteren sin, og barna hennes er hun der med en gang.

Men ikke bare det, meg behandler hun som en liten drittunge (nei jeg er ikke ung mor) "skal du ikke slanke deg" Så går jeg ned i vekt, da er jeg plutselig for tynn da.

Hadde det ikke vært for datteren våres og mannen hadde jeg kuttet henne ut tvert.

Ble nesten en sutretråd om slemme svigermødre dette :fnise: Godt og få det ut :)

Hva slags forhold har hun til mannen din? Jeg mistenker at svigermors stikk overfor meg egentlig har med samboeren min å gjøre. De har et anstrengt forhold, men hun tar det mest ut på meg. Siste stuntet hennes nå var at hun køpt masse flotte og dyre klær til sønnen vår i str 6-9 mnd. Gutten vår er 18 mnd... Dama har 4 barn, hun vet bedre. Samboeren sa detvar typisk henne, og at hun gorde det bare for å være kjip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bryr seg om dottera di? Ho har jo besteforeldre på "andre sida"? Og er dessutan så lita at gåver ikkje er viktig. Dette kan godt rette seg etterkvart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forhold har hun til mannen din? Jeg mistenker at svigermors stikk overfor meg egentlig har med samboeren min å gjøre. De har et anstrengt forhold, men hun tar det mest ut på meg. Siste stuntet hennes nå var at hun køpt masse flotte og dyre klær til sønnen vår i str 6-9 mnd. Gutten vår er 18 mnd... Dama har 4 barn, hun vet bedre. Samboeren sa detvar typisk henne, og at hun gorde det bare for å være kjip...

Ut av alle barna så er det faktisk min mann og min svigermor som har best kontakt. Min mann er han som hjelper henne mest av alle, og ringer oftest, osv. Men de hadde bedre kontakt før datteren vår ble født.

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...