Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2012 #21 Skrevet 18. mai 2012 Har du noe kilder på dette? Såvidt jeg vet bruker ikke alle vannverk i Norge klor, og da kun i perioder og i svært små mengder. Hovedsaklig bruker de vel UV-lys osv for å rense vannet? Jeg er nå ganske sikker på at vi ikke er "vant til" klorsmaken. Unnskyld å si det, men det høres litt hysterisk ut.. Tror TS vil ha godt av å prøve å dusje kortere og i litt kaldere vann + bruke mye fuktighetskrem etterpå fremfor å sette rensing på dusjhodet sitt. De aller fleste vannverk i Norge bruker klor, vi får i oss både det og mye annet rart gjennom vannet vårt tydeligvis; http://www.pms.no/helseweb/vannoslo.htm
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #22 Skrevet 18. mai 2012 Jeg blir sånn om jeg dusjer for lenge, og i for varmt vann, Ene gangen var jeg så stiv i nakken, så jeg skrudde vannet varmere og varmere for å myke opp. dusjet leeeenge! Når jeg gikk ut av dusjen var bena mine helt rosarøde og klødde så innmari at jeg ikke viste hvor jeg skulle snu meg!
2shy Skrevet 18. mai 2012 #23 Skrevet 18. mai 2012 Har du noe kilder på dette? Såvidt jeg vet bruker ikke alle vannverk i Norge klor, og da kun i perioder og i svært små mengder. Hovedsaklig bruker de vel UV-lys osv for å rense vannet? Jeg er nå ganske sikker på at vi ikke er "vant til" klorsmaken. Unnskyld å si det, men det høres litt hysterisk ut.. Tror TS vil ha godt av å prøve å dusje kortere og i litt kaldere vann + bruke mye fuktighetskrem etterpå fremfor å sette rensing på dusjhodet sitt. Ser andre har kommet med kilder. Det er overhodet ikke hysterisk, men faktisk et reellt problem for mange, som kan løses ved å bruke et dusjfilter (som koster under 600 kr). Jeg merker helt klart forskjell med og uten filter.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #24 Skrevet 18. mai 2012 har 2 veninner som har det samme problemet bare at de klør på leggene og armene...og de har ingenting de kan gjøre med det de heller... Spiser de for mye syre, og for lite base, reagerer man bl.a. på huden. De burde tilføre mer fett, protein og grønt i kosten, og kutte ned på sukker og hvetemel(det er veldig mye som er lagd av hvetemel)
kvinne1992 Skrevet 19. mai 2012 #25 Skrevet 19. mai 2012 Spiser de for mye syre, og for lite base, reagerer man bl.a. på huden. De burde tilføre mer fett, protein og grønt i kosten, og kutte ned på sukker og hvetemel(det er veldig mye som er lagd av hvetemel) De er søstre, moren har det samme så tror ikke det har noe meg kosten å gjøre... 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #26 Skrevet 19. mai 2012 Jeg får også det, det jeg gjør er å ikke putte kroppen i dusjen når jeg skal vaske håret, jeg bare stikker hodet inn i dusjkabinettet, og så når håret er ferdig vasket så går jeg inn i dusjen. Da slipper jeg å stå der så lenge med kroppen.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #27 Skrevet 19. mai 2012 http://no.wikipedia.org/wiki/Aquagenic_Urticaria
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #28 Skrevet 19. mai 2012 Vet det går an å være allergisk mot vann, og det kan være alvorlig, men det er så vidt jeg vet sjeldent. Om det er dette som er ditt problem vet jeg ikke, så hadde jeg vært deg ville jeg nok tatt en liten tur til legen om ikke de andres tips hjelper deg:) I og med at en menneskekropp består av 50 % vann, så er man jo i så fall allergisk mot seg selv Er nok i så fall tilsetningsstoffer/metaller vannet som man er allergisk mot da, gitt. 1
The Kitten Skrevet 19. mai 2012 #29 Skrevet 19. mai 2012 I og med at en menneskekropp består av 50 % vann, så er man jo i så fall allergisk mot seg selv Er nok i så fall tilsetningsstoffer/metaller vannet som man er allergisk mot da, gitt. Det kan man faktisk være. Katie Dell er allergisk mot sine egne tårer
Gjest heiiiii Skrevet 1. april 2013 #30 Skrevet 1. april 2013 Hei alle sammen, jeg har hatt dette problemt i 2 år nå og jeg har testa ut litt på kropen min. Jeg får detta når jeg streser eller bare blir får varm. Jeg kaller det varmskjokk, når jeg får det blir jeg drit sterk! jeg kan løfte biler og hoppe fra tak til tak..ok det hvar kødd. Jeg har 2 Løstninger enten bli kald eller varm velg en side. varme siden ble jeg vant til og bli varm trente push ups og spiste sunt dusjent i exstra varmt vann, den første 1,5 uken hvar det jevelig fikk varmeutslett hele tiden av dusj push ups ect, men etter det hadde jeg ikke varmeutslett i 2 månder! kunne stresse dusje trene uten varmesjokk helt vidunderlig! men etter det bynte jeg og bli lazy og så fikk jeg de i gjen da sa jeg bare ut FUCK! ikke kødde med meg kropp! vi trenger teamwork! En ting til, BRUK SOLARIUM! hjelper jevelig når du skal bli vant til varme! Metode 2 klade siden. Så jeg ble veldig vant til og site i kulde jeg spillte World of warcraft en stund og da inne på romet mitt sat jeg kanskje i 10 grader, var iskalt men når du sitter lenge nok så blir du vant til det. jeg drakk mye kalt vann klede meg ikke mye varmet vennene mine var drit sjokkert siden jeg hadde nesten ingen ting på meg av varme klær mitt i vinteren, jeg hvar så kald at varmesjokk kunne ikke røre meg! hvar aldri førkjøla heller ganske awesome tider.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. april 2013 #31 Skrevet 1. april 2013 (endret) De aller fleste vannverk i Norge bruker klor, vi får i oss både det og mye annet rart gjennom vannet vårt tydeligvis; http://www.pms.no/he...eb/vannoslo.htm Det der er ikke noe kilde man kan stole på. Det stemmer faktisk ikke i det hele tatt. Og det står i linkene hans at de som ble syke, ble det av vann uten klor. http://www.vann-og-a...4080-11208.html Det står altså at de bruker det som nødløsning. Endret 1. april 2013 av Evilposelos 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå