Gå til innhold

utagerer på andre hunder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ring treneren på den lokale hundeklubben din og spør om de har små grupper for hunder som trenger å trene ekstra på ting, eller om hun tar på seg privatoppdrag. Jeg har også sosial angst og klarte ikke de store samlingene, så jeg var med i en sånn liten gruppe på rundt fem personer og hadde privattimer i tillegg.

Takk skal du ha, det har jeg ikke tenkt over. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i allverden er du så frekk mot meg? Ja jeg har pådratt meg et avsvar, og jeg tar da faen meg ansvar når jeg spør om hjelp her.

Du har ingen rett til å bestemme hvorvidt jeg bør ha hund eller ikke.

Overse egne behov? Er du tjukk i hodet? Sosialangst er ikke et eget behov, det er en psykisk sykdom som jeg jobber EKSTREMT hardt med for å komme over og jeg har kommet LANGT i forhold til hvor jeg var før.

Jeg syntes du er ufattelig frekk og slem mot meg, og nei jeg klikker ikke vinkel jeg blir kjempelei meg.

Overse uønsket adferd, også fra mennesker, og iallefall de du ikke kjenner!

Det er jammen mange som ikke skulle hatt verken barn eller hund med argument som beskrevet over her.

AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre deg selv hva som er best for bikkja, og så må du gjennomføre akkurat det, koste hva det koste vil.

Du sier du er glad i bikkja og at den betyr alt for deg, men da må du sørge for at den har det bra ,selv om det betyr at du blir nødt til å gjøre noe du absolutt ikke vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre deg selv hva som er best for bikkja, og så må du gjennomføre akkurat det, koste hva det koste vil.

Du sier du er glad i bikkja og at den betyr alt for deg, men da må du sørge for at den har det bra ,selv om det betyr at du blir nødt til å gjøre noe du absolutt ikke vil.

Nettopp!!

Og en hund som viser så klare tegn på at den trenger trening og samvær med andre hunder, DEN HAR DE IKKE BEST HOS EN SOM IKKE KAN GI DEN DET!!!

Voks opp ts, man kan ikke skaffe seg dyr når man ikke klarer å se når man ikke lenger er den som gjør det beste for hunden. Og en så aggressiv hund har det ikke bra, uansett hvor mye du skriver det ;)

Og det er faktisk ikke snakk om å si at du ikke kan ha hund, det er snakk om at du ikke er den beste eieren for denne hunden,for den har klare behov du ikke kan utfylle - og da spiller det ikke noen rolle hvor mye mat og kos du gir den, og hvor mye du selv vil ha den, for du bør klare å sette hunden først.

• Liker 1
Skrevet

Hallo i luken... blir litt lettere sjokkert over noen av svarene her! TS har spurt om råd til å begrense mild utagering, slik jeg ser det, på hunden sin. Hvis du AB over her føler at det er grunn til omplassering er du temmelig på viddene. Jeg møter mye forskjellige bikkjer på tur og det er som regel i allefall en som bjeffer og herjer hver dag.

TS, ta til deg de gode rådene lenger opp og ignorer vissvasset!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere har tydeligvis tungt for det. Jeg har ikke sosialangst fordi jeg syntes det er kult. Det er ikke en ønsket situasjon.

takk for dere som forstår at det faktisk ikke er for alle å dra ut i samlinger med 30 mennesker.

Skrevet

Så bra du tar tak i det! Jeg blir så oppgitt over at jeg møter så mange på tur med hunder som bjeffer etter min og eierne ser ikke ut til å bry seg det spor. Mange med flexiline som heller ikke drar inn hunden (WTF?!). Min er fortsatt valp, men går pent og pyntelig på plass med halen i avslappet høyde.

Jeg slet lenge med at han ville hilse på alle han møter og har vekslet mellom å holde fokus på godbiter i begynnelsen for senere å overse de andre hundene fullstendig og bare gå rett frem og ikke la han snu seg etter de. Nå er han veldig rolig og flink når han går forbi andre selv om han ikke klarer å la vær å snu seg én gang etter de har passert :)

Ser du har fått mange bra råd så langt! Vi stiller gjerne opp for trening dersom du bor i Bergensområdet ;) Jeg vurderer alltid å spørre om folk med bjeffehunder har lyst å øve på å gå forbi oss, men regner med at de synes jeg er slem da selv om jeg mener det godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...