Maestro Skrevet 16. mai 2012 #21 Skrevet 16. mai 2012 Øl - Tuborg, Tou, Heiniken Jeagerbumb - En shot med jeager i et glass med redbull Dark Angel - jeager, sprit blandet med redbull Sprit med brus, juice eller noe annet blandevann Og ikke minst hvitvin! Men, går aller helst i øl.
Brunhilde Skrevet 17. mai 2012 #22 Skrevet 17. mai 2012 Foretrekker helt klart rødvin med rosévin som en god nummer 2. Er ikke så glad i øl lenger, og sprit drikker jeg veldig sjelden, men liker en god single malt hvis det faller seg sånn. En bitter eller en gt kan også smake av og til.
Gjest Loverdose Skrevet 17. mai 2012 #23 Skrevet 17. mai 2012 Er generelt ikke så veldig glad i hverken sprit eller øl. Kan ikke fordra vin, konjakk osv. Men når jeg først drikker på fest, sååå: Av øl drikker jeg Corona. Ellers drikker jeg Bacardi Razz med cola og sitron. Noen ganger blir det hjemmelaget tyrker, som så klart er en slager. Hjemmelaget tyrker slår Hot'n Sweet nedi støvlene. Er ikke alltid hjemmelaget tyrker passer seg, drikker det som oftest bare når jeg har planer om å bli mer enn bare full... Renner så jævla lett ned. :gjeiper:
sauen87 Skrevet 18. mai 2012 #24 Skrevet 18. mai 2012 Drikker som regel alltid vin, både rødvin og hvitvin. Øl tåler jeg ikke, så det har jeg aldri drukket. Liker ikke cider, får vondt i magen av det Om jeg drikker sprit en sjelden gang er det som regel strawberry daquiri, mojito eller sure sivert. Holder meg som regel til vin, da blir jeg heller ikke fyllesyk.
Gjest Iah Skrevet 18. mai 2012 #25 Skrevet 18. mai 2012 Drikker øl, rødvin, hvitvin, rosévin og gin & tonic. Kan ikke fordra søt alkohol som rusbrus og hvitvin som Black Tower. Det hender jeg kjøper en og annen drink på byen, men da som regel av det syrlige slaget.
Gjest HunterLady Skrevet 18. mai 2012 #26 Skrevet 18. mai 2012 Jeg drikker bare rødvin, da jeg ikke tåler sprit. Men jeg liker mange drinker, selv om jeg ikke nyter de lengre. - Long Island Ice Tea - Cosmopolitan - Margherita - Tequila - Vodka Lime
Fjonana Skrevet 18. mai 2012 #27 Skrevet 18. mai 2012 Jeg pleier som regel å drikke sprit blandet med funlight saft og vann. Da kan jeg lage drinken så sterk/svak jeg vil, og med forskjellige smaker. Vinn vinn situasjon
Gjest RompeRusk Skrevet 18. mai 2012 #28 Skrevet 18. mai 2012 heineken og Lord Calvert-whiskey.. Mmmmm :D
Eiva Skrevet 18. mai 2012 #29 Skrevet 18. mai 2012 Mine favoritter: Xanté blandet med sprite med litt presset lime 1 del bacardi razz, 1 del ferskenlikør blandet med sprite og litt presset sitron Somersby black berry cider
TheSgirl Skrevet 18. mai 2012 #30 Skrevet 18. mai 2012 Øl: Dahls eller Tuborg. Drink: Cola og Captain Morgan med isbiter eller Margarita. Shot: Black Minttu eller grønn Fisherman. Vin: Rød,alltid rød!
Mermaid Blues Skrevet 20. mai 2012 #31 Skrevet 20. mai 2012 Whisky: Takker pent ja til alt fra Islay, favorittene er Laphroaig, Lagavulin og Caol Ila. Utenom den øya liker jeg veldig godt Isle of Jura (både Origin og Superstition er nydelige), Highland Park, Dalwhinnie og Talisker. Er også mer enn litt begeistret for Glenturret, men den er ikke alltid like lett å få fatt i. Whiskey: Connemara er favoritten, men drikker en del Bushmills også, den er perfekt hvis jeg vil ha noe søtt og lett. Cider: Foretrekker mer tørr fremfor søt, bestiller oftest Magners, Green Goblin, Bulmers og Strongbow. Vin drikker jeg ikke mye av (blir lett dårlig av en eller annen grunn), og har veldig begrensa peiling på seiling, men sånn for ordens skyld: jeg har en tendens til å like italienske viner både i rødt (særlig valpolicella-viner, med Villa Borghetti som storfavoritt) og hvitt, ellers har jeg smakt flere sør-afrikanske og australske rødviner jeg har likt godt. Til skalldyr kjøper jeg Chablis, og har ennå ikke smakt en jeg ikke har likt. Har om mulig enda mindre peiling på musserende/champagne, men synes Bollinger og Veuve Clicquot er kjempegodt. Er i nybegynnerfasen ifht cognac og har ingen klare favoritter ennå, men far serverer rundhåndet hver gang jeg er på besøk, så det blir vel etterhvert. Holder meg unna annen sprit. Drikker ikke drinker, og heller ikke øl (får meg til å nyse som et uvær, og øynene renner bare jeg lukter på det).
Zakuro Skrevet 20. mai 2012 #32 Skrevet 20. mai 2012 Eneste ølet jeg drikker er Carlsberg:p Ellers liker jeg det meste faktisk:) Vel, foruten om White Russian laget med tørrmelk. Grøss!
hobbychef Skrevet 20. mai 2012 #33 Skrevet 20. mai 2012 Når det gjelder øl foretrekker jeg Carlsberg eller Heineken. Når det gjelder drinker er en av mine favoritter Black Russian som består av vodka og Kaluha(kaffelikør), jeg liker også at det er en dæsj Cola i ellers liker jeg Margarita og også Tom Collins+ B52 og Sex on the Beach.
Wonders Skrevet 22. mai 2012 #34 Skrevet 22. mai 2012 jeg er glad i Cider. Eller søt Risling hvitvin. Ingefærøl er digg. http://3.bp.blogspot.com/_uJN9MVeaWjs/TG-dLU88m7I/AAAAAAAAA2g/rFB9qYbppj8/s1600/010.JPG :rodmer: :rodmer: :rodmer:
Måndagsbarn Skrevet 22. mai 2012 #35 Skrevet 22. mai 2012 Skal ikke skryte så voldsomt, men jeg er omtrent alkoholens svar på MacGyver - gi meg tre ingredienser så får jeg det til å smake godt! Pleier å lage daquiris til venner, mojitos og en del andre lettdrikkelige drikker. Mine egne favoritter må være rødvin, cava, sangria, mojito, appletinis eller noe som er surt og ikke smaker så voldsomt sprit. Liker øl, men får så vondt i magen av det; så det blir som regel vin og cava. Er en sucker for tørr champagne/sprudlevin men har nok dyrere smak enn lommeboka tillater, så det går ikke akkurat i det altfor ofte. Men når det blir, da koser jeg meg! :D
Måndagsbarn Skrevet 22. mai 2012 #36 Skrevet 22. mai 2012 Whisky: Takker pent ja til alt fra Islay, favorittene er Laphroaig, Lagavulin og Caol Ila. Utenom den øya liker jeg veldig godt Isle of Jura (både Origin og Superstition er nydelige), Highland Park, Dalwhinnie og Talisker. Er også mer enn litt begeistret for Glenturret, men den er ikke alltid like lett å få fatt i. Whiskey: Connemara er favoritten, men drikker en del Bushmills også, den er perfekt hvis jeg vil ha noe søtt og lett. Cider: Foretrekker mer tørr fremfor søt, bestiller oftest Magners, Green Goblin, Bulmers og Strongbow. Vin drikker jeg ikke mye av (blir lett dårlig av en eller annen grunn), og har veldig begrensa peiling på seiling, men sånn for ordens skyld: jeg har en tendens til å like italienske viner både i rødt (særlig valpolicella-viner, med Villa Borghetti som storfavoritt) og hvitt, ellers har jeg smakt flere sør-afrikanske og australske rødviner jeg har likt godt. Til skalldyr kjøper jeg Chablis, og har ennå ikke smakt en jeg ikke har likt. Har om mulig enda mindre peiling på musserende/champagne, men synes Bollinger og Veuve Clicquot er kjempegodt. Er i nybegynnerfasen ifht cognac og har ingen klare favoritter ennå, men far serverer rundhåndet hver gang jeg er på besøk, så det blir vel etterhvert. Holder meg unna annen sprit. Drikker ikke drinker, og heller ikke øl (får meg til å nyse som et uvær, og øynene renner bare jeg lukter på det). Er veldig glad i valpolicella selv! Det er deilig og lettdrikkelige viner, synes jeg
Siggen! Skrevet 22. mai 2012 #37 Skrevet 22. mai 2012 Av øl så liker jeg best Carlsberg og Arendal's. Når det kommer til drinker pleier jeg å kjøpe en spritflaske med enten 40 eller 60% og blande med battery eller redbull. Jagermeister med redbull er også godt
Kassiopeia Skrevet 27. mai 2012 #38 Skrevet 27. mai 2012 Drikker aller helst cider hvis jeg skal drikke alkohol, og da er det egentlig ikke nøye hvilken smak det har, da jeg liker all cider. Men favoritten er Grevens cider med smak av skogsbær. Av hvitvin liker jeg best at de er lyse og har masse fruktsmak. Har smakt veldig mange gode Rieslinger, og det kommer vel kanskje ikke som en overraskelse at den store favoritten er Moselland - Ars Vitis fra 2008. Liker også veldig mange drinker selv om jeg sjeldent drikker det, så lenge de er søte eller sure og lettdrikkelige. Rom og cola og strawberry daiquiri er de som faller best i smak.
Flammy Skrevet 28. mai 2012 #39 Skrevet 28. mai 2012 Jeg drikker stort sett bare øl, og da går det i Tuborg. Ellers er en San Francisco gody en gang i blandt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #40 Skrevet 28. mai 2012 Jeg elsker å prøve øl fra mikrobryggerier, som Meantime og norske Amundsen. Men til daglig drikker jeg mest Frydenlund og Aass fatøl. Av rødvin går det aldri galt med italiensk, men jeg blir spesielt lykkelig hvis jeg får en Ripasso. Hvitvin er jeg mindre trygg på valgene av, men Sancerre er en vinner. Sprit drikker jeg ikke så mye av fordi jeg synes det er så dyrt, men når jeg først slår til er det Dry Martini som gjelder. Liker også et par cl Dalwhinnie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå