Gå til innhold

Skole


Rakel

Anbefalte innlegg

Men jeg har ingen problem med å ta det på min kappe heller om det var det! :)

Men var jo ikke sent ute heller, det tok lenger tid enn jeg hadde trodd imidlertid. Arbeidet kontinuerlig med denne. Spurte om hjelp når jeg sto fast, og har stått på for å få den inn i flere måneder. :tristbla:

Uansett, dette løpet er kjørt! Men syns de burde informere tydelig om innleveringsdatoen. Det ble jo stengt for innlevering, og dette er jo kjempeviktig informasjon for oss!

Når ingen gidder bry seg engang, føles det helt feil. Det verste er eksamen jeg måtte ta på nytt som følge av de nødvendige papirene de glemte å sende. Jeg valgte da å ikke bruke energi på det, alle kan gjøre feil.... men nå blir det for drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15. mai minus 4 virkedager er strengt tatt 8. mai. Nå etterpå kan jeg se at den burde vært levert ferdig før 8. mai. Men aldri i verden om jeg hadde forstått informasjonen på den måten på forhånd!

Datoen som står oppgitt er 10.mai som de 4 virkedagene man som "det anbefales" og "bør" leveres inn.

Men det er som du sier, når det er helg blir det jo egentlig den 8. eller 9. mai. Men det er nok noe som bare står og følger hvert semester uten at man går inn å sjekker eller retter på dette underveis..

Virker som det er opp til den enkeltes oppfattelse, og hva man har fått av info. Eks. mappeoppgave innlevering frem til 15.mai versus Semester til 12.mai. Datoene som er oppgitt til oss er derimot de anbefalte 4 dagene og den 15.mai det samme på begge...?

Klare datoer å forholde seg til hadde vært en fordel, så hadde de sluppet telefonstorm av fortvilede studenter som de sa de fikk nå. :forvirret:

Men disse datoene tenkte jeg ikke på. Jeg hadde allerede levert lenge før fristene, og var i prosessen med læreren for å få den godkjent. Det eneste jeg forholdt meg til var å få den godkjent innen 15.mai som var fristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette var bare trist å lese. Føler virkelig med deg ts.

Hvordan gikk det? Fikk du sendt mail til ansvarlig på skolen eller kontaktet advokat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil visst ingen ende ta..

De åpnet itslearning for nytt semester på Mandag, så jeg sendte inn oppgaven min igjen der. Ventet de 4 dager fristen de har for å svare, og på Fredag ettermiddag kom svaret: "ikke godkjent, lever på nytt".

Der var svar fra ei annen som skulle ta over den "videre veiledningen", og hun hadde kommentert en hel haug, og skrevet at mye av det samme fra sist retting fremdeles gjaldt..

Jeg skulle reise, så fikk bare se kjapt gjennom den. Tenkte at dette var jo helt utrolig, jeg hadde jo rettet alt, og oppgaven ble faktisk knallbra. Var stolt da jeg leverte den fra meg, og visste jeg hadde brukt om lag 4 ganger mer tid på den enn 3 av mine medstudenter (som har fått godkjent). Tenkte mye på dette på hytta i pinsen, og følte jeg bare ville gi opp eller på hva jeg kunne gjøre nå.. Føler meg så motarbeidet!

Da jeg kom hjem ser jeg at hun har rettet FEIL oppgave! Hun har rettet en gammel oppgave, en av de første jeg sendte inn. Herregud!!! Er det virkelig mulig!? :omg:

Så sånn går nå dagene... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uten tvil ringt og bedt om et møte med ledelsen. Jeg hadde også tatt med meg en tredjeperson. Hjelper ikke det, så hadde jeg gått til media.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette var bare trist å lese. Føler virkelig med deg ts.

Hvordan gikk det? Fikk du sendt mail til ansvarlig på skolen eller kontaktet advokat?

Jeg ringte en rådgivningstelefon for å få hjelp til å formulere brevet skikkelig. Det viste seg å være en advokat. Da jeg sa at jeg ikke hadde tenkt å gå så langt, sa han at jeg kunne komme gratis for en halv times rådgivnig. (Dette var på det som skulle vært eksamensdagen min..) Han var sjokkert, og sa at de hadde tabbet seg skikkelig ut med meg. De tok meg ikke alvorlig, og det var helt uholdbart mente han. Jeg burde bl.a fått tilbud om ny eksamen tilrettelagt kjapt etterpå første gangen.

Han mente også at da jeg fikk semesteroppgaven min i retur den 11.mai for retting, og læreren visste at det stengtes neste dag, burde hun tilført denne informasjonen i kommentaren som sto til meg.

Han var ivrig etter å ta saken, og mente at jeg kunne kreve erstatning for tort og svie og alle ekstrautgiftene det har medført for meg.

Han mente også at jeg kunne kreve tilbakebetalt skolepengene.

Jeg sa at jeg ikke ønsker å gjøre noe før ledelsen er informert, men syns det er vanskelig å formulere et ryddig brev over alle hendelsene.

Han tilbød å skrive brev til dem, enten fra ham eller at han formulerte et for meg.

Endret av Rakel
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa at jeg ikke ønsker å gjøre noe før ledelsen er informert, men syns det er vanskelig å formulere et ryddig brev over alle hendelsene.

Han tilbød å skrive brev til dem, enten fra ham eller at han formulerte et for meg.

Jeg tror jeg hadde valgt at han kunne formulere et brev for meg. Det er greit å høre hva ledelsen har å si før du tar det videre. Men ikke nøl med å ta det videre om det ikke hjelper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Fyttigrisen... :sjokkert:

Imponerende at du er så utrolig tålmodig! Ikke forstår jeg hvordan du kan greie å gi ledelsen enda mer tid til å reagere - de har fått masse tid, og får de ikke rævva i gir så får de ta det på egen kappe. Jeg synes du bør advare andre mot denne skolen, uansett hva ledelsen mener. En skole hvor man ikke får snakket med de ansvarlige er ikke en god skole.

Få sendt ut et brev så raskt som mulig, og lykke til! Skjønner godt at du er frustrert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttigrisen... :sjokkert:

Imponerende at du er så utrolig tålmodig! Ikke forstår jeg hvordan du kan greie å gi ledelsen enda mer tid til å reagere - de har fått masse tid, og får de ikke rævva i gir så får de ta det på egen kappe. Jeg synes du bør advare andre mot denne skolen, uansett hva ledelsen mener. En skole hvor man ikke får snakket med de ansvarlige er ikke en god skole.

Få sendt ut et brev så raskt som mulig, og lykke til! Skjønner godt at du er frustrert!

Nå er vi 6 stykker som kjenner hverandre godt som går på samme skole, de andre har ikke hatt lignende opplevelser som meg. Så det må jo sies, og er nok grunnen til at jeg er tålmodig. ;) Men nå har jeg vært så uheldig eller hva jeg skal kalle det, gang på gang, at jeg i det minste må informere ledelsen. Syns det er trist at ingen kan ta tak og ordne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...At det går an! Føler med deg. Helt utrolig trasig og uprofesjonelt av skolen. Håper det løser seg, hadde ikke latt dette fare altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...At det går an! Føler med deg. Helt utrolig trasig og uprofesjonelt av skolen. Håper det løser seg, hadde ikke latt dette fare altså!

Fader altså.. jeg sendte beskjed om at de hadde rettet feil oppgave, og forklarer kort hva som har skjedd. Fikk svar i morges. Hun skriver at hun skal rette den riktige oppgaven snarest mulig, og beklager at det har vært uklarheter angående innleveringen.

Det var alt! Jeg kjenner jeg er ganske irritert og at beklager ikke holder lenger etter alt som har skjedd nå.

Trodde også at oppgaven min i det minste ville bli rettet i løpet av dagen, men de har ikke sett på den enda!! :angry:

Jeg leverte den jo 21. mai, og de lover 4 dagers frist på retting.

Herregud, skal jeg virkelig vente enda 4 dager før den blir rettet og jeg får roen på den?

Dette føles veldig surrealistisk. Når det gjaldt meg medførte denne 4 dagers fristen tapt eksamen og store ekstrautgifter for meg siden "straffen" var at jeg ble meldt av eksamen.

Men hva skjer nå når de ikke har klart å holde denne 4 dagers fristen selv?

Ingenting tydligvis. Eller Beklager.. det er alt! :forvirret:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er jo frekt. Det burde være 1. pri nå som hun har blitt gjort oppmerksom på det :S

Jeg har ikke opplevd i nærheten av hva du har, men kjenner ofte på urettferdigheten ved at vi på død og liv skal overholde alle slags frister som studenter, men professorene er titt og ofte alt for sene med å levere sensuren eller andre ting, uten et snev av beklagelse.

Håper alt dette rotet til syvende og sist ikke ødelegger mer for deg i utdannelsesløpet, men jeg håper de får skikkelig smekk på pungen av en eventuell advokat! Sjekk kontrakten, kanskje de har noen garantier inni der som du kan bruke mot de?

Hilsen AB #31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det er jo frekt. Det burde være 1. pri nå som hun har blitt gjort oppmerksom på det :S

Jeg har ikke opplevd i nærheten av hva du har, men kjenner ofte på urettferdigheten ved at vi på død og liv skal overholde alle slags frister som studenter, men professorene er titt og ofte alt for sene med å levere sensuren eller andre ting, uten et snev av beklagelse.

Håper alt dette rotet til syvende og sist ikke ødelegger mer for deg i utdannelsesløpet, men jeg håper de får skikkelig smekk på pungen av en eventuell advokat! Sjekk kontrakten, kanskje de har noen garantier inni der som du kan bruke mot de?

Hilsen AB #31

Ja, enig, det bør jo virkelig gå begge veier. :)

Jeg fikk svar nå: ikke godkjent og lever på nytt. :dry: Håper ikke det irriterte brevet jeg sendte i går kan ha påvirket, men begynner å lure...

(Jeg rettet alt fra forrige gang der man skrev at det kun var finpuss igjen. Hadde markert med rødt, og jeg rettet til punkt og prikke...)

eller... det var visst ikke hver prikke forresten. Fikk oppgaven tilbake (fra ny person) med rødt der det var 2 plasser som ikke hadde punktum, noen millimeters mer mellomrom i et avsnitt i referansedelen. :blink:

Ellers så var det ord som betydde det samme som var merket som feil, hun erstattet f.eks. "på" med "med", og "tilbakekalle" med "huske" (når det gjaldt å tilbakekalle hva man hadde spist i løpet av et år) Jeg mener tilbakekalle er like riktig sett i en faglig sammenheng slik som dette.

Slike ting gjennom hele oppgaven min, endret på setninger, og jammen hadde jeg ikke glemt en r i ordet "dermed" i løpet av de 7000 ordene. :fnise:

Kan ikke annet enn å le heller. Får bare rette opp som hun ønsker, selv om jeg ikke er helt enig i alt. Kan ikke annet enn å være positiv heller for å klare å gå videre..

Ellers så kommer advokaten til å formulere et brev til ledelsen nå, så får jeg håpe det bedrer seg for oss studenter ved at de tar oss mer på alvor fremover.

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så var det ord som betydde det samme som var merket som feil, hun erstattet f.eks. "på" med "med", og "tilbakekalle" med "huske" (når det gjaldt å tilbakekalle hva man hadde spist i løpet av et år) Jeg mener tilbakekalle er like riktig sett i en faglig sammenheng slik som dette.

Jeg har ingen kommentarer til det andre du sa (annet enn at jeg synes det er rart om det stemmer at oppgaven din ble underkjent basert på noen skrivefeil her og der!), men ville bare påpeke at "tilbakekalle" ikke er riktig å bruke her. Kanskje du tenker på "gjenkalle"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kommentarer til det andre du sa (annet enn at jeg synes det er rart om det stemmer at oppgaven din ble underkjent basert på noen skrivefeil her og der!), men ville bare påpeke at "tilbakekalle" ikke er riktig å bruke her. Kanskje du tenker på "gjenkalle"?

Takk skal du ha! :) Det var selvfølgelig gjenkalle jeg mente, så jeg hadde nok skrevet feil der ja. :gjeiper:

Når det gjelder oppgaven, så var det dessverre for det meste endring av ord og setninger og punktum det gikk på. Foruten det så var det 2 rettelser som kan være helt relevant, men som man ikke påpekte sist rettelse.

Det ene var en tabell hun mente ikke gav informasjon. Jeg skulle bruke odds-ratio med tilhørende p-verdier. (Trodde jeg hadde brukt de verdiene, men får se på det senere..?)

Det andre var 2 referanser som ikke hadde sidetall, og det kan stemme da jeg ikke kunne finne sidetallene i de studiene, men brukte de opplysningene som var tilgjengelige.

Resten var kun endringer i setninger osv.

Jeg vet ikke hva som er kriteriene for å få den godkjent, men vet at flere har fått den godkjent med veldig dårlige formuleringer og språk.

Ellers takk for at du påpekte den feilen for meg, begynte nesten å bli litt paranoid her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det pleier da strengt tatt å stå i itslearning når fristen er?

Det gjør det i alle fall hos oss. Er en sånn automatisk tidsgreie på innleveringssiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier da strengt tatt å stå i itslearning når fristen er?

Det gjør det i alle fall hos oss. Er en sånn automatisk tidsgreie på innleveringssiden.

Jeg kan bare huske å ha sett denne beskjeden: Lever i god tid før siste frist for godkjent oppgave. inne på innleveringssiden.

Også tidligere har vi kunnet levere helt frem til godkjenningsfristen. (Nå står det en dato, 23. juni 23.55)

Det sto heller ikke informert noe sted til oss studenter om noen annen frist enn den 15. Den 15. mai sto derimot oppgitt flere steder, på fremsiden, infoark, "oppskriftsarket" for semesteroppgaven m.m.

Levering senest, eller stenging innen 12. mai var ikke opplyst til oss noe sted. Jeg vil påstå at dette er noe vi må kunne forvente av en skole. At de opplyser oss om slike viktige ting.

Uansett, så har de lært av sine feil, for dette semesteret er det opplyst skikkelig på første side under "verdt å vite". Se under:

Verdt å vite

Skal du ta GE2 eksamen i august 2012?

- Da må mappeoppgave 2 og semesteroppgaven være godkjent innen 1. august. Dette innebærer at du må levere inn oppgavene på Its`Learning senest 26. juli kl 12.00 for at vi skal rekke å rette dem. Innleveringssiden vil stenge ved dette tidspunktet, og oppgaver på mail vil ikke bli rettet. Lever derfor i god tid. Får du problemer med innleveringen må du ringe til skolen innen fristen går ut.

Skikkelig kjipt at det ikke sto opplyst sist semster. Da hadde jeg kunnet vært ferdig med eksamen nå, og sluppet å pugget hele sommeren. :tristbla:

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i det minste bra at skolen endelig har lært at de må gi klarere beskjeder, slik at det forhåpentligvis ikke blir flere som går på den samme sure smellen du gjorde!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NTNU har vi ansvar for å finne ut slikt på egen hånd. Du burde jo strengt tatt sett at fristen nærmet seg med stormskritt og SPURT læreren om når denne måtte leveres inn igjen etter "finpussen". Hadde dette skjedd meg, hadde jeg skyldt på meg selv, fordi jeg ikke leverte god nok oppgave tidligere.

Du har levert flere ganger, og faglærer var ikke fornøyd, ellers hadde du stått på oppgaven. Hvordan vet du at den hadde vært bra nok til å bestå? Den ene faglæreren din sa jo at problemstillingen ikke kunne brukes. Høyere utdanning er noe annet enn videregående skole, DU har ansvar for å overholde frister, dersom du ikke vet når fristen er, har DU ansvar for å finne det ut. Makan!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...