Gå til innhold

Usikker og redd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har de siste dagene tilbragt en del tid på sykehuset pga lav blodprosent (6,9).

De finner ingen åpenbar årsak til dette, og ønsker nå å ta en beinmargprøve for å utelukke at det ikke dreier seg om f.eks. blodkreft. Mens legen snakket om dette la han raskt til at det også kunne dreie seg om noe så uskyldig som en mangelsykdom.

Men i løpet av tiden jeg allerede har vært der har de tatt en del undersøkelser og stilt spørsmål som er godt relatert til symptomer og tegn på blodkreft.

Jeg har hatt få plager i forbindelse med den lave blodprosenten, var en periode plaget med mye svimmelhet og tretthet. Dette har gått over og jeg tenkte ikke mer over det. Faktisk trodde jeg plagene var relatert til det at jeg har vært en del deprimert i tidsrommet 2011/2012. Dette kan jo nå vise seg å være feil.

Nå er jeg over på mitt egentlige "spørsmål": Er det sånn at legen bare nevnte dette med at det kunne være uskyldige sykdommer eller infeksjoner bare for å roe med ned? Mistenker de egentlig at jeg har blodkreft, i og med at de tydeligvis konsentrerer seg en del rundt dette, men at de ikke vil skremme med unødvendig eller noe?

Jeg gruer meg som en hund til mandag, for da skal beinmargprøven tas.

Har ikke vært så veldig redd for resultatet, bare prøven. Men det siste døgnet har tanken "Hva hvis.." surret en del gjennom hodet mitt. Er jo bare 22 år, og absolutt ikke forberedt på dette.

Sukk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, forferdelig å vær deg akkurat nå :( Sender deg en varm klem :klem:

Skrevet

Uff, forferdelig å vær deg akkurat nå :( Sender deg en varm klem :klem:

Takk skal du ha, det varmer. En klem tilbake til deg :klem:

Skrevet

Han har nok nevnt dette for å at du skal være forberedt på alt, men at han vil utelukke ting som har høy alvorlighetsgrad.

Ofte er det noe uskyldig som er årsaken til lav blodprosent.

Uansett lykke til og god bedring :klemmer:

Skrevet

Han har nok nevnt dette for å at du skal være forberedt på alt, men at han vil utelukke ting som har høy alvorlighetsgrad.

Ofte er det noe uskyldig som er årsaken til lav blodprosent.

Uansett lykke til og god bedring :klemmer:

Jeg håper det er sånn jeg også, og at bare er en mangelsykdom eller noe. Han nevnte lave verdier på jern og B12.

Men masse tusen takk, Frk.Tyttebær :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hadde legene vært alvorlig redd for blodkreft, hadde de ikke ventet helt til mandag med å ta beinmargsprøve.

Prøv å slappe av, og gjør noe hyggelig i helgen. Lykke til på mandag. :klemmer:

Skrevet

Jeg håper det er sånn jeg også, og at bare er en mangelsykdom eller noe. Han nevnte lave verdier på jern og B12.

Men masse tusen takk, Frk.Tyttebær :klemmer:

Tror du bare skal slappe helt av, det er nok som du sier en mangelsykdom.

De finner nok fort ut av ting, og de vil nok bare ta beinmargsprøve for å utelukke det. Slik at de ikke overser noe :)

Ikke tenk for mye, da blir du nok gal :) Prøv å bare tenke positivt og at det ikke er noe alvorlig, om du trenger noen å prate med må du bare sende en PM :) Jeg vet hvordan det er å bli skremt og redd pga sykdom

Igjen stor :klemmer: deg

Skrevet (endret)

Lykke til TS. Det går helt sikkert bra. De vil nok bare utelukke at det ikke er noe alvorlig. :klemmer:

Deler av innlegget er fjernet pga sitat som er slettet.

Mvh Sulosi.

Endret av Sulosi
Skrevet

Tråden er ryddet for en upassende og krenkende kommentar. Andre innlegg er slettet eller delvis ryddet som en følge av dette.

Mvh Sulosi.

Skrevet

Ikke hyggelige nyheter å få, men de vil nok bare være helt sikre. Tenker på deg, men dette går nok veien skal du se! :klem:

Skrevet

Hadde legene vært alvorlig redd for blodkreft, hadde de ikke ventet helt til mandag med å ta beinmargsprøve.

Prøv å slappe av, og gjør noe hyggelig i helgen. Lykke til på mandag. :klemmer:

Takk for godt argument, det er godt med positive tanker :)

Takk for det, skal bli godt å bli ferdig med det!

Skrevet

Tror du bare skal slappe helt av, det er nok som du sier en mangelsykdom.

De finner nok fort ut av ting, og de vil nok bare ta beinmargsprøve for å utelukke det. Slik at de ikke overser noe :)

Ikke tenk for mye, da blir du nok gal :) Prøv å bare tenke positivt og at det ikke er noe alvorlig, om du trenger noen å prate med må du bare sende en PM :) Jeg vet hvordan det er å bli skremt og redd pga sykdom

Igjen stor :klemmer: deg

Tusen, tusen takk. Det er hyggelig av deg. Setter stor pris på det :klemmer:

Gjest Purelove
Skrevet

Slapp av nå, søta :) Noe av det samme skjedde med mamma, hun trodde hun hadde brystkreft, fikk kul og var svimmel og hadde alle de symptomene. Det viste seg at det ikke var noe galt med henne, selv om legene bare pratet om bryst kreft når de skulle ta de relevante undersøkelsene. jeg håper og TROR at det ikke er noe farlig ;) klem!

Skrevet

Blir for vanskelig å sitere hver eneste en, men tusen takk for alle koslige og støttende kommentarer :)

Det varmer veldig og gjør det lettere å tenke positivt. En stor klem til dere alle :klemmer:

Skrevet

Slapp av nå, søta :) Noe av det samme skjedde med mamma, hun trodde hun hadde brystkreft, fikk kul og var svimmel og hadde alle de symptomene. Det viste seg at det ikke var noe galt med henne, selv om legene bare pratet om bryst kreft når de skulle ta de relevante undersøkelsene. jeg håper og TROR at det ikke er noe farlig ;) klem!

Tusen takk for at du deler dette, det hjelper mye :) stor klem til deg! :klemmer:

Skrevet

Ikke hyggelige nyheter å få, men de vil nok bare være helt sikre. Tenker på deg, men dette går nok veien skal du se! :klem:

Takk AnimalFarm, både for støtte nå og tidligere! Setter stor pris på det :klemmer:

Det her skal gå bra!

AnonymBruker
Skrevet

Takk AnimalFarm, både for støtte nå og tidligere! Setter stor pris på det :klemmer:

Det her skal gå bra!

:klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Pernisiøs anemi kansje?

Da jeg fikk diagnosen hadde jeg lav blodprosent, lite jern, veldig lavt b12 og folat, og var deprimert.

Det ville jeg fått sjekket hvertfall. Mange leger som har lite kunnskap om denne diagnosen, spesielt koblingen til depresjon.

Lykke til!

Skrevet

Det her skal gå bra!

Det vil helst gå godt! :jepp:

Krysser fingrene for deg! :kose:

Skrevet

Pernisiøs anemi kansje?

Da jeg fikk diagnosen hadde jeg lav blodprosent, lite jern, veldig lavt b12 og folat, og var deprimert.

Det ville jeg fått sjekket hvertfall. Mange leger som har lite kunnskap om denne diagnosen, spesielt koblingen til depresjon.

Lykke til!

Takk for at du deler dette, skal nevne dette når jeg kommer dit på søndag:-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...