Gå til innhold

Dele nicket


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man haker av for anonym, er det egentlig noe i veien for å la andre bruke nicket her på KG? Jeg har en kjæreste som tjuvlåner nicket til tider.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ingen som kan vite det? Vi er en gjeng på seks stykker på jobben som bruker samme nick her inne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed av en moderator om å slutte å trolle, derfor spør jeg. Jeg ante ikke at innleggene man skrev som anonym allikevel var tilknyttet nicket.

AnonymBruker
Skrevet

har en venninne som låner min bruker men signerer med anonym. ser ikke problemet i det.

AnonymBruker
Skrevet

Neida, men når moderatorene begynner å sende PM fordi jeg har fornærmet den aktuelle moderatoren med noe og helt uskyldige innlegg forsvinner i tråder (mens andre blir stående) er det kanskje ikke så smart?

Skrevet

Jeg fikk beskjed av en moderator om å slutte å trolle, derfor spør jeg. Jeg ante ikke at innleggene man skrev som anonym allikevel var tilknyttet nicket.

Hver bruker har en IP-adresse. Den kan moderatorene se, (det er bare et tall) og om man mistenker trolling eller om noen bryter reglene kan man gå inn og sjekke hvem som står bak IP-en (hvilket nick selv om du er anonym). Man har ikke lov til å sjekke dette med mindre vedkommende bryter regler. Dette kan for eksempel bli sjekket hvis vi har fått rapporter på innlegg.

Rainbow81, mod.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av en moderator om å slutte å trolle, derfor spør jeg. Jeg ante ikke at innleggene man skrev som anonym allikevel var tilknyttet nicket.

LOL, Busted!! :fnise:

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet hva en ip-adresse er :)

Poenget var bare hvorfor den aktuelle moderatoren misbrukte det på den måten.

AnonymBruker
Skrevet

LOL, Busted!! :fnise:

Hehe, ja :)

Men ærlig talt, jeg trodde det skulle litt mer til før de sjekket ip-en. Noe lovstridig eller grovt, ikke noen uskyldige innlegg i diskusjoner hvor mennesker selv utleverer seg.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ip-adressen tilknyttet pc-en og ikke nicket? Når vi er tre stykker i kollektivet her som har brukerkontoer på kg, har vi samme ip-adresse?

AnonymBruker
Skrevet

Hver bruker har en IP-adresse. Den kan moderatorene se, (det er bare et tall)

Betyr det at dere kun ser deler av ip-adressen og ikke hele? For en ip-adresse er jo ikke bare ett tall? Den består jo av flere?

Jeg trodde hele ip-en stod under hvert nick i hver post, slik jeg har sett på andre forum. Gjør den ikke det på kg?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ip-adressen tilknyttet pc-en og ikke nicket? Når vi er tre stykker i kollektivet her som har brukerkontoer på kg, har vi samme ip-adresse?

Godt spørsmål.

Enten må ip-en være linket til pc eller så må AB-innlegg være knyttet til nick. Hvis jeg tenker korrekt.

Skrevet

Hehe, ja :)

Men ærlig talt, jeg trodde det skulle litt mer til før de sjekket ip-en. Noe lovstridig eller grovt, ikke noen uskyldige innlegg i diskusjoner hvor mennesker selv utleverer seg.

En IP-Adresse kan egentlig ikke brukes til noe negativt, ei heller brukes til å identifisere en person.

Skrevet

Er ikke ip-adressen tilknyttet pc-en og ikke nicket? Når vi er tre stykker i kollektivet her som har brukerkontoer på kg, har vi samme ip-adresse?

Den er knytta til nettverket. Hvis en venninne låner kjæresten min sin pc og jeg er logga på samtidig vil vi ha samme IP når vi er i samme leilighet. Hvis jeg logger meg på hos foreldrene mine vil jeg ha en annen IP.

Rainbow81, mod

AnonymBruker
Skrevet

En IP-Adresse kan egentlig ikke brukes til noe negativt, ei heller brukes til å identifisere en person.

Jeg sa ikke at selve adressen var problemet, jeg reagerer på terskelen for å sjekke ip mot nick her på KG og om det virkelig er slik at det er ip som sjekkes. Virker mer som om brukernavnet knyttes til nicket selv når man er AB.

Jeg bare spør.

Skrevet

Betyr det at dere kun ser deler av ip-adressen og ikke hele? For en ip-adresse er jo ikke bare ett tall? Den består jo av flere?

Jeg trodde hele ip-en stod under hvert nick i hver post, slik jeg har sett på andre forum. Gjør den ikke det på kg?

Du har rett. Jeg som uttrykker meg uklart. Vi ser hele IP-adressen, alle tallene. Men vi sjekker ikke med mindre det er regelbrudd. Har ikke akkurat tid eller interesse av å sjekke det hele tiden heller. :)

Rainbow81, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett. Jeg som uttrykker meg uklart. Vi ser hele IP-adressen, alle tallene. Men vi sjekker ikke med mindre det er regelbrudd. Har ikke akkurat tid eller interesse av å sjekke det hele tiden heller. :)

Rainbow81, mod.

Har dere en samkjørt policy på det? Noen moderatorer virker som om de er veldig opptatt av å sjekke ut slikt, uavhengig av regelbrudd.

AnonymBruker
Skrevet

Den er knytta til nettverket. Hvis en venninne låner kjæresten min sin pc og jeg er logga på samtidig vil vi ha samme IP når vi er i samme leilighet. Hvis jeg logger meg på hos foreldrene mine vil jeg ha en annen IP.

Rainbow81, mod

Men ser dere ikke hvilket nick som står bak når dere sjekker etter regelbrudd? Hvis en av de andre i kollektivet bryter reglene, kan jeg få skylda fordi vi bor i samme leilighet?

Skrevet

Har dere en samkjørt policy på det? Noen moderatorer virker som om de er veldig opptatt av å sjekke ut slikt, uavhengig av regelbrudd.

Ja, det har vi. Følgende står i reglene: " Dersom innlegget bryter reglene har moderatorene mulighet til å sjekke hvem som står bak innlegget." Hvis du føler det har blitt sjekka urettmessig kan du sende en PM til den aktuelle moderatoren eller skrive på "Ris og ros". :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har vi. Følgende står i reglene: " Dersom innlegget bryter reglene har moderatorene mulighet til å sjekke hvem som står bak innlegget." Hvis du føler det har blitt sjekka urettmessig kan du sende en PM til den aktuelle moderatoren eller skrive på "Ris og ros". :)

Da sitter moderator med definisjonsmakten og kan fritt sjekke ip når h*n er litt nysgjerrig, da.

Fint å vite.

Jeg sendte et svar til moderatoren som kontaktet meg med en PM. Jeg fikk aldri noe respons på det. Hva gjør man da?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...