Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Glemte noe.

Jeg skrubber meg før jeg smører på selvbruning. Altså tidligere på dagen eller kvelden før. Etter skrubben tar jeg på fuktighetskrem.

Jeg tar alltid selvbruning på kvelden, og sover med den. Dusjer så neste morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar også på om kvelden. Men synes det er vanskelig å få til hendene bra; bruker derfor engangshansker. trekker de halvveis av på slutten og får smørt oppå handa :)

Skrevet (endret)

Jeg kan litt om selvbruning. Her er min guide:

1. Skrubb huden med såpe eller peeling. Bruk hansker slik at du blir helt ren.

2. Etter dusjen påfører du fuktighetskrem på albuer og knær, da disse ofte er tørre og blir ekstra mørke.

3. Spray på selvbruning(evt krem) på tørr hud. La den virke. Tørk av på øyenbryn og hårfeste.

4. Etter noen timer(evt. etter en natt søvn) kan man gjerne være flink med bodylotion for et langvarig resultat.

Dette gjør man cirka to ganger i uken :)

Edit: Husk for all del å vaske hendene!

Endret av ssecret
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å begynne å bruke mer selvbruning istedenfor å sole meg, men jeg synes det er så mye pes!

Når den begynner å gå av etter 3-4 dager, du ser det går av endel i dusjen, og håndkleet blir brunskjoldete når du frotterer deg, da blir man skikkelig ujevn, og den ujevnheten forsvinner jo ikke hvis man kliner enda mer selvbruning utenpå der igjen! Må man liksom fjerne alt, da, med skrubbing og sånt? Det går jo ikke, det sitter bedre noen steder enn andre, og blir skjoldete uansett hva man gjør.

Skulle ønske jeg bare kunne smøre meg etter dusjen et par ganger i uka og ferdig med det. :sukk:

Forresten har jeg et bra triks for ikke å bli skjoldete på hendene etter innsmøring: vaske deg godt, men bare inni hendene, med såpe og svakt rennende vann fra springen, sånn at det ikke spruter. Ta en fuktig frotteklut og tørk godt mellom fingrene og inni håndleddene, der har det en tendes til å samle seg litt for mye farge.

Skrevet

Skulle ønske jeg bare kunne smøre meg etter dusjen et par ganger i uka og ferdig med det. :sukk:

Det er jo cirka sånn det er :) Når du dusjer må du bare skrubbe deg godt og bli helt ren. Så påfører du selvbruningen :)

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på ørene... man kan vel ikke smøre de :forvirret: ?

He he, nei :fnise: tenkte på overgangen fra kinnet til øret, sånn at det ikke blir skille der :)

Skrevet

Hehe oki.

Hvis du ikke bruker hansker når du smører deg, så smør iallefall hendene med fuktighetskrem først. Jeg er ikke helt enig i at det holder å bare smøre albuer og knær osv... men det er nå meg :)

Jeg har ingen problemer med skjolding når jeg bruker ST Tropez iallefall, uansett hvordan jeg skrubber eller smør meg.

Håndklærne kan bli litt brune, men de vaskes jo ofte uansett. Dessuten SKRUBBER jeg meg ikke med håndlkeet når jeg tørker meg; men er heller mer forsiktig selvfølgelig. Det tok jeg som en selvfølge :fnise:

Skrevet

Jeg foretrekker krem. Skrubber meg minst en gang i uka for å få av gammel farge og gjøre huden klar for ny påføring. Smører meg inn med fuktighetskrem rundt 10 minutter før påføring. Bruker Dior Bronzer eller Lancome Flash Bronze som fåes kjøpt hos Kicks/Esthetique, og de virker som bare det! Smører meg inn to ganger per gang.

Får hjelp til å smøre ryggen, ellers så dropper jeg det i blant... Bruker også engangshansker som man får kjøpt på Apoteket for å få til et jevnt og fint resultat.

Skrevet

til dere som snakker om skjolder .... et lite tips, kjøp et par grapefrukter og ha de liggende. Juicen fra de er det BESTE til å fjerne selvbruning, det går bort veldig lett. :) (bland gjerne juicen i en bodyskrubb)

AnonymBruker
Skrevet

jeg har aldri noen problemer når jeg sprayer på....hverken i ansiktet eller resten av kroppen. det blir perfekt.

jeg skrubber huden jevnlig.

bruker fuktighets krem til vanlig men ikke rett før en påføring.

bruk gjerne vaselin på tå negler å slikt.

står helt i ro en stund etter.(ikke kle på med engang) husk å hold hode litt opp så du ikke får streker på halsen.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg har prøvd noen forskjellige, både billige og et pr litt dyre.

Sånn i forhold til prisen synes jeg en sånn krem i fra loreal er helt ok. Ser kanskje litt fake ut? Men får det jevnt i alle fall.

Selv så liker jeg ikke spray.

Men til ansiktet finner jeg aldri noe. Jeg ser så "varm" ut, og det kler jeg ikke. Jeg blir litt oransje i en varm tone, jeg kler det virkelig ikke. Noen som vet om noen som IKKE gir rødskjær eller noe sånt? Jeg er VELIG blek til vanlig, men har litt røde kinn. Hater det...

Skrevet

Jeg har prøvd mye forskjellig innen selvbruning. Min favoritt til nå er Xen tan. Jeg bruker Deep Bronze Lux, som er i kremform. Konsistensen på kremen er grønn, som nøytraliserer gule/oransje toner og man blir derfor BRUN og ikke GUL. Den lukter utrolig godt ved påføring(vanlije), men går dessverre over til å lukte "vanlig"selvbruning etter en stund. Tørker også raskt inn i huden og blir ikke skjoldete (noe jeg fort blir av andre selvbruningsprodukter). Denne får du hos feelunique til rett under 200 lappen. Kjøper du den på coverbrands koster den plutselig over 400 kr ;)

Skrevet

Jeg driver og prøver ut en billig en fra Palmer's as we write, skal også prøve ut Gradual something something fra Decleor. Kan gi tilbakemeldinger. :) Tror det er lettere for de som har litt mer farge naturlig å få fin farge av selvbruning. Jeg som er kritthvit blir ofte gul. Har prøvd både Dove Summer Glow og Faux Tan fra I.D/Bare Escentuals. Ble gul!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei alle sammen jeg vil bare annbefale dere st tropezsin gradul tan. En bedre selvbruning enn den finner jeg ikke. Denne gir en fin og jevn brunfarge ikke så sterkt farge, men vil man ha mer påfører man flere dager etter hverandre. Jeg var veldig skeptisk til den selv, men etter å ha prøvd den har jeg bare det beste å si. En ting til som er det beste av alt denne stinker IKKE av selvbruning. Når du påfører den lukter den friskt andre dagen lukter den ingenting. Jeg er så glag for å ha funnet noe som endelig funker, men ikke lukter selvbruning. Takk st tropez.

Skrevet

Hvis du vil få det gjevnt så burde du skrubbe huden din før du påfører selvbruningen

Skrevet

Prøvd både Palmer's selvbruning og Decleor sin Gradual something something, begge to gjorde meg gul! Palmer's sin går også av flekkete. Er drittlei av å ikke finne en god selvbruner til hvit hud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...