Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2012 #1 Skrevet 17. mai 2012 Av og til hender det at jeg får en følelse av utmattelse, jeg blir skjelven, småsvimmel, rett og slett helt gåen. Jeg MÅ bare ha noe å spise kjenner jeg, så jeg finner meg fort mat. Jeg føler ikke sult, bare desperat behov for mat. Jeg er 170cm, 52-55kg (alltid vært sånn) trener mye og er ganske sunn. Og jeg er også frisk. Noen som kjenner igjen beskrivelsen?
tøydokka Skrevet 17. mai 2012 #2 Skrevet 17. mai 2012 ja, en gang jeg var i stallen ble jeg så desperat etter mat at jeg spiste hestepellets med melasse.. Man føler seg bare såå syk, tom og uvel når den følelsen kommer over en. Jeg antar det skyldes lavt blodsukker. Er ofte veldig lite som skal til for å lette ubehaget, men det beste tipset er nok å spise mer så man ikke går tom.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2012 #4 Skrevet 17. mai 2012 ja, en gang jeg var i stallen ble jeg så desperat etter mat at jeg spiste hestepellets med melasse.. Man føler seg bare såå syk, tom og uvel når den følelsen kommer over en. Jeg antar det skyldes lavt blodsukker. Er ofte veldig lite som skal til for å lette ubehaget, men det beste tipset er nok å spise mer så man ikke går tom. ja, akkurat sånn!! Er mye i stall selv, og har spist litt av hvert.. Til den andre som svarte: ja dere er vel enige om at det er lavt blodsukker, hva er hypoglykemi, eller hva du skrev? Jeg skriver fra forenklet mobilversjon.
Gjest Cuntzilla Skrevet 17. mai 2012 #5 Skrevet 17. mai 2012 Jeg kan bli sånn når jeg har veldig lavt blodsukker. Må alltid ha noe å tygge på i veska i tilfelle. Og så må du passe på og spise godt og næringsrikt sånn ellers. Slurver jeg med maten og spiser f eks cornflakes i stedet for havregryn til frokost så er jeg sløv lenge før lunsj. Og spiser jeg bare salat uten noe protein til lunsj så holder jeg på å gå i bakken på vei hjem fra jobb, det holder bare ikke helt til neste måltid. Hold deg unna sukker/raske karbohydrater og spis mettende, proteinrike måltider så går ikke blodsukkeret opp og ned som en jojo. Eventuelt spis oftere.
Honnikorn Skrevet 17. mai 2012 #6 Skrevet 17. mai 2012 Lavt blodsukker, altså du har spist for lite. Når glykogenlagrene i leveren og musklene dine er tomme vil du få "føling", føle deg dårlig, bli svett/klam osv. Du spiser rett og slett for lite og det kan enkelt fikses på ved å ta en brødskive (eller noe annet med karbohyrdater i, frukt f.eks)i forkant. Gjør det gjerne til en vane å ta med noe frukt el. når du skal ut å gjøre noe fysisk så har du noe å spise på hvis du går tom.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #8 Skrevet 17. mai 2012 det blir litt feil å si spist for lite. handler om næring. om man spiser en vanlig mat tallerken så må det være riktig mat der.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #9 Skrevet 17. mai 2012 Høres ut som lavt blodsukker ja. Spiser du sunt så spiser du for lite, ha mat tilgjengelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå