Gå til innhold

Utenlandske flagg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest ms_kwang

Jeg har innvandrerbakgrunn, men er født og oppvokst i Norge. Jeg er en av de som ikke feirer 17 mai. Grunn? Jeg er ikke typen som feirer hverken det ene eller det andre. Feirer ikke eid, feirer ikke bursdager, feirer ikke noe annet tull og tøys. Dukker det opp en fri dag som 17 mai, så bruker jeg det til å dyrke mine interesser.

Er det fordi jeg er innvandrer at jeg er sånn? Nei, det er nå min personlighet. Alt vi "innvandrere" foretar oss, kommer ikke av at vi er "innvandrere". Noe gjør vi fordi vi er de individene vi er. Men ser man et par ikke-feirende muslimer/innvandrere på 17 mai, ja da kommer gjerne den regla med at de er utakknemlige, bla bla.

Jeg har ingen grunn til å være "takknemlig", ble av ren tilfeldighet, akkurat som alle andre som er født i diverse land, født i Norge. Jobber og betaler min skatt, er lovlydig. Hva jeg gjør på min fritid bør ikke være andres anliggende, såfremt jeg holder meg innenfor loven.

Mmm rart det der. Om en nordmann ikke ønsker å feire 17mai, så er det helt greit. Men om en innvandrer ikke ønsker å ferie det så er det ikke greit :P

Jeg gir meg rotta i å feire alt slags mulige dager. For mye stress :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmm rart det der. Om en nordmann ikke ønsker å feire 17mai, så er det helt greit. Men om en innvandrer ikke ønsker å ferie det så er det ikke greit :P

Jeg gir meg rotta i å feire alt slags mulige dager. For mye stress :P

Jeg synes ikke det er greit å skippe feiringer selv om man er nordmann, synes nesten det er ennå mer respektløst når det kommer til 17. mai. Visse unntak finnes selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Jeg synes ikke det er greit å skippe feiringer selv om man er nordmann, synes nesten det er ennå mer respektløst når det kommer til 17. mai. Visse unntak finnes selvsagt.

Mest fordi jeg ikke feirer 17 mai er pga jeg klarer ikke hyling og skriking av barn rundt meg i 17mai tog, ballonger som sprekker, tuting og bråk = Migrene. Så jeg holder for meg selv, ser litt på tv, lager en god middag.

Familien min har flaggstang i hagen, men ALDRI heist opp ett eneste flagg og de vurderer å ta den ned hele stanga.

For meg på 17 mai og andre dager hvor folk samles for å feire ett eller annet for mye kjas og mas, stress og -in the end så får jeg migrene og da velger jeg heller å ikke feire.

Respekter heller folk at de tar sine egne valg. Hvordan de velger å leve sine liv. Så tar du vare på deg og dine.

(beklager OT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...