Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt GU ofte de siste 7 årene pga celleforandringer, konisering (?) og celleforandringer igjen. Aldri fått spørsmål om sexlivet eller finger opp i rompa :) Mitt beste tips er å slappe av og ha på deg noe som dekker rompa, da føler du deg ikke naken når du går til stolen. Er du heldig så er den personen som er med deg inn pratsom, da går tiden fort. Sist ble jeg overrasket over at jeg allerede var ferdig.

Syns faktisk det er verre å gå til tannlegen, GU er lett :)

Lykke til!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skulle få spørsmål om du har sex eller ikke, er det bare å være ærlig- gynekologen syns sexlivet ditt er like spennende som rutetabellen på bussen :)

AnonymBruker
Skrevet

Legen er akkurat like interessert i sexvaner som i matvaner og dovaner. En erfaren lege har sett og hørt alt, absolutt alt, før, og har ingen privat interesse av opplysningene. Hvis du får spørsmål om sexlivet, er det kun for å gi best mulig legehjelp.

Legen bør stille spørsmål for å få avklart hvilke prøver som bør tas, feks prøvetaking på seksuell smitte. Videre bør det gis anledning for pasienten til å ta opp eventuelle seksuelle problemer eller lekkasjeproblemer.

Men alle leger er nok ikke like gode på kommunikasjon. Det er avgjørende at en samtale om sex må skje på pasientens premisser, du skal ikke føle deg krenket.

En av de vanligste feilene er for øvrig at mange leger tar for gitt at en eventuell kjæreste er av motsatt kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...