Rainbow Skrevet 17. mai 2012 #21 Skrevet 17. mai 2012 Men ser dere ikke hvilket nick som står bak når dere sjekker etter regelbrudd? Hvis en av de andre i kollektivet bryter reglene, kan jeg få skylda fordi vi bor i samme leilighet? Jo, når vi sjekker enkeltinnlegg kan vi se hvilket nick som står bak. Så så lenge ingen bruker ditt nick til å trolle (som denne tråden nevner - deling av nick - kan du ikke bli beskyldt for det. Hvis de i kollektivet har et annet nick er det altså ingen fare for å bli beskyldt for regelbrudd. Fordi IP-en er lik kan det først se ut som det er samme person, men hvis vi da sjekker selve innlegget vil nicket komme opp.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #22 Skrevet 17. mai 2012 Jo, når vi sjekker enkeltinnlegg kan vi se hvilket nick som står bak. Så så lenge ingen bruker ditt nick til å trolle (som denne tråden nevner - deling av nick - kan du ikke bli beskyldt for det. Hvis de i kollektivet har et annet nick er det altså ingen fare for å bli beskyldt for regelbrudd. Fordi IP-en er lik kan det først se ut som det er samme person, men hvis vi da sjekker selve innlegget vil nicket komme opp. Hvorfor svarte du ikke dette med en gang da jeg spurte? Det virker merkelig å først skjule seg bak en forklaring om ip for så å innrømme at AB-innleggene er knyttet til nicket allikevel. 1
Rainbow Skrevet 17. mai 2012 #23 Skrevet 17. mai 2012 Da sitter moderator med definisjonsmakten og kan fritt sjekke ip når h*n er litt nysgjerrig, da. Fint å vite. Jeg sendte et svar til moderatoren som kontaktet meg med en PM. Jeg fikk aldri noe respons på det. Hva gjør man da? Nei, vi kan ikke misbruke det, da kan vi miste retten til å være moderator. Man skal jo også ha en viss moral. Hvis ikke du fikk svar kan du sende PM til admin. Eller evt lage tråd på "Ris og Ros".
Rainbow Skrevet 17. mai 2012 #24 Skrevet 17. mai 2012 Hvorfor svarte du ikke dette med en gang da jeg spurte? Det virker merkelig å først skjule seg bak en forklaring om ip for så å innrømme at AB-innleggene er knyttet til nicket allikevel. Fordi jeg misforsto spørsmålet ditt. Beklager! 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #25 Skrevet 17. mai 2012 Nei, vi kan ikke misbruke det, da kan vi miste retten til å være moderator. Man skal jo også ha en viss moral. Hvis ikke du fikk svar kan du sende PM til admin. Eller evt lage tråd på "Ris og Ros". Jeg reagerer veldig på at en moderator først sender meg en ganske frekk PM for å kjefte på meg og så deretter ikke svarer når jeg responderer på det. Jeg må jo få et svar.
Rainbow Skrevet 17. mai 2012 #26 Skrevet 17. mai 2012 Jeg reagerer veldig på at en moderator først sender meg en ganske frekk PM for å kjefte på meg og så deretter ikke svarer når jeg responderer på det. Jeg må jo få et svar. Det kan hende vedkommende bare er veldig opptatt. Vi gjør dette frivillig og er ikke logget på døgnet rundt. Men prøv admin, så får du nok svar etter hvert. 3
Brunhilde Skrevet 17. mai 2012 #27 Skrevet 17. mai 2012 Jeg fikk beskjed av en moderator om å slutte å trolle, derfor spør jeg. Jeg ante ikke at innleggene man skrev som anonym allikevel var tilknyttet nicket. Hvorfor svarte du ikke dette med en gang da jeg spurte? Det virker merkelig å først skjule seg bak en forklaring om ip for så å innrømme at AB-innleggene er knyttet til nicket allikevel. Det er vel ganske teit å tro at innlegg ikke er knyttet opp mot bruker selv om man huker av som anonym? Jeg syns ihvertfall disse to innleggene bekrefter det en del av oss som poster under nick hevder, funksjonen blir misbrukt til å slenge dritt. 7
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #28 Skrevet 17. mai 2012 Det kan hende vedkommende bare er veldig opptatt. Vi gjør dette frivillig og er ikke logget på døgnet rundt. Men prøv admin, så får du nok svar etter hvert. Det har gått tre uker og moderatoren er aktiv i trådene hvor mine innlegg ble fjernet. Så ...
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #29 Skrevet 17. mai 2012 Jo, når vi sjekker enkeltinnlegg kan vi se hvilket nick som står bak. Så så lenge ingen bruker ditt nick til å trolle (som denne tråden nevner - deling av nick - kan du ikke bli beskyldt for det. Hvis de i kollektivet har et annet nick er det altså ingen fare for å bli beskyldt for regelbrudd. Fordi IP-en er lik kan det først se ut som det er samme person, men hvis vi da sjekker selve innlegget vil nicket komme opp. Det må jo se ganske morsomt ut hvis tre stykker i samme kollektiv er logget på samtidig og krangler vilt med hverandre i en tråd 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #30 Skrevet 17. mai 2012 Det er vel ganske teit å tro at innlegg ikke er knyttet opp mot bruker selv om man huker av som anonym? Jeg syns ihvertfall disse to innleggene bekrefter det en del av oss som poster under nick hevder, funksjonen blir misbrukt til å slenge dritt. Det var ikke det det går på og nei, det var ikke dritt.Du skal få et eksempel. Det var snakk om en tråd hvor noen spurte om store kjønnslepper var noe menn reagererte på når de skulle ha sex med ei jente. Blant mange andre, mye verre svar, var mitt svar som lød sånn: 'nei, da kler jeg på meg og går hjem igjen' Altså veldig klart et humoristisk ment innlegg og langt fra det verste i tråden. . Etterspillet, hvor jeg får sint PM av en moderator og svarer på denne uten å få noe mer respons, det er det jeg reagerer på. Om jeg skrev masse dritt overalt med AB ville det vært enklere å forstå. Men om dette bare er noe moderatorene kan misbruke om de får en personlig agenda, vel.
Rainbow Skrevet 17. mai 2012 #31 Skrevet 17. mai 2012 Det har gått tre uker og moderatoren er aktiv i trådene hvor mine innlegg ble fjernet. Så ... Hmm. Da anbefaler jeg deg å kontakte admin! Det må jo se ganske morsomt ut hvis tre stykker i samme kollektiv er logget på samtidig og krangler vilt med hverandre i en tråd Hehe, det kan virke litt snodig, ja! Så da må det enten være noen som deler IP eller noen som er klin gærne. 1
Gjest BM2 Skrevet 17. mai 2012 #32 Skrevet 17. mai 2012 Neida, men når moderatorene begynner å sende PM fordi jeg har fornærmet den aktuelle moderatoren med noe og helt uskyldige innlegg forsvinner i tråder (mens andre blir stående) er det kanskje ikke så smart? Trodde du virkelig at du ville være anonym for moderatorne? 1
Gjest BM2 Skrevet 17. mai 2012 #33 Skrevet 17. mai 2012 Da sitter moderator med definisjonsmakten og kan fritt sjekke ip når h*n er litt nysgjerrig, da. Fint å vite. Jeg sendte et svar til moderatoren som kontaktet meg med en PM. Jeg fikk aldri noe respons på det. Hva gjør man da? Jeg ler og ler og ler Når ble DETTE noe å henge seg opp i? Du melder inn i et nettforum og tror at du skal leve helt skjult for alle? Det erikke noe som heter privat på internet Det er faktisk en del av hele grunntanken for at internett i det hele tatt oppstod 3
Gjest BM2 Skrevet 17. mai 2012 #34 Skrevet 17. mai 2012 Hvorfor svarte du ikke dette med en gang da jeg spurte? Det virker merkelig å først skjule seg bak en forklaring om ip for så å innrømme at AB-innleggene er knyttet til nicket allikevel. Herregud, er det virkelig SÅ vankselig å tenke i flere lag? Alt har en sammenheng, hvordan skal ellers et forum som dette henge sammen? Bak en AB er det et nick, bak nicket er det en ip-adresse. Himmel... Må en virkelig begynne med sertifikat for å få lov å være på nett? 3
Gjest BM2 Skrevet 17. mai 2012 #35 Skrevet 17. mai 2012 Det har gått tre uker og moderatoren er aktiv i trådene hvor mine innlegg ble fjernet. Så ... Kanskje det du skrev var så inkjevetta at det ikke fortjener et svar?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #37 Skrevet 17. mai 2012 Jeg deler IP med en hel rekkehusrekke og jeg vet flere der er på kg, og av og til tar samboern min en tur innom med nicket mitt. Moderatorene må jo tro jeg har flere personligheter. 7
Gjest BM2 Skrevet 17. mai 2012 #38 Skrevet 17. mai 2012 Hva i all verden betyr det? http://hankaslaust.blogspot.com/2008/01/inkjevetta.html
Gjest Bond Skrevet 17. mai 2012 #39 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Modereringsdiskusjoner tas ikke på Generell debatt. Om man ønsker å få svar angaende slike spørsmål tas dette pa PM eller eventuelt på Ris og Ros. Tråden stenges. Bond, mod Endret 17. mai 2012 av Bond
Fremhevede innlegg