Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #61 Skrevet 19. mai 2012 Weight gainer og mange skiver med avocado o.l. til frokost, lunsj og kvelds En hel grandis eller lignende til middag Masse mellommåltider. En stor avocado er 300 kalorier. En grandis er omlag 1000 kalorier. Og jøje meg. Dersom grandis var en del av det daglige kostholdet, har han virkelig annet å jobbe med enn at han er for tynn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #62 Skrevet 19. mai 2012 Jeg har hørt noen si det der en gang i "det virkelig liv" (jeg går ikke mye ut). Et par dager etter så jeg den samme personen gå og drikke sjokolademelk. Etter en stund påpekte jeg på spøkefull måte at "ja, jeg ser du tar deg en pause fra slankekuren", og hintet bort til melken. Personen svarte med et tomt blikk... Det ble stille, før jeg fikk oppgitt tilbake: "Det er jo ikke kalorier i drikke!" Min særdeles svake medmenneskelige side slo inn og jeg delte min kunnskap om de flytende nytelsers bakside, og da jeg trodde jeg ikke kunne bli mer skuffet over menenskeheten responderte bekjentskapet mer eller mindre slik på informasjonen: Vel, slik er det ikke med meg. Jeg spiser f.eks dette i løpet av en dag: Frokost - to knekkebrød med skinke, paprika og agurk. En banan Lunsj - tre knekkebrød med skinke, paprika og agurk, et eple Middag - Liten porsjon med middag, minst halvparten av tallerkenen er grønnsaker/salat. Ingen saus eller dressing Kvelds - Omelett laget av to egg, vann, paprika, løk, purre e.l., evt litt kalkunskinke i. Av drikke drikker jeg bare vann og te med 2 suketter i. Gulrøtter, kålrot osv til mellommåltider. Har ikke spist godteri, kaker, vafler, you name it på 2-3 år. Brus og saft drikker jeg aldri. Trener også spinning 4 ganger i uka, 60 minutter med gjennomsnittspuls på litt over 80% av makspuls. Mest intervalltrening (4x4). Allikevel går jeg ikke ned - veier 80 kg og er 175 cm. Vil ned i 65 kg.
Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #63 Skrevet 19. mai 2012 Vel, slik er det ikke med meg. Jeg spiser f.eks dette i løpet av en dag: Frokost - to knekkebrød med skinke, paprika og agurk. En banan Lunsj - tre knekkebrød med skinke, paprika og agurk, et eple Middag - Liten porsjon med middag, minst halvparten av tallerkenen er grønnsaker/salat. Ingen saus eller dressing Kvelds - Omelett laget av to egg, vann, paprika, løk, purre e.l., evt litt kalkunskinke i. Av drikke drikker jeg bare vann og te med 2 suketter i. Gulrøtter, kålrot osv til mellommåltider. Har ikke spist godteri, kaker, vafler, you name it på 2-3 år. Brus og saft drikker jeg aldri. Trener også spinning 4 ganger i uka, 60 minutter med gjennomsnittspuls på litt over 80% av makspuls. Mest intervalltrening (4x4). Allikevel går jeg ikke ned - veier 80 kg og er 175 cm. Vil ned i 65 kg. Du vil fjerne av muskelmassen din, med andre ord? Hvilken størrelse bruker du i klær? 1
Ryvre Skrevet 19. mai 2012 #64 Skrevet 19. mai 2012 Jeg har hørt noen si det der en gang i "det virkelig liv" (jeg går ikke mye ut). Et par dager etter så jeg den samme personen gå og drikke sjokolademelk. Etter en stund påpekte jeg på spøkefull måte at "ja, jeg ser du tar deg en pause fra slankekuren", og hintet bort til melken. Personen svarte med et tomt blikk... Det ble stille, før jeg fikk oppgitt tilbake: "Det er jo ikke kalorier i drikke!" Men det er ikke alle som holder på slik! Noen spiser faktisk sunt og holder seg unna alt som er usunt og har ganske lavt inntak av kalorier og går likevel ikke ned i vekt. Jeg er så drittlei av slike kommentarer som hentyder til at jeg sikkert stapper i meg sjokolade og kaker i all hemmelighet og lyver om det til andre. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #65 Skrevet 19. mai 2012 Du vil fjerne av muskelmassen din, med andre ord? Hvilken størrelse bruker du i klær? Størrelse L for det meste. Jeg kan ihvertfall ikke spise mer, for da går jeg garantert opp. Har holdt på med dette i åresvis men går som sagt ikke ned. Irriterende når folk tror at jeg er feit fordi jeg trøkker i meg og nekter å bevege meg. Om jeg kutter ut enda mer mat kommer jeg til å sulte ihjel...
Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #66 Skrevet 19. mai 2012 Men et lite obs i denne tråden. De som har masse muskler, trenger flere kalorier pr dag, enn de som har lite. Usikker på hvor mye dette utgjør.
Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #67 Skrevet 19. mai 2012 Størrelse L for det meste. Jeg kan ihvertfall ikke spise mer, for da går jeg garantert opp. Har holdt på med dette i åresvis men går som sagt ikke ned. Irriterende når folk tror at jeg er feit fordi jeg trøkker i meg og nekter å bevege meg. Om jeg kutter ut enda mer mat kommer jeg til å sulte ihjel... Ja. Kanskje du skulle variere treningen litt mer? Forøvrig kan man helt fint være slank og størrelse M/L når man har din høyde. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #68 Skrevet 19. mai 2012 Vel, slik er det ikke med meg. Jeg spiser f.eks dette i løpet av en dag: Frokost - to knekkebrød med skinke, paprika og agurk. En banan Lunsj - tre knekkebrød med skinke, paprika og agurk, et eple Middag - Liten porsjon med middag, minst halvparten av tallerkenen er grønnsaker/salat. Ingen saus eller dressing Kvelds - Omelett laget av to egg, vann, paprika, løk, purre e.l., evt litt kalkunskinke i. Av drikke drikker jeg bare vann og te med 2 suketter i. Gulrøtter, kålrot osv til mellommåltider. Har ikke spist godteri, kaker, vafler, you name it på 2-3 år. Brus og saft drikker jeg aldri. Trener også spinning 4 ganger i uka, 60 minutter med gjennomsnittspuls på litt over 80% av makspuls. Mest intervalltrening (4x4). Allikevel går jeg ikke ned - veier 80 kg og er 175 cm. Vil ned i 65 kg. Loggfører du kalorier? Start med det så du har fullstendig oversikt over daglig inntak vs. forbruk/basalforbrenning. Jeg går heller ikke ned i vekt ved å spise knekkebrød, jeg går kun ned i vekt dersom jeg kutter ut karbohydrater og erstatter da disse med proteiner som gir en lengre metthetsfølelse. Prøv å bytte ut lunsjen med en frisk salat med 150 g ønsket kjøtt og se om det utgjør en forskjell, da vil du få i deg en del mindre karbohydrater i løpet av dagen og mest sannsynlig holde deg mettere lengre. 1
Gjest Linnerle Skrevet 19. mai 2012 #69 Skrevet 19. mai 2012 Vel, slik er det ikke med meg. Jeg spiser f.eks dette i løpet av en dag: Frokost - to knekkebrød med skinke, paprika og agurk. En banan Lunsj - tre knekkebrød med skinke, paprika og agurk, et eple Middag - Liten porsjon med middag, minst halvparten av tallerkenen er grønnsaker/salat. Ingen saus eller dressing Kvelds - Omelett laget av to egg, vann, paprika, løk, purre e.l., evt litt kalkunskinke i. Av drikke drikker jeg bare vann og te med 2 suketter i. Gulrøtter, kålrot osv til mellommåltider. Har ikke spist godteri, kaker, vafler, you name it på 2-3 år. Brus og saft drikker jeg aldri. Trener også spinning 4 ganger i uka, 60 minutter med gjennomsnittspuls på litt over 80% av makspuls. Mest intervalltrening (4x4). Allikevel går jeg ikke ned - veier 80 kg og er 175 cm. Vil ned i 65 kg. Ønsker ikke å være frekk eller hensynsløs nå, men for meg ser dette ganske mye ut. Sunt, absolutt, og ikke noe galt over hodet, men hvis du vil ned, så kan det kuttes her. Knekkebrød, f.eks opplever jeg at gir dårlig metthetsfølelse, fort gjort å spise mange unødvendige kclorier gjennom dem. Prøv et egg tidlig på dagen i stedet for et av knekkebrødene.Da holder også metthetsfølelsen lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #70 Skrevet 19. mai 2012 Haha. Dersom man jobber i klesbutikk og gjør jobben sin, så forbrenner man sykt mange kalorier på en dag. Det er lite stillesitting i løpet av arbeidsdagen. Men hva hjelper det når man driter i hva man spiser? Jeg begrenset meg ikke på inntak av mat og spiste alt annet enn sunt. Hvorfor funker det ikke like greit å trene fem dager i uka (både kardio og styrke) og passe på hva man spiser? Det gjør jeg nå og er ikke i nærheten av det samme resultatet. Jeg svidde nok av noen ekstra kalorier på å traske rundt i butikken tre dager i uka (de andre fire dagene gjorde jeg niks og nada, for å være ærlig), men hva hjelper det når jeg ikke begrenset inntaket av sjokolade og andre usunne matvarer? Jeg spiste virkelig alt det jeg hadde lyst på. I følge flere "eksperter" her inne på KG hjelper ikke aldri så mye fysisk aktivitet dersom man ikke passer på hva man spiser i tillegg, så er det dem eller du som har rett da?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #71 Skrevet 19. mai 2012 Ønsker ikke å være frekk eller hensynsløs nå, men for meg ser dette ganske mye ut. Sunt, absolutt, og ikke noe galt over hodet, men hvis du vil ned, så kan det kuttes her. Knekkebrød, f.eks opplever jeg at gir dårlig metthetsfølelse, fort gjort å spise mange unødvendige kclorier gjennom dem. Prøv et egg tidlig på dagen i stedet for et av knekkebrødene.Da holder også metthetsfølelsen lenger. Kaloriene blir: 5 x knekkebrød = 200 kcal 5 x skinke = 75 kcal Grønnsaker på knekkebrødene = 50 kcal Banan = 90 kcal Eple = 50 kcal Middag = 400 kcal Omelett = ca 250 kcal Mellommåltider = 2-300 kcal Totalt = Ca 1400 kcal Kan jo gjerne gjøre om på hva jeg spiser, men skjønner ikke helt hvor jeg skal kutte for å spise færre kalorier. Kommer jo til å sulte ihjel...
Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #72 Skrevet 19. mai 2012 Ønsker ikke å være frekk eller hensynsløs nå, men for meg ser dette ganske mye ut. Er det seriøst noe alvorlig i veien med deg? 1
Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #73 Skrevet 19. mai 2012 Men hva hjelper det når man driter i hva man spiser? Jeg begrenset meg ikke på inntak av mat og spiste alt annet enn sunt. Hvorfor funker det ikke like greit å trene fem dager i uka (både kardio og styrke) og passe på hva man spiser? Det gjør jeg nå og er ikke i nærheten av det samme resultatet. Jeg svidde nok av noen ekstra kalorier på å traske rundt i butikken tre dager i uka (de andre fire dagene gjorde jeg niks og nada, for å være ærlig), men hva hjelper det når jeg ikke begrenset inntaket av sjokolade og andre usunne matvarer? Jeg spiste virkelig alt det jeg hadde lyst på. I følge flere "eksperter" her inne på KG hjelper ikke aldri så mye fysisk aktivitet dersom man ikke passer på hva man spiser i tillegg, så er det dem eller du som har rett da? Er du helt sikker på at "alt du hadde lyst på" er det samme som å gå i kelorioverskudd eler underksudd?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #75 Skrevet 19. mai 2012 Er du helt sikker på at "alt du hadde lyst på" er det samme som å gå i kelorioverskudd eler underksudd? Jeg er sjokoholiker og elsker cola. En 200 g sjokoladeplate er ikke vanskelig å svelge unna på en gang for å si det sånn. I tillegg ble det mye baguetter med skinke, ost og majones til frokost og en del ferdigmat i form av pizza, toast fra bensinstasjon o.l. Og som før nevnt jobbet jeg vegg i vegg med en kafe der jeg ikke rent sjeldent kjøpte kake for å kose meg med i ledige stunder på jobb når jeg var sulten. Hvis dette gjør at man går i kaloriunderskudd og ned i vekt, skal jeg sannelig begynne å spise sånn igjen (Eller selvsagt ikke da vektnedgang ikke alltid betyr en sunn kropp, men du skjønner vel hva jeg mener)
Solbærsaft Skrevet 19. mai 2012 #76 Skrevet 19. mai 2012 Men hva hjelper det når man driter i hva man spiser? Jeg begrenset meg ikke på inntak av mat og spiste alt annet enn sunt. Hvorfor funker det ikke like greit å trene fem dager i uka (både kardio og styrke) og passe på hva man spiser? Det gjør jeg nå og er ikke i nærheten av det samme resultatet. Jeg svidde nok av noen ekstra kalorier på å traske rundt i butikken tre dager i uka (de andre fire dagene gjorde jeg niks og nada, for å være ærlig), men hva hjelper det når jeg ikke begrenset inntaket av sjokolade og andre usunne matvarer? Jeg spiste virkelig alt det jeg hadde lyst på. I følge flere "eksperter" her inne på KG hjelper ikke aldri så mye fysisk aktivitet dersom man ikke passer på hva man spiser i tillegg, så er det dem eller du som har rett da? Å spise alt man har lyst på er ikke nødvendig det samme som at man spiser kalorioverskudd. Hvis min venninne spiser alt hun har lyst på (uten trening), så står hun stille på vekta. Hvis jeg spiser alt jeg har lyst på (uten trening) går jeg opp i vekt nesten før jeg har rukket å svelge maten. Rett og slett fordi jeg har en større apetitt/lavere kontroll over hva jeg faktisk spiser, så når jeg spiser alt jeg vil, så spiser jeg en mye større mengde enn hva min venninne gjør. 2
Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #77 Skrevet 19. mai 2012 Jeg er sjokoholiker og elsker cola. En 200 g sjokoladeplate er ikke vanskelig å svelge unna på en gang for å si det sånn. I tillegg ble det mye baguetter med skinke, ost og majones til frokost og en del ferdigmat i form av pizza, toast fra bensinstasjon o.l. Og som før nevnt jobbet jeg vegg i vegg med en kafe der jeg ikke rent sjeldent kjøpte kake for å kose meg med i ledige stunder på jobb når jeg var sulten. Hvis dette gjør at man går i kaloriunderskudd og ned i vekt, skal jeg sannelig begynne å spise sånn igjen Det synes jeg du skal. I tillegg synes jeg du skal opprette en dagbok her inne, der du rapporterer alt du spiser i løpet av dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #78 Skrevet 19. mai 2012 Å spise alt man har lyst på er ikke nødvendig det samme som at man spiser kalorioverskudd. Hvis min venninne spiser alt hun har lyst på (uten trening), så står hun stille på vekta. Hvis jeg spiser alt jeg har lyst på (uten trening) går jeg opp i vekt nesten før jeg har rukket å svelge maten. Rett og slett fordi jeg har en større apetitt/lavere kontroll over hva jeg faktisk spiser, så når jeg spiser alt jeg vil, så spiser jeg en mye større mengde enn hva min venninne gjør. Se svaret mitt til Tidssone. Jeg hadde ikke særlig lite appetitt eller spesielt god kontroll på kaloriene.
Gjest Linnerle Skrevet 19. mai 2012 #79 Skrevet 19. mai 2012 Er det seriøst noe alvorlig i veien med deg? For en hyggelig kommentar. Nei, jeg er ved mine fulle fem, prøvde å være konstruktiv, knekkebrød har jeg selv opplevd som "synderen", men da kan jeg overlate denne tråden til deg for sånt oppgulp gidder jeg ikke å lese.
Gjest Tidssone Skrevet 19. mai 2012 #80 Skrevet 19. mai 2012 Å spise alt man har lyst på er ikke nødvendig det samme som at man spiser kalorioverskudd. Hvis min venninne spiser alt hun har lyst på (uten trening), så står hun stille på vekta. Kanskje hun bare er flink til å kjenne etter hva hun egentlig _har_ lyst på? Sier nei til sjokolade og junkfood når hun ikke vil ha det? Det finnes (gode) teorier om at dette er måten å holde vekten stabil på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå