Gå til innhold

vask av gulv med grønnsåpe

smile

Vasker dere gulv med grønnsåpe?  

1. 1. Vasker dere gulv med grønnsåpe?

• JA!!!!
      10
    • Nei, med vann
      2
    • Av og til gjør jeg det.
      7
    • nei, jeg bruker andre vaskemidler
      7

Anbefalte innlegg

Etter flere råd fra renholdseksperter skal jeg altså IKKE bruke grønnsåpe for det danner bare ett fettlag på gulvet. Nå har jeg vasket rent til helga med bare vann men det føles jo ikke rent!!! Jeg kan vel sette ei lite skål med grønnsåpe på i et hjørne men.....

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei fin sprayflaske som heter Jif spray og mopp. Den funker helt fint, også på inngrodd skit. Tror nok ikke den er helsebringende, men det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi bruker ikke grønnsåpe. Har parkett/laminat, og bruker en liten dråpe Jif Oxygel for luktas skyld. At noen bruker grønnsåpe for luktas skyld har jeg aldri skjønt, grønnsåpe lukter aldeles forferdelig. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Zalo på gulvene og grønnsåpe på de andre overflatene. Da sparer jeg gulvet og det lukter alikevel grønnsåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg gjør skikkelig rent bruker jeg grønnsåpe.

Hvis jeg bare skal slenge fort over gulvene bruker jeg Jif spray og mopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi swiffrer minst en gang i uken - og så tar jeg over med grønnsåpe når det er nødvendig.

I gangen med en tre-fire ukers mellomrom, kanskje enda mer.

I stuen et par ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
Jeg må ha grønnsåpelukta' date=' jeg. Derfor blåser jeg i hva ekspertene sier![/quote']

Enig med deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan heller kan sette en skål grånnsåpe under sofaen for å få grønnsåpe lukt. Det skal visst ikke være helt bra å bruke grønnsåpe på parkett har jeg hørt. Kanskje det står noe om det her (har ikke sett etter selv): www.plusstid.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker med grønnsåpe og litt salmiakk. Da blir det ikke sånn film på gulvet. Dessuten må jeg ha grønnsåpe meg furunålsduft.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Grønnsåpe: aldri brukt!

Jeg bruker mikrofibermopp med vann. Eller bare tørrmopp til støv.

Dere kan si hva dere vil om den rene lukta, men det ER (beviselig) mer rent uten den grønnsåpa! Dette er det forsket på, gang etter gang bevises det samme: såpa gjør det MINDRE rent.

(det eneste beviset jeg trenger, er det samme bevise som mamma har, det faktum at den dagen hun la bort gulvtua og såpevannet, og tok husvasken med mopp (uten å si fra) kom min allergiske bror hjem fra skolen og sa "Mamma, HVA har du gjort? Jeg kan PUSTE!" )

Jeg synes ikke såpe lukter rent jeg.... men fraværet av støv, DET er rent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...