Gå til innhold

silikonteip


Gjest HS

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente som tok silikonoperasjon for 3 uker siden.

Problemet her er at jeg har glemt ut hvor lenge etter operasjonen jeg skal gå med teipen? har byttet teip jevnlig med ca en gang i uken.. men er det noen som hvet når jeg kan ta den av for godt :)? setter pris på svar. Itilegg så lurer jeg også på en liten ting til- Jeg fikk beskjed om og gå med sports-bh lengst mulig men hværtfall fra 4-6 uker, dersom jeg går lenger? hvet noen om det har noe og si med selve brystene? hvordan di ser ut? eller har d bare med at di skal "settes på plass?" takk for alle gode svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror den beste løsningen er å bare ringe klinikken du er operert hos. Får det virker som om de har forskjellig praksis overalt. jeg har følgt med på denne bloggen: Å leve med silikon og her skriver hun at hun gikk teipet i 3 måneder. Jeg skal opereres snart og fikk beskjed om at jeg skal gå tapet i 1 måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en jente som tok silikonoperasjon for 3 uker siden.

Problemet her er at jeg har glemt ut hvor lenge etter operasjonen jeg skal gå med teipen? har byttet teip jevnlig med ca en gang i uken.. men er det noen som hvet når jeg kan ta den av for godt :)? setter pris på svar. Itilegg så lurer jeg også på en liten ting til- Jeg fikk beskjed om og gå med sports-bh lengst mulig men hværtfall fra 4-6 uker, dersom jeg går lenger? hvet noen om det har noe og si med selve brystene? hvordan di ser ut? eller har d bare med at di skal "settes på plass?" takk for alle gode svar :)

Heisann, jeg skal operere meg på tirsdag. Den informasjonen jeg har fått, og som jeg tror praktiseres på de fleste klinikker er følgende. Tapen som settes på etter operasjonen kan sitte på opptil 4 uker dersom den ikke har faller av før dette. Ved tegn til fuktighet bak tapen bør du bytte før. Jeg skal bruke hudtapen Micropore. Denne skal jeg bruke i alt fra 3-6 mnd, dette er for å få finest mulig arr, og hindre bakterier i snittet. Skifting av teip kan du gjøre hver uke. Jeg ville anbefale og bruke teip i minimum 3 mnd, og gjerne kontakte klinikken din for å forsikre deg. Dette er for at arrene skal bli så lite synlige så mulig, og fine.

Jeg har også fått beskjed om å bruke støttebh/sportsbh i 6 uker, derav de 3-4 første skal brukes dag og natt. Etter dette sunn fornuft. Denne støtten er for at implantatene skal gro på riktig plass, riktig tilpasning iforhold til muskelene og er også en støtte på arrdannelsen.

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...