Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #81 Skrevet 19. mai 2012 For en hyggelig kommentar. Nei, jeg er ved mine fulle fem, prøvde å være konstruktiv, knekkebrød har jeg selv opplevd som "synderen", men da kan jeg overlate denne tråden til deg for sånt oppgulp gidder jeg ikke å lese. Det var ikke ment som en hyggelig kommentar. Når man hevder at noen som får i seg 1400 kalorier pr dag, muligens spiser litt for mye, så mente jeg kommentaren min av hele mitt hjerte. Innlegget ditt var langt fra konstruktivt. Langt fra. *dronnignen av oppgulp*
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #82 Skrevet 19. mai 2012 Det synes jeg du skal. I tillegg synes jeg du skal opprette en dagbok her inne, der du rapporterer alt du spiser i løpet av dagen. Hahaha, kanskje det. Hadde det ikke vært for at jeg fortsatte å spise likedan etter at jeg sluttet på klesbutikken og fikk ny jobb (som lærer), og da gikk jeg gradvis opp i vekt. Så tror kanskje jeg holder meg unna og prøver å fortsette med litt mer kontroll på inntaket. Hvis det å traske rundt i klesbutikk tre dager i uka (fem timer pr dag) gir raskt vekttap til tross for usunt kosthold, slår det isåfall beina inn under teorien til "ekspertene" her inne om at man ikke kan trimme seg slank uten å spise mindre eller sunnere.
Gjest Linnerle Skrevet 19. mai 2012 #83 Skrevet 19. mai 2012 Det var ikke ment som en hyggelig kommentar. Når man hevder at noen som får i seg 1400 kalorier pr dag, muligens spiser litt for mye, så mente jeg kommentaren min av hele mitt hjerte. Innlegget ditt var langt fra konstruktivt. Langt fra. *dronnignen av oppgulp* Det kalles ironi. Jeg teller ikke kcalorier så kunne ikke vite hvor mye det var, hun kom med kcalori-fasiten senere. Hadde hun sagt det var 1400 hadde jeg jo ikke ment det var mye. Antar jeg spiser mye mindre kcalorier enn jeg trodde.
Geparden Skrevet 19. mai 2012 #84 Skrevet 19. mai 2012 Det er mange i denne tråden som tydeligvis ikke stoler på argumentene sine, og slenger om seg med personkarakteristikker i stedet. Har du en god nok sak kan du ta folk på sak. De fleste havner innenfor normalen. Noen gjør det ikke og det ksal man ha respekt for. Men de fleste er normale. Hvis de mener det ikke er sammenheng mellom mat, aktivitet og vekt har de telt feil. Mange teller feil ved å overvurdere eller undervurdere hva de spiser. En annen feil er å telle aktivitet feil. En ting er trening. Noe annet er alt i hverdagen. Jeg vet jeg rører litt på meg nesten hele tiden. Opp og ned av sofaen. Frem og tilbake i leiligheten. Smette opp trapper. Vippe med foten på kontoret. Det er masse små bevegelser. Det er kcal forbrukt det også. Det er også noe rart i tillegg til det rene kcal-regnskapet. Jeg har noen platåer i vekt jeg stabiliserer meg på. Og det er ikke mulig at jeg i løpet av et år tilfeldigvis har balansert mat innenfor 20 kcal pr dag. Jeg teller nemlig ikke kalorier men har stabil vekt over tid. Jeg vet ikke hva det er men det må være ett eller annet. Jeg klarer ikke dy meg for en kommentar til. Litt mer personlig. Jeg vet for mye om både anoreksi og sykelig overvekt til at jeg klarer ha respekt for dem som finner personlig glede i nedlatende og følelseskalde kommentarer om spiseforstyrrelser. Hadde det vært enkelt hadde ikke folk dødd av det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå