Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Det er jo noen foreldre som forsøker å presse sine døtre til abort fordi datteren er ung,mangler skolegang ,har dårlig økonomi, psykiske problemer eller er såkalt uskikket av andre grunner. Det finnes en del sterke jenter som ikke lar seg presse eller true og allikevel føder barnet. Jeg synes at disse jentene burde holde barna sine unna disse besteforeldrene som har forsøkt å tvinge de til å drepe barnet som ligger i livmoren. Disse udyrene fortjener ikke rollen som besteforeldre. 3
Sushi Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Så alle som har vurdert abort - kanskje til og med bestilt time til abort - men endt opp med å beholde barnet, de skal bli fratatt barnet etter fødsel da, eller? Selvsagt er det ikke bra å prøve å presse noen til abort, men man kan da likevel bli glad i barnebarnet sitt og forsøke å være en god besteforelder når barnet først er til? Hva tjener barnet på å ikke kjenne familien sin? Abort er forresten ikke drap, hvis du trodde det. Men det er hver enkelt som må velge om hun skal ta abort eller ikke, det er ikke riktig at noen skal presse verken i den ene eller den andre retningen. 8
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Hvis min datter hadde blitt gravid i midten eller tidlig av tenårene ville jeg hatt en lang samtale om hva det ville si å få barn og hvilke alternativer som finnes. Den som er gravid vil nok være i en vanskelig situasjon og lett føle seg presset i en eller annen retning. Derfor bør en slik samtale være svært varsom når det gjelder å fremsette løsninger. Hvis løsningene fremsettes som alternativer/forslag, mens en understreker at det endelige valget må vedkommende selv gjøre så kan man få et styrket forhold til det. Man bør aldri presse noen til abort, da misbruker man nettopp muligheten til selvbestemt abort. Det skal være selvbestemt. Samtidig kan jeg forstå en fortvilet mor som ser sitt barn kaste bort hele sitt liv på noe mor vet barnet ikke er klar til. Det blir likevel feil å presse frem abort som løsning. Det blir like feil å nekte barnebarna å se sin bestemor når de er født bare på dette grunnlaget.
Surriball Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Disse udyrene fortjener ikke rollen som besteforeldre. Og DER mista du meg. Jeg syns det var et usaklig utsagn... Det er ikke riktig å utøve abortpress på sine barn, men jeg regner med at de mener det godt. Det er uansett jentas valg, og det kan ingen endre på. Men folk er ikke udyr selv om de har sterke meninger.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Så alle som har vurdert abort - kanskje til og med bestilt time til abort - men endt opp med å beholde barnet, de skal bli fratatt barnet etter fødsel da, eller? Selvsagt er det ikke bra å prøve å presse noen til abort, men man kan da likevel bli glad i barnebarnet sitt og forsøke å være en god besteforelder når barnet først er til? Hva tjener barnet på å ikke kjenne familien sin? Abort er forresten ikke drap, hvis du trodde det. Men det er hver enkelt som må velge om hun skal ta abort eller ikke, det er ikke riktig at noen skal presse verken i den ene eller den andre retningen. Foreldre som har vurdert abort er ikke tilstrekkelig glad i barnet sitt. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så jævlige at de går å tenker den tanken ,mens det lille livet spirer og gror. Jeg kan skjønne et unntak ved voldtekt/incest, ellers ikke. Foreldre som ønsker livet av barnet sitt bare fordi det "ikke passer å få barn akkurat nå" er noen stygge jævler. 2
Sushi Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Foreldre som har vurdert abort er ikke tilstrekkelig glad i barnet sitt. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så jævlige at de går å tenker den tanken ,mens det lille livet spirer og gror. Jeg kan skjønne et unntak ved voldtekt/incest, ellers ikke. Foreldre som ønsker livet av barnet sitt bare fordi det "ikke passer å få barn akkurat nå" er noen stygge jævler. Du er enten et troll eller et utrolig fordomsfullt menneske. Hvem er du til å dømme hvem som har "gode nok" grunner til å ta abort og ikke? 3
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Foreldre som har vurdert abort er ikke tilstrekkelig glad i barnet sitt. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så jævlige at de går å tenker den tanken ,mens det lille livet spirer og gror. Jeg kan skjønne et unntak ved voldtekt/incest, ellers ikke. Foreldre som ønsker livet av barnet sitt bare fordi det "ikke passer å få barn akkurat nå" er noen stygge jævler. Hva har barnet gjort galt ved en voldtekt eller incest? Det der er ikke noe argument. Jeg er for friheten til å velge - og din rett til å la vær å velge abort er en del av det. Jeg er derimot ikke for å kalle de som velger noe annet enn meg for stygge jævler eller udyr. Og hva vet du om en vordende mors vurderinger og hvor glad hun er i sitt barn? Det vet du veldig lite om når du kaller henne for stygg jævel og uskikket fordi hun vurderer om det passer å få barn nå eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 La oss ikke mate trollet... Du er enten et troll eller et utrolig fordomsfullt menneske. Hvem er du til å dømme hvem som har "gode nok" grunner til å ta abort og ikke? Der kom hersketeknikken med spekulasjoner om trolling fram ja, når det ikke var noen gode motargumenter å komme med. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 La oss ikke mate trollet... Troll eller ikke troll. Det er viktig å debattere med fornuftige argumenter mot hårreisende uttalelser - debatterer vi ikke, kan vi være med å skape monstre som ikke får ytre seg. Det neste som skjer er et bombeangrep mot en abortklinikk. Heller debatt!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Foreldre som har vurdert abort er ikke tilstrekkelig glad i barnet sitt. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så jævlige at de går å tenker den tanken ,mens det lille livet spirer og gror. Jeg kan skjønne et unntak ved voldtekt/incest, ellers ikke. Foreldre som ønsker livet av barnet sitt bare fordi det "ikke passer å få barn akkurat nå" er noen stygge jævler. Kanskje det er det de er. Nå har ikke jeg vært i den situasjon at mine unge barn har blitt gravide, men skulle det skje, skal jeg holde kjeft og glede meg så lenge den kommende mor/far har ordnede forhold for barnet å voksen opp i, jobb eller studier, samt en plan for hvor barnet skal være under jobb/utdannelse. Hvis det er slik at den vordende mor/far planlegger å bo hos meg, at jeg skal ta del i den daglige omsorgen av barnet og samt at den unge ikke har noen videre plan for livet, ja da forbeholder jeg meg retten til å foreslå både det ene og det andre. 4
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Det er jo noen foreldre som forsøker å presse sine døtre til abort fordi datteren er ung,mangler skolegang ,har dårlig økonomi, psykiske problemer eller er såkalt uskikket av andre grunner. Det finnes en del sterke jenter som ikke lar seg presse eller true og allikevel føder barnet. Jeg synes at disse jentene burde holde barna sine unna disse besteforeldrene som har forsøkt å tvinge de til å drepe barnet som ligger i livmoren. Disse udyrene fortjener ikke rollen som besteforeldre. Er normalt å bli bekymra og få panikk dersom dattra i en slik situasjon blir gravid, likevel kan de bli gode besteforeldre i ettertid. Dessuten vil en veldig ung mor trenge mora sin hjelp uansett, så babyen ville blitt skadelidende om bestemora skulle nektes denne rollen.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Nei, jeg vil ikke presse barn til hverken det ene eller det andre. Samtidig så mener jeg at de får stå for valget sitt. Ikke tro og mene at jeg skal trå til bare fordi de er 18 år. Ei heller at det da er ok at de bor hjemme. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #14 Skrevet 15. mai 2012 Nei, jeg vil ikke presse barn til hverken det ene eller det andre. Samtidig så mener jeg at de får stå for valget sitt. Ikke tro og mene at jeg skal trå til bare fordi de er 18 år. Ei heller at det da er ok at de bor hjemme. jeg tenker annerledes. jeg hadde tenkt at hun aldri ville klare det alene og sagt hun ikke fikk flytte hjemmefra før hun hadde fullført skolen.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #15 Skrevet 15. mai 2012 Troll eller ikke troll. Det er viktig å debattere med fornuftige argumenter mot hårreisende uttalelser - debatterer vi ikke, kan vi være med å skape monstre som ikke får ytre seg. Det neste som skjer er et bombeangrep mot en abortklinikk. Heller debatt! Det var da et veldig hysterisk innlegg.De fleste abortmotstandere ville aldri ha bombet en abortklinikk. Det er usivilisert og sinnsyk adferd som antagelig hadde ført til at uskyldige liv hadde gått tapt. Uheldige forbipasserende f.eks. Når jeg derimot leser om abortpersonale som blir skutt eller stukket ihjel så blir jeg ikke så innmari lei meg akkurat Jeg kunne imidlertid ikke ha tydd til en slik handling selv da jeg ikke er interresert i å sone flere år i fengsel pga slike usle vesener. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #16 Skrevet 15. mai 2012 Når jeg derimot leser om abortpersonale som blir skutt eller stukket ihjel så blir jeg ikke så innmari lei meg akkurat Jeg kunne imidlertid ikke ha tydd til en slik handling selv da jeg ikke er interresert i å sone flere år i fengsel pga slike usle vesener. DU KØDDER NÅ???? Ingen fortjener å bli stukket ned uansett hva de jobber med. Ekstremist er det du er. Mennesker som deg er livsfarlige.
Sushi Skrevet 15. mai 2012 #17 Skrevet 15. mai 2012 Når jeg derimot leser om abortpersonale som blir skutt eller stukket ihjel så blir jeg ikke så innmari lei meg akkurat Jeg kunne imidlertid ikke ha tydd til en slik handling selv da jeg ikke er interresert i å sone flere år i fengsel pga slike usle vesener. Aha. Så du brenner fryktelig for denne saken, og mener at de som utfører aborter DREPER uskyldige barn, men du er ikke villig til å ofre noe selv for denne saken? Bullshit. Hvis du virkelig mener dette, hvordan kan du da bare stå og se på? Nei, en liten del av deg må mene at det som står i norsk lov er gjeldende - at abort faktisk ikke er drap. Det er kvinners rett til å bestemme over egen kropp og seksualitet.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #18 Skrevet 15. mai 2012 Aha. Så du brenner fryktelig for denne saken, og mener at de som utfører aborter DREPER uskyldige barn, men du er ikke villig til å ofre noe selv for denne saken? Bullshit. Hvis du virkelig mener dette, hvordan kan du da bare stå og se på? Nei, en liten del av deg må mene at det som står i norsk lov er gjeldende - at abort faktisk ikke er drap. Det er kvinners rett til å bestemme over egen kropp og seksualitet. Abort er drap. Mitt bidrag til kampen mot abort er å kunne ytre meg via debattinnlegg samt å opplyse andre om at abort faktisk er drap. Jeg mener det bør komme en lovendring som forbyr abort. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2012 #19 Skrevet 15. mai 2012 Aha. Så du brenner fryktelig for denne saken, og mener at de som utfører aborter DREPER uskyldige barn, men du er ikke villig til å ofre noe selv for denne saken? Bullshit. Hvis du virkelig mener dette, hvordan kan du da bare stå og se på? Nei, en liten del av deg må mene at det som står i norsk lov er gjeldende - at abort faktisk ikke er drap. Det er kvinners rett til å bestemme over egen kropp og seksualitet. Selfølgelig skal kvinner få lov til å bestemme over egen kropp og seksualitet. Jeg er selv kvinne. Barnet er imidlertid ikke en del av kvinnens kropp. Det er et eget individ. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #20 Skrevet 15. mai 2012 Abort er drap. Mitt bidrag til kampen mot abort er å kunne ytre meg via debattinnlegg samt å opplyse andre om at abort faktisk er drap. Jeg mener det bør komme en lovendring som forbyr abort. En slik lovendring vil aldri skje. Det kommer til å ødelegge mange kvinners liv og ikke minst alle barna som kommer til å leve i dårlige kår. Barnevernet har allerede nok å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå