Gå til innhold

Syklister på veien!


iselin91

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt sinne og vil høre litt om jeg er alene med dette eller om det er flere som snart kjører "ufrivillig# over en syklist.

Hver gang jeg har det travelt og må gasse litt ekstra på, sykler det fire idiotiske syklister i bredden på veiene å kjaddrer om gårsdagens spinningtime og gir blanke føkk i om jeg ligger i 30km i timen bak.

Jeg blir så forbaska forbanna at jeg rett å slett samler opp spylerveske og visker i det jeg kjører forbi, om det er muulighet til det da. Klokken 6 morgenen er det ledig på sykkelistiene, hva er problemet! Og de krysser veien rett forann bilen og flaggrer med armene som bliklys, stopper i rundkjøringene. Betaler de veiavgift på tohjulingen sin? :kjefte:

Er det jeg som har et sinneproblem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. De har like stor rett til å bruke veien som deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange syklister liker å ligge i midten av kjørefeltet eller å kjøre to i bredden slik at bilene skal bli tvunget til å ta en "skikkelig" forbikjøring. Det er ikke så artig å sykle helt i høyrekanten av veibanen og ha biler som passerer med få centimeters klaring.

Syklister skal bruke armene som blinklys. Det er da bedre enn at de ikke gir tegn? De skal oppføre seg som andre kjøretøy i rundkjøringer, men merk at syklister kan velge å holde ytre felt også ved sving til venstre.

Når det kommer til "veiavgiften", se her:

http://mortenhowlode.wordpress.com/2012/03/27/syklister-burde-ikke-f-lov-til-bruke-veien-siden-de-ikke-betaler-veiavgift/

Ja, du har et sinneproblem. Og vi får håpe at syklistene som blir spylt ned av deg har kamera på sykkelen eller klarer å ta registreringsnummeret ditt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting imot sykkelister i trafikken. Det jeg iriterer meg over, er de som ikke kan bestemme som om de skal kjøre sammen med bilene (og da gjelder selvsagt de samme kjørereglene som for bil) eller på fortauet, men altså disse idiotene som i et øyeblikk sykkler på fortauet, men i neste øyeblikk stuper ut i veien, fordi de skal rundt i ei rundkjøring på den raskeste måten sammen med bilene. Det koker når dette skjer, disse folkene må jo være tilhengere av ekstremsport som tar sånne sjanser.

Eller de som sykkler på fortauet men svinger ut i veien når de nærmer seg en fotgjengerovergang, for at de skal slippe å gå av sykkelen.

Ohoh! nå kom jeg på enda noe jeg iritere meg over! de som bare braser ut i fotgjengerovergangen i full fart sånn at man må trampe på bremsa og alt og alle i bilen havner i frontruten! Blir så hissig at jeg noen gang må ta meg i å ikke bare kjøre. Jeg har jo retten på min side, men vil ikke skade noen. Men dermed ser jo disse tullingene at dette kommer de unna med... helt til de en vakker dag havner på frontruten til noen som ikke rekker å bremse! Huff! Politiet burde ha kontroller og gi bøter på sånn kjøring akkurat som når bilistene får bøter for uvettig kjøring. Når sykkelistene bremse opp og ser at jeg ser dem, er det greit at de bare sykkler, men noen bare dundrer ut i veien, og regner med at alle andre viker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er fire i bredden forstår jeg at kan være irriterende, men de har faktisk like mye rett til å bruke veien som deg. Heller at de sykler der enn at de sykler på gangfeltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De har like stor rett til å bruke veien som deg.

Ok så da kan jeg spasere midt i bilveien da hvis jeg ønsker det?Problematikken TS tok opp,var syklister som "brer"seg utover veier,og som kjører sakte og ikke bruker sykkelveiene.Dere har fått egne sykkelveier å sykle på,så da får dere bruke den!

I all min protest til støtte for oppgitte spaserende og bilister,går jeg rett som det er MIDT i sykkelveien! Og dere kan plinge så mye dere vil! For jeg har like mye rett på den veien som dem?Kanskje jeg skal ta med barnevogn?og gå kjempesakte med en vennine som går på fortauet ved siden av?hmm...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig burde vel denne ikke være plassert på "barn og familie"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting imot sykkelister i trafikken. Det jeg iriterer meg over, er de som ikke kan bestemme som om de skal kjøre sammen med bilene (og da gjelder selvsagt de samme kjørereglene som for bil) eller på fortauet, men altså disse idiotene som i et øyeblikk sykkler på fortauet, men i neste øyeblikk stuper ut i veien, fordi de skal rundt i ei rundkjøring på den raskeste måten sammen med bilene. Det koker når dette skjer, disse folkene må jo være tilhengere av ekstremsport som tar sånne sjanser.

Eller de som sykkler på fortauet men svinger ut i veien når de nærmer seg en fotgjengerovergang, for at de skal slippe å gå av sykkelen.

Ohoh! nå kom jeg på enda noe jeg iritere meg over! de som bare braser ut i fotgjengerovergangen i full fart sånn at man må trampe på bremsa og alt og alle i bilen havner i frontruten! Blir så hissig at jeg noen gang må ta meg i å ikke bare kjøre. Jeg har jo retten på min side, men vil ikke skade noen. Men dermed ser jo disse tullingene at dette kommer de unna med... helt til de en vakker dag havner på frontruten til noen som ikke rekker å bremse! Huff! Politiet burde ha kontroller og gi bøter på sånn kjøring akkurat som når bilistene får bøter for uvettig kjøring. Når sykkelistene bremse opp og ser at jeg ser dem, er det greit at de bare sykkler, men noen bare dundrer ut i veien, og regner med at alle andre viker.

Grunnen for at jeg blir så sint er rett og slett fordi jeg blir redd for disse folkene. Sykkelister i trafikken som jeg må ta forbikjøring for har jeg ingen problemer med... syns nok å bruke vindusspylevesken når man kjøre forbi er litt slemt :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at disse syklistene plager spaserende mennesker også,unna vei-her kommer jeg!pling pling..

sykler av og til selv,men bruker sykkelveien,og sykler som regel ikke i bilveien-bruker fortau hvis jeg kan,men tuter ikke fram som en GOD DEL andre gjør:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen bli hjemme og sykle du og. Mye bedre for kroppen. Og miljøet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg: Det er utrolig irriterende, særlig når det er bred sykkelsti parallelt med bilveien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så da kan jeg spasere midt i bilveien da hvis jeg ønsker det?Problematikken TS tok opp,var syklister som "brer"seg utover veier,og som kjører sakte og ikke bruker sykkelveiene.Dere har fått egne sykkelveier å sykle på,så da får dere bruke den!

I all min protest til støtte for oppgitte spaserende og bilister,går jeg rett som det er MIDT i sykkelveien! Og dere kan plinge så mye dere vil! For jeg har like mye rett på den veien som dem?Kanskje jeg skal ta med barnevogn?og gå kjempesakte med en vennine som går på fortauet ved siden av?hmm...

Kanskje du skal lære deg veitrafikkloven før du hyler så høyt... Brødhue!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen for at jeg blir så sint er rett og slett fordi jeg blir redd for disse folkene. Sykkelister i trafikken som jeg må ta forbikjøring for har jeg ingen problemer med... syns nok å bruke vindusspylevesken når man kjøre forbi er litt slemt :nei:

Litt for slemt? Det rammes av strl. § 228!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen bli hjemme og sykle du og. Mye bedre for kroppen. Og miljøet.

Å hærregud så irriterende det er når noen sier dette!! Er ikke alle som bor i sykkelavstand til jobben vettu, noen må faktisk kjøre. Og når man må foreta 15 forbikjøringer hver vei på svingete vei og når de i tillegg ligger fler i bredden og aldri stopper på egnede plasser for å slippe bilister forbi, ja da bir syklistene et stoooooort irritasjonsmoment! De syns tydeligvis de kjører så sabla fort at de ikke trenger å slippe biler forbi :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for slemt? Det rammes av strl. § 228!

Og horfor skriver du det til meg?? Jeg har vell ikke brukt spyleveske på sykkelister. Og lovværke kan de færeste på rams...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å hærregud så irriterende det er når noen sier dette!! Er ikke alle som bor i sykkelavstand til jobben vettu, noen må faktisk kjøre. Og når man må foreta 15 forbikjøringer hver vei på svingete vei og når de i tillegg ligger fler i bredden og aldri stopper på egnede plasser for å slippe bilister forbi, ja da bir syklistene et stoooooort irritasjonsmoment! De syns tydeligvis de kjører så sabla fort at de ikke trenger å slippe biler forbi :roll:

De som sykkler har vell også behov for å komme seg i tide på jobb. Om de skal kjøre ut av veien for å slippe biler forbi hele tiden, så kommer de seg aldri frem. De trenger selvsagt ikke ligge fire i bredden, men bilister får kjøre forbi akkurat som de må med de som kjøre moped, mopedbil eller andre myke trafikanter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal lære deg veitrafikkloven før du hyler så høyt... Brødhue!

Hvis du ikke hadde vært så jævla dum,så hadde du forstått at jeg satte det opp som et eksempel,ikke som en realitet,men som gående hver dag blir jeg jævli lei de idiotene på sykler som skal sykle oppå fortauet,selvom det er god plass på sykkelveien,hold dere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tar jeg aldeles feil når jeg alltid har trodd at det ikke er lov å sykle i gangfelt, men at syklisten skal trille sykkelen over? Hvis en syklist kommer i rasende fart i gangfeltet på min venstre side, hvem har skylden hvis jeg skulle treffe ham (det er alltid en mann)? Har ikke syklister vikeplikt for biler fra høyre når de sykler, og skal ikke de også vise aktsomhet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og horfor skriver du det til meg?? Jeg har vell ikke brukt spyleveske på sykkelister. Og lovværke kan de færeste på rams...

:roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...