AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Jeg tåler mye på bussen. Skrikende unger, høy musikk fra øretelefoner, konstant kaklig, røykelukt og dårlig kroppslukt(svette). Men i dag satt jeg meg ned ved siden av en dame i 20-årsalderen som rett og slett stinket urin og kjønnslukt. Bussen var allerede full, men etterhvert ble det ledige seter. Det var en så kraftig stank at jeg satt med brekningsfornemmelser og pustet noe ufrivillig inn lukten. Hadde veldig lyst å flytte meg, men tenke det kunne virke uhøflig. Hva hadde dere gjort? 1
Eudyptula Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Jeg hadde flyttet meg, uten å gjøre noe stort nummer ut av det. 12
Gjest Surrehodet Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Flyttet meg. Gjorde det senest på Torsdag, da jeg satte meg ned ved en fyr som stinket 5 dagers svette og som hadde en ånde på høyde med renseanlegget ved byfjorden. Ikke f*** om jeg gidder å plage meg selv kilometervis fordi jeg skal være høflig. Folk må da klare å ta vare på hygienen sin. 9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Enig, ble litt irritert på meg selv for at jeg ikke flyttet meg. Neste gang nøler jeg ikke et sekund! 3
Gjest Silvermist Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Synes ikke det har noe med høflighet/uhøflighet å gjøre. Hvis omgivelsene stinker så fjerner jeg meg fra omgivelsene så sant det er mulig. 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Jeg flytter meg. Får nyseanfall av overparfymerte gamle tanter, og da er det bare dumt å sitte med en slik stinkbombe ved siden av seg. Jeg er allergisk mot gammel parfymelukt.
BarteSatan Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Jeg hadde flytta meg. Det gjør jeg så fort det er ledige seter fordi jeg ikke liker å sitte så nære ukjente mennesker.
Gjest Elfrida Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Jeg tenker som så at det alltid er lov å flytte seg. Så lenge man ikke gjør det demonstrativt kan det være tusen grunner til at man foretrekker et annet sete.
Siggen! Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Haha, tror jeg hadde sprinta så diskré og luskende som mulig til et ledig sete..
Sirah Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Hadde glatt flyttet meg jeg også. Kan som skrevet over her være 100000 grunner til at man gjør det...
Gjest Iah Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Det er ikke uhøflig å flytte seg. Derimot er det uhøflig å plage omgivelsene med sin dårlige hygiene. 2
OhSerendipity Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Jeg flytter meg stadig vekk uten noen direkte grunn, jeg. Bare for å få bedre plass til veske/sekk, poser og bøker, eller for å sette meg "riktig vei", eller for å kunne snakke i telefonen uten å føle meg så iakttatt. Om folk blir fornærmet av det og tar det personlig bryr jeg meg ikke så mye om, men om en person stinker så kraftig som du sier, er et "hint" uansett ikke så dumt
Calypso Skrevet 15. mai 2012 #14 Skrevet 15. mai 2012 Klart det er lov å flytte seg, så lenge man ikke blir helt "ææææsj, det lukter så vondt at jeg må flytte meg!!!" og så skule slemt på personen.. =P
Øydis Skrevet 15. mai 2012 #15 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Hadde definitivt flytta på meg, gjerne på et busstopp og så gått bakover i bussen så hun hadde trodd at jeg gikk av ... Endret 15. mai 2012 av Øydis
frøkna Skrevet 15. mai 2012 #16 Skrevet 15. mai 2012 Det er jo bare å flytte seg! Husker en gang jeg satte meg på t- banen og en mann som satt ved siden av meg flyttet seg og jeg antar at det var fordi han syns jeg luktet vondt Jeg jobber som kokk, og hadde brukt hele dagen på å skjære, filetere og rense fisk. Hadde selvfølgelig vasket meg grundig før jeg dro fra jobb men uten å tvile regner jeg med lukta fortsatt satt i meg på t- banen på vei hjem. Rett i dusjen ja!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #17 Skrevet 15. mai 2012 Hadde definitivt flytta på meg, gjerne på et busstopp og så gått bakover i bussen så hun hadde trodd at jeg gikk av ... Det var en dame, ditt brødhode. Ta også les hva folk skriver da...
Øydis Skrevet 15. mai 2012 #18 Skrevet 15. mai 2012 Det var en dame, ditt brødhode. Ta også les hva folk skriver da... Brødhode faktisk! Hyggelig. Kanskje det var derfor jeg redigerte innlegget mitt, fordi jeg så at jeg hadde skrevet feil? 2
Kelsier Skrevet 15. mai 2012 #19 Skrevet 15. mai 2012 Det var en dame, ditt brødhode. Ta også les hva folk skriver da... Jeez, det var ikke kjønnet på vedkommende som var poenget, så hvorfor så aggressiv. 2
Burn Skrevet 15. mai 2012 #20 Skrevet 15. mai 2012 Personlig hadde jeg foretrukket å stå fremfor å sitte ved siden av en slik illeluktende person. Jeg er svært ømfintlig når det kommer til lukt, det være seg behagelig eller ubehagelig lukt, jeg blir rett og slett dårlig av for store doser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå