Gå til innhold

noen som har vært borti lignende?


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Jeg har hatt noe som ligner på kviser, men ikke er helt det, på armene i 6 år. Det ser ut til å komme fra samme "hull" som hårene. Det kan bli litt hovent, som ei kvise(man ser at det er noe inni der) og da kan jeg poppe de. De kan også bli røde. Kan også bare være der uten noen ytre tegn, hvis jeg klemmer. "Talgen" er fast og hvit. Noen ganger hvit og helt flytende der huden er ekstra tynn. må legge til at de er veldig veldig små.

Jeg er desverre en stor kviseklemmer så jeg klarer ikke å slutte å klemme og plukke på det, og det gjør det jo selvfølgelig bare værre. Det hjelper ikke å smøre med masse krem, og heller ikke at kremen er parabenfri o.l. Jeg har vært hos legen og fått betnovat. Jeg kunne se en liten bedring, men jeg fikk ikke nok. Så straks jeg slutta med betnovat, kom det tilbake. Han mente at det IKKE var akne. Bare så på det, tok ingen prøver elns.

Vet noen hva dette er?? Noen råd til meg? Er så lei av dette. Vil gå i bare armer om sommeren igjen :(

Jeg er en kvinne i 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noe liknende, men antar det bare er talgklumper, altså en form for harde fettkuler som ligger rett under huden. Jeg tror at hvis du skal bli kvitt dem, så må legen legge et snitt i huden over klumpene og presse dem ut..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Sjakalen, de er såpass små, 1-2 mm at jeg tror ikke det er løsningen heller...og svært svært mange. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keratosis Pilaris, få Locoid krem hos legen og kjøp Canoderm krem på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som keratosis pilaris. Les her: Min lenke. Tror dessverre ikke det er så mye du kan gjøre. Jeg ville bedt om henvisning til hudlege, det kan jo være det vil hjelpe med en tablettkur. Jeg har lest at noen anbefaler denne kremen: Min lenke, men vær obs på at denne kremen ikke må brukes når man er sol, da kan du få enda mer skjemmende pigmentflekker. Så jeg ville ikke brukt den i sommerhalvåret. Mine nupper som jeg hadde øverst på overarmene forsvant da jeg begynte å vokse meg der. Men be om henvisning til hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keratosis Pilaris, få Locoid krem hos legen og kjøp Canoderm krem på apoteket.

Har du positiv erfaring med dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne

Tror kanskje du har noe av det samme som jeg har... Jeg har hatt det siden jeg var liten, og har det på begge armene, helt fra skuldrene og nesten ned mot hendene. Vet ikke helt hva det heter, men husker at mamma tok meg med til hudlege da jeg var mindre. Jeg fikk noe kremer, men dette hjalp ikke.

Jeg synes ikke det ser bra ut i det hele tatt, men tror ikke det er så mye å gjøre med det, så må vel bare leve med det.

MEN, det jeg vet, er at det sprer seg hvis du klemmer på det, så hvis du vil unngå å at det sprer seg så må du passe på å ikke klemme på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Dere som har nevnt keratosis pilaris: aldri har dette dukket opp i min søken på svar, men jammen stemmer det ikke på en prikk. Har dere erfaring med det selv?? Ts

Ja, jeg MÅ slutte å plukke.. men vet ikke hvordan :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av ungdommene mine har dette. De plages med knupper på overarmene og litt på kinnene.

Dessverre har vi ikke klart å finne ut hva det er, men det er temmelig sikkert relatert til hormonpåvirkning. Jeg leste også et sted at det kunne være utløst av laktoseintoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Hmm, jeg har laktoseintoleranse, men jeg spiser mat som inneholder melk rett som det er. Det reagerer jeg ikke på (mtp tarmaktivitet). Det vil kanskje være bra for huden om jeg kutter det ut (vet at man kan få slike nupper), men jeg er vegetarianer så det blir problematisk ift næringsstoffer... Men nå har jeg lest meg opp på keratosis pilaris og er overbevist om at det er dette jeg har. I sammenheng med denne tilstanden nevnes det også milier, komedoner (det er kanskje det samme?) I ansikt og nupper i kinn, og jeg har dette også. Skal gå til innkjøp av produkter som kan hjelpe.

Tusen hjertelig takk alle sammen, dere har vært til enorm hjelp!!!!!! Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du positiv erfaring med dette selv?

Ja, jeg har helt myke armer nå. Da jeg gikk til hudlegen var armene såre og betente med nupper tett i tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...