Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2012 #21 Skrevet 15. mai 2012 Abort er drap. Mitt bidrag til kampen mot abort er å kunne ytre meg via debattinnlegg samt å opplyse andre om at abort faktisk er drap. Jeg mener det bør komme en lovendring som forbyr abort. Du svarte aldri på hvordan det kan være greit for voldtekts- og incestofre å ta abort når dette er drap. Er det greit med drap i disse tilfellene? Hvor går grensen for når det er greit med drap? Du sier det samme om abortleger - du blir ikke lei om de blir knivstukket. Hvorfor er disse drapene greie og ikke abort?
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2012 #22 Skrevet 15. mai 2012 Det var da et veldig hysterisk innlegg.De fleste abortmotstandere ville aldri ha bombet en abortklinikk. Det er usivilisert og sinnsyk adferd som antagelig hadde ført til at uskyldige liv hadde gått tapt. Uheldige forbipasserende f.eks. Når jeg derimot leser om abortpersonale som blir skutt eller stukket ihjel så blir jeg ikke så innmari lei meg akkurat Jeg kunne imidlertid ikke ha tydd til en slik handling selv da jeg ikke er interresert i å sone flere år i fengsel pga slike usle vesener. Er det hysterisk å mane til debatt fremfor latterliggjøring og trollvarsling? Bør vi ikke ha lært på den harde måten at vi bør debattere - også når vi mener at meningene er ekstreme?
frøkna Skrevet 15. mai 2012 #23 Skrevet 15. mai 2012 Hvis en ung jente blir gravid og involverer foreldre tidlig er nok det fordi hun allerede vurderer abort. Om jeg hadde blitt gravid og visst jeg ville beholde det ville jeg ikke involvert moren min på den måten uansett. Jeg tror mange unge jenter faktisk ikke vet helt hvor mye arbeid, tid og penger det går til å ha et barn og de tenker nok der og da at de skal nok greie alt, men for at de skal greie skole og at penger skal strekke til må de som regel få hjelp av foreldre. Alle jeg kjenner som fikk barn før de fylte 21 har fått myye hjelp både økonomisk og med barnepass av foreldre. Det er jo selvfølgelig det beste for barnet som er der, men syns også at det er riktig av de og informere barnet sitt som er gravid om mulighetene hun har, og kanskje stikke hull på den rosa "få-baby-bobla".
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #24 Skrevet 15. mai 2012 Du svarte aldri på hvordan det kan være greit for voldtekts- og incestofre å ta abort når dette er drap. Er det greit med drap i disse tilfellene? Hvor går grensen for når det er greit med drap? Du sier det samme om abortleger - du blir ikke lei om de blir knivstukket. Hvorfor er disse drapene greie og ikke abort? Jeg skrev at jeg kunne skjønne unntaket angående abort ved voldtekt/incest. Ikke at det var greit. Det finnes andre muligheter som f.eks adopsjon. Er det hysterisk å mane til debatt fremfor latterliggjøring og trollvarsling? Bør vi ikke ha lært på den harde måten at vi bør debattere - også når vi mener at meningene er ekstreme? Jeg vil da anta at de aller aller fleste med sterke meninger ikke går til ytterligheter.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #25 Skrevet 15. mai 2012 Foreldre som har vurdert abort er ikke tilstrekkelig glad i barnet sitt. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så jævlige at de går å tenker den tanken ,mens det lille livet spirer og gror. Jeg kan skjønne et unntak ved voldtekt/incest, ellers ikke. Foreldre som ønsker livet av barnet sitt bare fordi det "ikke passer å få barn akkurat nå" er noen stygge jævler. Hvorfor er det greit ved incest eller voldtekt? Barnet er like uskyldig uansett. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #26 Skrevet 15. mai 2012 Hvorfor er det greit ved incest eller voldtekt? Barnet er like uskyldig uansett. Jeg har aldri skrevet at det er greit.Det er mere forståelig,men det er ikke greit. Kvinnen kan adoptere bort barnet.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #27 Skrevet 15. mai 2012 Tenker du ikke over hvor sinnsykt mange folk vi ville vært på jorden gjest? Det er allerede ALT ALT ALT for mange folk her på jorden. Det er ikke nok mat til alle, uansett hvordan vi vrir og vender på det. Det spiller ingen rolle om "hvis vi hadde fordelt det anderledes så ville det vært nok mat", vi gjør ikke det. Vi fordeler det slik som det er i dag, punktum! Hva med å tenke på barnas beste? Hvor mange barn der ute tror du ikke skulle ønske aldri ble født?
frøkna Skrevet 15. mai 2012 #28 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har aldri skrevet at det er greit.Det er mere forståelig,men det er ikke greit. Kvinnen kan adoptere bort barnet. Ved incest kan barnet ha mange medfødte feil og ha særdeles dårlig immunforsvar.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #29 Skrevet 15. mai 2012 Tenker du ikke over hvor sinnsykt mange folk vi ville vært på jorden gjest? Det er allerede ALT ALT ALT for mange folk her på jorden. Det er ikke nok mat til alle, uansett hvordan vi vrir og vender på det. Det spiller ingen rolle om "hvis vi hadde fordelt det anderledes så ville det vært nok mat", vi gjør ikke det. Vi fordeler det slik som det er i dag, punktum! Hva med å tenke på barnas beste? Hvor mange barn der ute tror du ikke skulle ønske aldri ble født? Ved incest kan barnet ha mange medfødte feil og ha særdeles dårlig immunforsvar. Mange er glade for at de fikk leve også. Det er en vurdering opp til hvert enkelt menneske om det vil leve eller ikke. Det er ikke en vurdering som det menneskets foreldre,besteforeldre eller abortleger skal ha rett til å avgjøre eller påvirke. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #30 Skrevet 15. mai 2012 Mange er glade for at de fikk leve også. Det er en vurdering opp til hvert enkelt menneske om det vil leve eller ikke. Det er ikke en vurdering som det menneskets foreldre,besteforeldre eller abortleger skal ha rett til å avgjøre eller påvirke. Så først vil du at dette uønskede mennesket skal lide i 8-10 år før det tar selvmord? Har du noen gang snakket med mennesker som har hatt en forferdelig oppvekst og generelt et fælt liv og skulle ønske de aldri ble født? Jeg har.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #31 Skrevet 15. mai 2012 Mange er glade for at de fikk leve også. Det er en vurdering opp til hvert enkelt menneske om det vil leve eller ikke. Det er ikke en vurdering som det menneskets foreldre,besteforeldre eller abortleger skal ha rett til å avgjøre eller påvirke. Forresten, hvordan vet du at mange er glade for at de fikk leve? Har foreldrene fortalt de at de hadde egentlig tenkt å ta abort til barnet?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #32 Skrevet 15. mai 2012 Så først vil du at dette uønskede mennesket skal lide i 8-10 år før det tar selvmord? Har du noen gang snakket med mennesker som har hatt en forferdelig oppvekst og generelt et fælt liv og skulle ønske de aldri ble født? Jeg har. Du kan vel ikke spå angående hvem som vil få det jævlig eller ikke? Foreldre som ikke ønsker barnet sitt trenger da ikke å beholde det slik at barnet får det jævlig? De kan adoptere bort barnet istedetfor å drepe det. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2012 #33 Skrevet 15. mai 2012 Jeg vil da anta at de aller aller fleste med sterke meninger ikke går til ytterligheter. Jeg har aldri påstått noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #34 Skrevet 15. mai 2012 Forresten, hvordan vet du at mange er glade for at de fikk leve? Har foreldrene fortalt de at de hadde egentlig tenkt å ta abort til barnet? Det legges frem immunforsvar og dårlige kår som argumentasjon for abort. Jeg kjenner da mennesker som har problemer eller har hatt problemer ala dårlige kår. Mange har jo det. De er da glade for at de lever har jeg inntrykk av. Livssituasjonen sin kan man uansett ofte endre. Leser også ofte om mennesker med ulike funksjonsnedsettelser som er glade og fornøyde.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2012 #35 Skrevet 15. mai 2012 Det legges frem immunforsvar og dårlige kår som argumentasjon for abort. Jeg kjenner da mennesker som har problemer eller har hatt problemer ala dårlige kår. Mange har jo det. De er da glade for at de lever har jeg inntrykk av. Livssituasjonen sin kan man uansett ofte endre. Leser også ofte om mennesker med ulike funksjonsnedsettelser som er glade og fornøyde. Og så leser man om foreldre med sterk invalidite eller multihandicappede barn - f.eks. ryggmargsbrokk - som tar abort når det nye barnet som er på vei også viser seg å ha ryggmargsbrokk. Ikke fordi de ikke er glad i det barnet de har, men fordi de VET at de ikke har krefter til to barn med denne invaliditeten. Hvem andre enn dem selv skulle bestemme dette mener du?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #36 Skrevet 15. mai 2012 Og så leser man om foreldre med sterk invalidite eller multihandicappede barn - f.eks. ryggmargsbrokk - som tar abort når det nye barnet som er på vei også viser seg å ha ryggmargsbrokk. Ikke fordi de ikke er glad i det barnet de har, men fordi de VET at de ikke har krefter til to barn med denne invaliditeten. Hvem andre enn dem selv skulle bestemme dette mener du? De kan adoptere bort barnet hvis de ikke orker. Det er ingen som har noen etisk rett til å bestemme at et barn skal dø fordi det har ryggmarksbrokk.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #37 Skrevet 15. mai 2012 Abort er drap. Mitt bidrag til kampen mot abort er å kunne ytre meg via debattinnlegg samt å opplyse andre om at abort faktisk er drap. Jeg mener det bør komme en lovendring som forbyr abort. Er du kristen??
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #38 Skrevet 15. mai 2012 Er du kristen?? Ja,men jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre. Jeg ville fortsatt ha vært imot abort om jeg hadde hatt en annen tro eller vært ateist. Tviler sterkt på at det kun er kristne som er imot abort.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #39 Skrevet 15. mai 2012 Ja,men jeg ser ikke hva det har med saken å gjøre. Jeg ville fortsatt ha vært imot abort om jeg hadde hatt en annen tro eller vært ateist. Tviler sterkt på at det kun er kristne som er imot abort. Mann eller dame? Venter du selv barn?
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #40 Skrevet 15. mai 2012 Mann eller dame? Venter du selv barn? Hvorfor så mange spørsmål? Jeg er dame. Det skrev jeg tidligere i tråden. Jeg er ikke gravid hva nå det har med saken å gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå