Gå til innhold

Utenlandske flagg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest sannheten

Jeg satt inne hele 17.mai i joggeklær. Og jeg er så norsk. Så jeg har vel sviktet fedrelandet mitt jeg også?

Nei. Du gjorde det eneste riktige. Det er ingenting å feire lenger. Bra innsats! Jeg boikotter også feiringen av 17.mai. Jeg drar ut i marka og nyter naturens fred og ro, litt som Nansen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det gjør tydeligvis ikke majoriteten av utlendinger heller. :)

Det er merkelig at rasistene klarer å lage opphetede debatter hvert jævla år om alle de utenlandske flaggene på 17. Mai. Fatter ikke at folk gidder å diskutere det. De debattene burde vært lagt omgående døde med en strøm av "Ta deg en bolle"-kommentarer, siden det er en oppkonstruert problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, var det noen som så utenlandske flagg i 17.mai togene? Eller er det nok et konstruert problemstilling?

Nei, heldigvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig at rasistene klarer å lage opphetede debatter hvert jævla år om alle de utenlandske flaggene på 17. Mai. Fatter ikke at folk gidder å diskutere det. De debattene burde vært lagt omgående døde med en strøm av "Ta deg en bolle"-kommentarer, siden det er en oppkonstruert problemstilling.

Hele denne "oppkonstruerte" problemstillingen har sine røtter i en reell problemstilling for noen år tilbake :filer: var lange store nyhetsinnslag rundt denne 17-mai komiteen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Mhm. Jeg så cirka 10 000 muslimer på grønland som ikke kunne brydd seg mindre om 17.mai. De spiste kebab, gikk i vanlige klær og følte ikke for å delta i feiringen sammen med folkene i landet de har vært så heldige og få komme til. Ingen av dem følte for å feire det faktum at landet de har vært så heldige å få komme til ble et fritt og demokratisk land 17 mai.

mm jeg er norsk,

sorry altså, men jeg gjorde circka det samme, brydde meg ikke om nasjonal dagen.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten

Jeg satt inne hele 17.mai i joggeklær. Og jeg er så norsk. Så jeg har vel sviktet fedrelandet mitt jeg også?

Jeg har ikke feiret 17.mai eller noen andre dager på lang tid, på tide de henger slike som oss. Ellers så er det en kjensgjerning at utlendinger flest faktisk syns det er stas å feire 17. mai og andre dager, de er tross alt vant til å være litt mer sosiale enn det vi nordmenn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hele denne "oppkonstruerte" problemstillingen har sine røtter i en reell problemstilling for noen år tilbake :filer: var lange store nyhetsinnslag rundt denne 17-mai komiteen.

Var vel par stykker som hadde forvillet seg ut med ikke-norske flagg, også skulle man lage størst mulig sak ut av det, i god gammaldags nisseberg stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne "oppkonstruerte" problemstillingen har sine røtter i en reell problemstilling for noen år tilbake :filer: var lange store nyhetsinnslag rundt denne 17-mai komiteen.

Det er en oppkonstruert problemstilling fordi man aldri ser utenlandske flagg i 17. mai-tog, and that`s it, the long and the short.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord ingen som så flagg fra muslimske land? Problemstillingen med at muslimer bruker andre falgg enn den norske har ikke rot i virkeligheten?

De gir vel generelt beng? Jeg bryr ikke meg hvor flagget kommer fra, et utenlandsflagg hører ikke hjemme på 17 mai uansett om det er svensk eller israelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De gir vel generelt beng? Jeg bryr ikke meg hvor flagget kommer fra, et utenlandsflagg hører ikke hjemme på 17 mai uansett om det er svensk eller israelsk.

Gir beng i hva? Har du noen gang væert i oslo sentrum og sett hvor mange pakistanere det er på slottsparken 17.mai? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en oppkonstruert problemstilling fordi man aldri ser utenlandske flagg i 17. mai-tog, and that`s it, the long and the short.

En ser ikke utenlandske flagg _lenger_ er mer riktig å si. Det var en periode på sent 90- og tidlig 2000-tall der dette uvesenet fant sted. Heldigvis ble det satt fokus på og kvalt før det fikk spredd seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ser ikke utenlandske flagg _lenger_ er mer riktig å si. Det var en periode på sent 90- og tidlig 2000-tall der dette uvesenet fant sted. Heldigvis ble det satt fokus på og kvalt før det fikk spredd seg.

tviler jeg på, gitt. spør 100 mennesker om de har hørt om det. dersom de ikke har, kan du trygt gå ut fra at den almenpreventive effekten ikke eksisterer, og at folk flest ganske enkelt ikke bruker andre nasjonalflagg fordi det er en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tviler jeg på, gitt. spør 100 mennesker om de har hørt om det. dersom de ikke har, kan du trygt gå ut fra at den almenpreventive effekten ikke eksisterer, og at folk flest ganske enkelt ikke bruker andre nasjonalflagg fordi det er en selvfølge.

Heldigvis så førte fokuset på uvesenet med ikke-norske flagg på 17 mai til dette ja. Men jeg mener at det er viktig å aldri slippe fokuset på at 17 mai er en norsk feiring med norske flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så førte fokuset på uvesenet med ikke-norske flagg på 17 mai til dette ja. Men jeg mener at det er viktig å aldri slippe fokuset på at 17 mai er en norsk feiring med norske flagg.

Da er det sikkert minst like viktig å ikke slippe fokuset på at vann er vått, at bak skyen er himmelen blå, og at det som går opp, også må komme ned. Just in case noen glemmer det. Cood call.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ser ikke utenlandske flagg _lenger_ er mer riktig å si. Det var en periode på sent 90- og tidlig 2000-tall der dette uvesenet fant sted. Heldigvis ble det satt fokus på og kvalt før det fikk spredd seg.

Jeg har sett det hver eneste 17. mai jeg har vært i Norge, spesielt påfallende de siste 3 årene, og da er det ikke bare det utenlandske flagget jeg selv bærer jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ms_kwang

Men dere da, utenlandske folk får jo ikke lov å gå med norske flagg.

HELE året rundt ser vi ned på dem, NEI du er IKKE norsk, uansett hvor lenge du bor her, du blir ALDRI norsk. Det er ikke vits å prøve engang..

Så sier vi på 17mai.

-Herre, så x antall muslimer / utenlandske, de kunne ikke brydd seg rotta om, om det var 17 mai, de burde være glad for å være her i norge!!! de burde feire nasjonaldagen!!!!

Hvorfor skal de feire Norges Dag, når vi går rundt å sier at de aldri blir norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg la merke til at de fleste som ble intervjuet på tv var utlendinger... Hvorfor det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Nei, men jeg la merke til at de fleste som ble intervjuet på tv var utlendinger... Hvorfor det???

Hva sa de da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har innvandrerbakgrunn, men er født og oppvokst i Norge. Jeg er en av de som ikke feirer 17 mai. Grunn? Jeg er ikke typen som feirer hverken det ene eller det andre. Feirer ikke eid, feirer ikke bursdager, feirer ikke noe annet tull og tøys. Dukker det opp en fri dag som 17 mai, så bruker jeg det til å dyrke mine interesser.

Er det fordi jeg er innvandrer at jeg er sånn? Nei, det er nå min personlighet. Alt vi "innvandrere" foretar oss, kommer ikke av at vi er "innvandrere". Noe gjør vi fordi vi er de individene vi er. Men ser man et par ikke-feirende muslimer/innvandrere på 17 mai, ja da kommer gjerne den regla med at de er utakknemlige, bla bla.

Jeg har ingen grunn til å være "takknemlig", ble av ren tilfeldighet, akkurat som alle andre som er født i diverse land, født i Norge. Jobber og betaler min skatt, er lovlydig. Hva jeg gjør på min fritid bør ikke være andres anliggende, såfremt jeg holder meg innenfor loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...