Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Elller Maizena er vel strengt tatt maisstivelse. Men er uansett maizena som skal i Pavolva. Det er maizena og edikken som gjør den sprø og seige konsistensen.

Jeg har bare vanlig blank eddik, tror ikke det står noe hvitvin på den.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg og. Og noe hvitvinseddik hadde de ikke, det blir så bra atte. :Knegg:

Sitron funker også. :)

Skrevet

Og jeg som sto og så på sitronene i dag og tenkte: næsj, de ser ikke gode ut noen av dem.

Ja, jeg er kresen på sitroner. :fnise:

Skrevet

Pavlova skal jo være seig i midten..

Ikke så seig som min var :P den rant og var helt merkelig og kunne ikke spises.

Skrevet

Kan du av erfaring si hvor lenge den skal stå før den er tørr helt igjennom?

Og i forhold til kremen - hva vil for tidlig si? Holder det å legge på krem og frukt en time før servering, og sette den i kjølskapet?

Er første gang jeg lager den selv i morgen :) hihi.. Den er jo bare knall god!

Beklager, jeg husker ikke hvor lenge jeg hadde den i. Halvannen time kanskje? Jeg husker ikke, det er flere år siden jeg lagte selv. Det kaaaan gå med en time, men det beste er å ta på rett før den serveres. De blir jo tross alt stående litt også mens man snakker +++

Gjest MissPennyfeather
Skrevet

Faderrullan - Har kjøpt maizena.. Trodde det var det samme?? Oh no..

Jeg ble autocorrecta :sjenert: Det ER maizena..

Og grunnen til at jeg ble anbefalt hvitvinseddik er visstnok at den ikke er like skarp som vanlig eddik, men det har sikkert ingenting å si, det er så lite allikevel =)

Skrevet (endret)

Jeg ble autocorrecta :sjenert: Det ER maizena..

Og grunnen til at jeg ble anbefalt hvitvinseddik er visstnok at den ikke er like skarp som vanlig eddik, men det har sikkert ingenting å si, det er så lite allikevel =)

Betyr det at det går uten eddik eller at man bør ha en form for det i kaka? :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Min står i ovnen nå, med vanlig eddik i. Den SER bra ut så langt, iallfall. Jeg har også brukt den oppskriften på klikk linket til lenger over her.

Skrevet

Hvor lenge har du igjen? Kan du ikke si om det blir bra med vanlig eddik? :blomst:

Gjest happy_me
Skrevet

Jeg brukte eplecidereddik, og det ble en perfekt pavlova! Kjenner ikke smaken av den uansett, det er så lite som skal i.

Skrevet

Bunnen er ferdig og den ser helt perfekt ut. Hvordan den smaker,det kan jeg ikke garantere. Selv om Mini slikket bollen med hjertens lyst. :fnise:

Skrevet

Den ser flott ut enn så lenge! Utseende er det ingenting å si på! :nigo:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min er myk under, så jeg får den ikke av papiret. :Knegg:

Endret av Silfen
Skrevet (endret)

Oppdatering: Bunnen smakte sykt godt! Akkurat som jeg har smakt når jeg har spist ordentlige pikekyss! :hoppendeglad:

Fikk du den av til slutt?

Endret av ninuska_
Gjest Ludovie
Skrevet

Oppdatering: Bunnen smakte sykt godt! Akkurat som jeg har smakt når jeg har spist ordentlige pikekyss! :hoppendeglad:

Å, herlig! :):tommelsmil:

Skrevet

Bunnen smakte godt her og, men den ligger nå der alene mens vi er ute.

Skrevet

Beste kaken jeg har lagd. Marengsen ble helt perfekt! Og gjestene storfornøyd :)

Skrevet

Den var kjempegod! Jeg har aldri smakt den før, så jeg har ingenting å sammenligne med, men NAM! Og så enkel som den var.

Det ble ikke bringebær på, siden de var tom for det på butikken, men blåbær og jordbær. Ikke ble det uten bakepapir under heller, siden det ikke hadde kommet av uten å kverke kaken fullstendig. :fnise:

Absolutt å anbefale til folk som skal ha noe kjapt, enkelt og veldig godt å servere gjester.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde frosne bringebær og blåbær for jeg ikke fant ferske. Ferske jordbær.

Hadde du vanlig krem? Lagde vaniljekrem (eggekrem blandet med vanlig - lagde fra bunn). Jeg er ikke så glad i krem, så fant en oppskrift. Vi er fem stk og kaken er spist opp - vi er stappa :ler:

Takk for tips. Likte spesielt godt det å varme den opp til fullt og la den stå til den er helt avkjølt i ovnen!

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...