AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg går på AAP på grunn av kronisk sykdom, og har en liten deltidsjobb ved siden av. I deltidsjobben min jobber jeg noen få enkeltdager i måneden. Men siden jeg ofte er syk, har det noen ganger blitt fravær fra enkeltdager i deltidsjobben min. I de tilfellene har jeg på meldekortet krysset av for syk og ført opp det antall timer jeg skulle ha jobbet den dagen. Så har jeg blitt trukket i AAP for disse timene jeg var syk, og har levert egenmelding på jobb og arbeidsgiver har betalt meg lønn for sykedagen. Er dette en riktig måte å gjøre det på? For min saksbehandlers svar var litt vaklende, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men han trodde at jeg ikke kunne få betalt av arbeidsgiver for sykefravær, og at jeg heller skulle føre null timer hvis jeg er syk en dag fra jobb og heller motta arbeidsavklaringspenger for disse timene. Han virket usikker på dette, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Det viktige for meg er at det blir riktig på meldekortet, så jeg føler meg litt usikker når jeg ikke har fått noe klart svar. Er det noen som har erfaringer med dette som vet hva som er riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #2 Del Skrevet 15. mai 2012 Sånn jeg har skjønt systemet. Dersom jeg er ansatt i en stillingsbrøk og blir syk fra den så er det arbeidsgiver som må betale for de første 16 dagene. Utover det så har jeg en karantenetid på 26 uker fordi jeg har hatt/har aap. Altså at jeg må ha hatt lønnsinntekt i 26 uker før jeg kan få sykemelding utover arbeidsgiverperioden. Det er kun det utover den lønnede jobben at jeg får aap uansett om jeg er syk eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #3 Del Skrevet 15. mai 2012 Takk for svar! Jeg har prøvd å finne mer om dette, for er så usikker på hva som er riktig. Fant denne siden om AAP: http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger/Meldekort+-+arbeidsavklaringspenger.217397.cms Der står det: "Hvis du blir sykmeldt fra en deltidsstilling du har ved siden av arbeidsavklaringspengene, og mottar sykepenger fra arbeidsgiver eller fra NAV, skal du føre opp de timene du får sykepenger for som inntektsgivende arbeid. Da får du reduserte arbeidsavklaringspenger og resten sykepenger. Hvis du ikke har tjent opp ny rett til sykepenger, skal du ikke føre opp arbeidstimer for sykefraværet. Du vil da få utbetalt fulle arbeidsavklaringspenger." Men når det gjelder enkeltdager man er syk (og bruker egenmelding) kan det tolkes slik at det er arbeidsgiver som må betale for den dagen siden det er innenfor arbeidsgiverperioden på 16 dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #4 Del Skrevet 26. oktober 2012 Jeg drar denne tråden opp igjen. Jeg er under AAP men har også en liten jobb ved siden av. Noen som vet hvordan jeg skal føre 1 dags fravær fra deltidjobben på meldekortet? Må kanskje høre med Nav igjen, men har fått 2-3 forskjellige svar der tidligere så det er litt håpløst. Har jeg forstått det riktig at jeg skal fylle ut antall timer jeg skulle ha jobbet og bli trukket av Nav for dette, samtidig som jeg leverer egenmelding for sykedagen og får utbetalt sykepenger av arbeidsgiver for dette fraværet? Anonym poster: d7e1f947b06069021aee1d4b766fc818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #5 Del Skrevet 26. oktober 2012 Ingen som har erfaring med dette? Anonym poster: d7e1f947b06069021aee1d4b766fc818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #6 Del Skrevet 26. oktober 2012 Hva med å faktisk ringe nav? Anonym poster: ab0f04f098e2e33e1693cb233c2fda0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #7 Del Skrevet 26. oktober 2012 Det har jeg gjort, men saksbehandler og de som svarer på telefonen på NAV sier to forskjellige ting. Så hvordan skal en da forholde seg til det?! Anonym poster: d7e1f947b06069021aee1d4b766fc818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girly Skrevet 26. oktober 2012 #8 Del Skrevet 26. oktober 2012 Jeg har fått beskjed om at jeg skal krysse av for syk på meldekortet den akutuelle dagen, og skrive opp anntall timer jeg skulle jobbet. Da leverer jeg egenmedling til sjefen på jobben, nav trekker meg for den dagen og jobben utbetaker som vanelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattepus89 Skrevet 26. oktober 2012 #9 Del Skrevet 26. oktober 2012 Skal du ha betaling for dager du ikke jobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2012 #10 Del Skrevet 26. oktober 2012 Skal du ha betaling for dager du ikke jobber? Alle får sykepenger så hvorfor skal TS ikke ha det? Anonym poster: 91217e6ddb0ce0dd0a41f97465f8e611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå