Gå til innhold

Usikker og redd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det vil helst gå godt! :jepp:

Krysser fingrene for deg! :kose:

Takk, kjære deg:-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan trøste deg med at jeg ble undersøkt og stilt spørsmål som var ganske tydelig vinklet mot kreft når jeg hadde jernmangelanemi og lett forhøyede blodplater. Nå hadde jeg i tillegg knuterosen-utslett på leggene, så det var vel derfor de ble ekstra nervøse. Men etter grundige undersøkelser fant de ikke ut noe annet enn at jeg hadde lett anemi og ekstremt lave jernlagre. Utslettet fant de aldri ut av. Anemi kan komme av så mye, så slapp av og prøv å tenk positivt. Ja jeg vet det ikke er lett da jeg selv er en ekte pessimist når det gjelder sånne ting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan trøste deg med at jeg ble undersøkt og stilt spørsmål som var ganske tydelig vinklet mot kreft når jeg hadde jernmangelanemi og lett forhøyede blodplater. Nå hadde jeg i tillegg knuterosen-utslett på leggene, så det var vel derfor de ble ekstra nervøse. Men etter grundige undersøkelser fant de ikke ut noe annet enn at jeg hadde lett anemi og ekstremt lave jernlagre. Utslettet fant de aldri ut av. Anemi kan komme av så mye, så slapp av og prøv å tenk positivt. Ja jeg vet det ikke er lett da jeg selv er en ekte pessimist når det gjelder sånne ting.

Takk for oppmuntrende ord, det hjelper mye:-)

Jeg er ikke super redd for å ha det, men noen tanker begynner jo å surre..

Tror jeg skal gjøre som mamma gjorde, blokke den tanken ute og være helt sikker på at det er mangel på vitaminer e.l.;-)

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har de siste dagene tilbragt en del tid på sykehuset pga lav blodprosent (6,9).

De finner ingen åpenbar årsak til dette, og ønsker nå å ta en beinmargprøve for å utelukke at det ikke dreier seg om f.eks. blodkreft. Mens legen snakket om dette la han raskt til at det også kunne dreie seg om noe så uskyldig som en mangelsykdom.

Men i løpet av tiden jeg allerede har vært der har de tatt en del undersøkelser og stilt spørsmål som er godt relatert til symptomer og tegn på blodkreft.

Jeg har hatt få plager i forbindelse med den lave blodprosenten, var en periode plaget med mye svimmelhet og tretthet. Dette har gått over og jeg tenkte ikke mer over det. Faktisk trodde jeg plagene var relatert til det at jeg har vært en del deprimert i tidsrommet 2011/2012. Dette kan jo nå vise seg å være feil.

Nå er jeg over på mitt egentlige "spørsmål": Er det sånn at legen bare nevnte dette med at det kunne være uskyldige sykdommer eller infeksjoner bare for å roe med ned? Mistenker de egentlig at jeg har blodkreft, i og med at de tydeligvis konsentrerer seg en del rundt dette, men at de ikke vil skremme med unødvendig eller noe?

Jeg gruer meg som en hund til mandag, for da skal beinmargprøven tas.

Har ikke vært så veldig redd for resultatet, bare prøven. Men det siste døgnet har tanken "Hva hvis.." surret en del gjennom hodet mitt. Er jo bare 22 år, og absolutt ikke forberedt på dette.

Sukk.

Slik hadde jeg det da jeg var ung. Ikke uvanlig.Man blør mye da man er yngre osv. Ble slapp,blek osv. I dag har jeg masse blod.

Har du gått på jern? Steg den da? Det er ofte "uskyldige" greier. Fint at de sjekker ut alt da.

Engstelsen blir stor,men tror de ville sakt det mer direkte om de trodde helt og fullt på dette

Skrevet

Hei Ts! Håper det gikk fint på prøven i dag :klemmer:

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei!

Helt glemt å oppdatere denne tråden..

Men jeg kan meddele at jeg er (nesten) frisk som en fisk :danse:

Det viste seg å bare være B12 mangel, og det er jeg utrolig glad for (og det tror jeg mamma ble også. Skremte vel nesten livet av henne : p).

Takk for alle støttende og motiverende kommentarer :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Så utrolig bra :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...