AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #41 Del Skrevet 17. mai 2012 Det staves SYKLIST og ikke SYKELIST/SYKELLIST. Fikk vondt i øynene av å lese innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #42 Del Skrevet 17. mai 2012 Det ER irriterende med svært saktegående kjøretøy, spesielt på veier hvor forbikjøringsmulighetene er begrensede. Dette er uavhengig av om kjøretøyet er en sykkel, traktor eller bare en saktegående bil. Traktorer og liknende som vet de sinker er (iallfall iblant) flinke til å kjøre til siden og slippe andre forbi, mens jeg sjelden har sett syklister gjøre det samme. (Vet at dette er anekdotisk, så det kan godt hende at det er en velutviklet kultur på dette andre steder, men jeg har iallfall ikke opplevd det). Her jeg bor er det spesielt en strekning som irriterer meg, den er heldigvis ikke milelang - men lang nok til å skape heftige køer. Det dreier seg om en bratt og langstrakt bakke. Syklistene som er i god form klarer å sykle opp hele - men selv for dem tar det bare marginalt kortere tid enn dersom de gikk. På andre siden av veien er det et flott, BREDT fortau... Jeg skjønner jo likevel at det ikke er greit å være syklist. De færreste steder har godt utbygd sykkelveinett. Dersom man vil sykle på fortauet får man gjerne kjeft for å sykle for fort, og ikke ta hensyn til fotgjengerne. Sykler man på veien får man kjeft for å sykle for sakte. Inntil sykkelveinettet blir kraftig utbygd må man nok bare lære å leve med hverandre - men det krever selvfølgelig hensyn fra begge parter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå