Gå til innhold

Har dere få venner?


Jens

Anbefalte innlegg

Jeg skal komme på treff, vet jeg (tror) - om jeg er i omegn. Er som regel både på østlandet, nordpå og også på vestlandet og i trøndelag, i løpet av ett år... men ikke alle steder samtidig, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ensom taper

Så hyggelig innlegg, Jens. Så fint at du minner meg på at jeg er en kjedelig taper uten venner IRL som i et desperat forsøk på å finne en venn før jeg tilter av ensomhet hiver meg på et internettforum. For det stemmer faktisk på meg. Jeg har flyttet til et sted hvor jeg er langt unna alle de vennene jeg en gang hadde. Jeg har min samboer og mine barn her, men ingen kontakt med noen andre og føler meg så forjævlig ensom og uviktig at jeg, vel vitende om at jeg klassifiserte meg selv som taper i manges (dine) øyne ved å gjøre det, ble medlem her og etpar steder til på nett. Jeg er ikke en av dem som har skrevet flere tusen innlegg, men jeg har PM'et litt og har lyst til å møte noen her IRL. Men jeg tør ikke, for jeg har selvtillit så dårlig at jeg makter knapt hente posten av frykt for å møte den vellykkede naboen på veien.

Jeg er en veldig vanlig jente som har hatt en stor sosial karriere, men som grunnet tilfeldigheter har endt som en einstøing som ikke lenger takler å være sosial. Jeg driter meg ut hver gang og gir enten inntrykk av å være altfor brutal eller virker bare dum når jeg ikke tør å si noe.

Så flott for deg da Jens, at det var noen "sånne" her. Nå vil du sikkert si at "herregud, det var da ikke det jeg mente", men hvis det ikke var det du mente skjønner jeg slett ikke motivasjonen bak innlegget ditt. Hvis du håpet på å minne meg på at jeg er en taper, så vel: du har greid det. Håper du føler deg mye bedre med ditt virkelige liv som er så perfekt at du kan heve deg over alle idiotene her inne!

Personlig får jeg inntrykk av deg som ei skikkelig drittkjerring og skal heller sitte hjemme med ensomheten min til jeg tørker inn enn å møte deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensom taper til Jens: Personlig får jeg inntrykk av deg som ei skikkelig drittkjerring og skal heller sitte hjemme med ensomheten min til jeg tørker inn enn å møte deg!

Applauderer denne. Det er mange jeg også ikke har noe interesse av å pleie omgang med, så jeg foretrekker å ha noen få, men gode venner som jeg kan stole på - i stedet for mange, idiotiske og overfladiske - uansett hvor vellykket de er utad. Kanskje derfor jeg nesten ikke orker bli kjent med nye, når det viser seg å være så mange tosker rundt om bak maskene og fasadene - og man må bruke sil for å bli kvitt dem igjen. (Ikke et spark til noen på Kg - kun erfaring fra RL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig innlegg, Jens. Så fint at du minner meg på at jeg er en kjedelig taper uten venner IRL som i et desperat forsøk på å finne en venn før jeg tilter av ensomhet hiver meg på et internettforum. For det stemmer faktisk på meg. Jeg har flyttet til et sted hvor jeg er langt unna alle de vennene jeg en gang hadde. Jeg har min samboer og mine barn her, men ingen kontakt med noen andre og føler meg så forjævlig ensom og uviktig at jeg, vel vitende om at jeg klassifiserte meg selv som taper i manges (dine) øyne ved å gjøre det, ble medlem her og etpar steder til på nett. Jeg er ikke en av dem som har skrevet flere tusen innlegg, men jeg har PM'et litt og har lyst til å møte noen her IRL. Men jeg tør ikke, for jeg har selvtillit så dårlig at jeg makter knapt hente posten av frykt for å møte den vellykkede naboen på veien.  

Jeg er en veldig vanlig jente som har hatt en stor sosial karriere, men som grunnet tilfeldigheter har endt som en einstøing som ikke lenger takler å være sosial. Jeg driter meg ut hver gang og gir enten inntrykk av å være altfor brutal eller virker bare dum når jeg ikke tør å si noe.  

Så flott for deg da Jens, at det var noen "sånne" her. Nå vil du sikkert si at "herregud, det var da ikke det jeg mente", men hvis det ikke var det du mente skjønner jeg slett ikke motivasjonen bak innlegget ditt. Hvis du håpet på å minne meg på at jeg er en taper, så vel: du har greid det. Håper du føler deg mye bedre med ditt virkelige liv som er så perfekt at du kan heve deg over alle idiotene her inne!

Personlig får jeg inntrykk av deg som ei skikkelig drittkjerring og skal heller sitte hjemme med ensomheten min til jeg tørker inn enn å møte deg!

Godt innlegg, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens, du bør da ha skam nok i livet til å komme med et svar til Ensom taper!

Selv sliter jeg med at jeg blir så alt for lett hekta på ting, det er vel min motivasjon for å fortsatt være her inne. Jeg har egentlig ikke tid i det hele tatt, og var flink i lang tid i høst, men i det siste har jeg "sprukket" en del. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Ensomtaper: Du føler deg kanskje ensom, men du høres ikke ut som en taper for meg. Flott innlegg! :D

Syns også Jens burde svare på det innlegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære "Ensom taper"!

Hvis du har flyttet langt bort fra dine gamle venner, synes jeg ikke det er så rart at du føler deg litt ensom! Jeg vil tro at det lett blir slik, når man ikke lenger kan omgås og treffes, om ikke daglig, så i hvert fall ofte. "Ute av øye, ute av sinn" er det også noe som heter, så når dere ikke treffes, så ofte, blir ofte resten av kontakten borte også. Det er høyst sannsynlig ikke deg det er noe galt med! Kanskje du er heldig og treffer noen på nettet som viser seg å ikke bo så langt unna?

Og, Jens;

Selv føler jeg meg langt fra venneløs, men det er alltid plass til noen til. Det fine med internett, er at her kan jeg "treffe" mennesker jeg ellers aldri ville ha møtt. De jeg treffer i "naturlige" sammenhenger har ofte samme utdanning, bakgrunn og alder som meg selv og jeg synes det er spennende med mennesker som har noe nytt og tilføre. Jeg har vært fast bruker av KG i mange år, uten at jeg noen gang har hatt som hensikt å "skaffe meg venner", men likevel har det "klaffet" et par ganger. Noen ganger treffer man jo rett og slett mennesker man har lyst til å treffe igjen. Hvor man traff dem spiller ingen rolle! (Min beste venn traff jeg f.eks. i en snøfonn etter en fuktig fest. Jeg falt utfor først og plutselig kom det en kar deisende etter...)

Jeg vil i hvert fall ikke si at jeg ikke ville ha "prioritert" noen fra KG. Hvor jeg traff personen første gang er da helt uvesentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil ikke kalle folk for tapere forde om de "bor" på nett.

Som en skrev: er de så vellykket som de skriver siden de har en haug med innlegg her hver dag.

De som husker/kjenner igjen navn etter år herkan jo lure. Jeg har gått igjennom enkelte og du verden sier jeg.

Det starter på formiddagen og ender på natten. Pc er ikke verden.

Det er mange grunner til at folk bruker tid foran skjermen. Noen er på Kg og noen leser avisen.

Jeg slenger innom av og til, men ikke ofte. Ikke har jeg hauger av venner, men noen få gode. Jeg har ikke tid til å "bo" her inne.

En lang sykdomsperiode slo jeg hjel tid, men gud bedre for et liv. Kjenner flere personer av ulike grunner ikke hr jobb og kommer seg lite ut. De har pc på stun i tilfelle det kommer venner på nett. Venner?

Disse har aldri truffet noen av de på nett.

Og er det ikke slik at man pynter litt på historien, forteller hvor vellykket man er, hvor godt vi tjener og hvor veloppdragne barna er?

Når man leser hva som er skrevet her inne så tviler jeg på at etter så mange mdl. så er de aller fleste så vellykket. Det er ikke problemer i verden for noen virker det som.

Jeg tar de fleste historier med en klype salt.

Jeg selv? Har en vanlig jobb, mann og barn. Betaler regninger som kommer i posten og lever et A-4 liv som de fleste.

Noen tragedier er det ikke å fortelle om, skryte på meg hvor enestående alt er? Nei.

Kunne tenkt meg flere venner, men tror ikke nettet er plassen for meg å finne de. Hvorfor? Nei si det. Aner ikke, men det blir ikke naturlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens : jeg vet ikke om jeg skal le eller grine... :hakeslepp:

Blir paff av en del av utsagnene dine... Beklager.

Jeg skjønner ikke helt den "sammenhengen" du snakker om.

At man er taper og venneløs og ikke har et fnugg av karriere eller sosialt liv, om man tilbringer mye tid på KG.

Jeg har personlig ikke vært på treff, men jeg har møtt to supre jenter ( møtt IRL ) som har blitt mine venninner. Jeg "kjenner" også flere flotte personer her nå, som jeg mailer med / snakker med på msn. Hadde absolutt vært morro å møtt dem, men det vil ikke si at jeg har behov for å møte hele gjengen, eller at jeg MÅ dra på treff ?

Jeg har flere venner, både nære og mer perifere,- jeg er mye med kusiner og fettere, og sambo`s venner. Jeg har venner fra KG og noen flere på msn som jeg har kjent lenge.

Likevel har jeg et hav av tid til å sitte og sløve på KG :ler:

Det er for det første fordi jeg til nå har vært arbeidsledig,- og har hatt lange dager ( står alltid opp tidlig ), - og det er gøy å ha noe å gjøre :D

Det er også kjekt å ha en plass å spørre om ting og tang, og det er gøy å tulle litt i snikk-snakktråder i ny og ne.

Jeg prioriterer absolutt ikke internett og KG framfor mine venner. Men jeg har absolutt tid til andre bekjentskaper selv om jeg har venner IRL.

Er en sosial og åpen person som synes det er hyggelig å slå av en prat,- selv om det er "nerdete over nett" :lol:

Det er SÅ mange forskjellige folk her, Jens, - at jeg tror du bør revurdere ditt syn og dine fordommer.

Jeg synes også "taperen" ( som forøvrig høres tøff ut :) ) fortjener et svar fra deg.

Om alt det jeg sier i innlegget gjør meg til en venneløs taper med fritidsproblemer for din del, så får det bare være :ler:

Men jeg synes du skal være litt forsiktig neste gang du får en fiks idè om at du skal "analysere" slik. Det kan faktisk såre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting.

Jeg har en følelse av att menneskene inne på KG, de som er inne på alle forum, drar på treff, smsèr, mailer, og holder på, kanskje ikke har så mange venner in real life?Stemmer dette?Jeg skjønner liksom ikke vitsen med å begynne å "vanke" med personer man chatter med her inne. Greit nok att jeg har samme interesse med alle inne på bryllupsforumet, men det er derfor jeg er der inne også. Når det kommer til andre ting har jeg da mine egne venner.

Mulig jeg provoserer noen nå, men dette er bare min oppfatning. :roll:

Mener du de vennene jeg har kjøpt eller de jeg innbiller meg at jeg har?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Jens (Jeg må vel anta at du er mann... :P ) Jeg er på KG kl. 03.55 fordi:

- Sto opp sent i går (Ca. 09.00)

- Var i møter, sendte mail, skrev brev etc. frem til ca. 13.00

- Hjemme fra ca. 13.00 til 17.00

- Var så, så vidt jeg kan huske. sammen med mennesker som betyr noe for meg, frem til ca. 23.45. (Siden jeg jobber ved PC'n, får bl.a mye mail, kan du ha funnet et innlegg eller to fra meg i mellomtiden...).

-Så en film på DVD fra ca. 00.45 - 02.15 ("I Kina spiser de hunder" - Bra film!)

- Har nå vært ute og gått en lang tur med Voffe... (Han bryr seg heldigvis ikke om hva klokka er...).

Ja... Jeg er nok en taper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og, på vei til et møte, etter å ha svart på tre mail, er denne taperen her igjen... Er forresten her i stedet for å se på "Frokost-TV"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det det er skrevet mange gode innlegg som jeg er enig i her, Leo, Diva, Ensom taper, Embla s m.m. Tror ikke jeg kan hoste opp så mye fornuftig å tilføye :wink: Men vil tilføye en ting og det er at første innlegg virker veldig generaliserende (på meg iallfall). Det er sikkert tusen ulike grunner til at folk henger mye (eller lite ettersom) her på KG og om man skriver mange innlegg eller ikke. Man kan være arbeidsledig, hjemmeværende, sykemeldt, bruke KG som pauser i pensumlesinga, jobbe turnus, istedetfor å se på tv, som underholdning, for å lære, for å diskutere eller møte nye mennesker. Og helt sikkert en haug med andre grunner.

Og da blir det galt å si at enten har man få innlegg, lite tid på KG og et liv i RL eller så er man aktiv her inne og har få venner og lite å gjøre i RL. Det er min mening i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok at det å treffe noen via nett er litt tabu og 'befengt' for mange - men er jo egentlig bare en ganske naturlig ting !! Tror det er mer og mer vanig at folk finner både kjæreste OG venner via nett.

Men jeg mener jo absolutt at det er greit at noen bruker nett som et fristed / avkobling - hvor de ikke har som intensjon for å treffe noen i RL - men å bombastisk kunne si at de ALDR vil treffe noen er litt feil mener jeg. Og hvertfall å 'dømme' de som faktisk ser muligheten til også få nye kontakter i RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stillte ett enkelt spørsmål. For alt dere vet kan alt jeg forteller her inne være ren løgn. Dette er internett!!!!Kanskje jeg også er ensom og trenger og komme i kontakt med like sinnede, og dette var kanskje min forsiktige måte å gjøre dette på. Når ensom kaller meg drittkjerring, gidder jeg ikke svare.

Jeg har aldri kalt noen tapere.

"lister meg ut igjen".... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Når ensom kaller meg drittkjerring' date=' gidder jeg ikke svare. [/quote']

Det må være deilig å være så arrogant.

Neida. Det virket ikke som det var det du mente heller... :roll::roll:

Tror du bare kan konstatere at du har vist et ansikt ingen her inne synes noe særlig om, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei Jens, du har ikke sagt at de personene som er på KG, og som drar på treff, mailer, SMSer o.l med hverandre er tapere. Jeg har ikke sett at du har skrevet det noen steder i innleggene dine. Alikevel sier du for eksempel at du ikke skjønner vitsen med at folk begynner å vanke med personer man chatter med her. Implisitt gir du rom for at vi andre kan tolke ditt innlegg dithen at vi som gjør sånn er litt tapere, og venneløse IRL. For noen av oss stemmer dette, og vi vet det så utrolig godt. Derfor blir det litt sårt når en blir minnet på det på en sånn måte. :(

Det er mange grunner til at enkelte ikke har noe særlig med venner. I likhet med "ensom taper" har jeg flyttet bort fra de få vennene jeg hadde. Jeg og samboeren har noen felles venner, men jeg har ingen som er mine egne. I tillegg så har jeg nesten aldri blitt akseptert for den jeg er av de jentene jeg har gått i klasse med, eller bare truffet opp gjennom livet. Det er klart at når en blir sett ned på i mange år fordi en er litt annerledes, så kommer sperrene. Jeg er, som jeg tidligere har sagt skeptisk til jenter. Det er så sjelden å treffe noen på min alder som er på bølgelengde med meg, at jeg faktisk ikke har truffet de ennå. Jeg er ikke så veldig utadvendt før jeg virkelig blir kjent med noen.

Jeg går ikke ut på byen, jeg drikker nesten ikke i det hele tatt. Noen vil kanskje tro at det er av religiøse grunner, men jeg har ingen tro heller. Eneste jeg vet er at en blir unektelig litt annerledes, og tenker unektelig litt annerledes, når en som barn får vite at noen fremmede mennesker i et annet land har drept pappaen din. Klart det påvirker en liten jente, og klart den jenta gjerne ser ting i et annet perspektiv og vokser opp til å bli litt annerledes. Det dumme med det er at det skal ikke mye til før en blir sett på som teit i ungdomsårene. Da skal jo de som er annerledes og derfor teite, plages av de som er populære og tror de er bedre enn alle andre. (Sånn var det hvertfall i Haugesund.)

Jeg har selv opplevd de verste sidene ved jenter, og er veldig tilbakeholden ovenfor de fleste jenter i dag. Jeg forventer i grunnen å ikke bli akseptert, enn å faktisk bli det. :o Selvfølgelig kunne jeg også tenke meg noen egne venner. Ei veninne hadde vært nok til å gjøre meg glad, men jeg tør ikke fordi jeg frykter vel at jeg skal bli hun som blir dagens samtaleemne. ( Og nei samtalemnet er ikke tilstede i venneflokken.) Det hadde vært kjempefint å ha noen å gjøre noe med, men sånn er det ikke pr. i dag.

Enkelte dager føler jeg meg kjempeensom, og som en jævlig svær taper. :( Da skulle jeg ønske at ting var annerledes. Andre dager er jeg i grunnen fornøyd. Spøkelsene fra fortiden har ikke ødelagt meg helt. Kanskje er jeg en taper. Kanskje ikke. Og... er det i grunnen så flott å være så vellykket som man skal ha det til? Uansett så vet jeg at hvis jeg er en taper, så er jeg hvertfall ikke alene om å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også er ensom og trenger og komme i kontakt med like sinnede' date=' og dette var kanskje min forsiktige måte å gjøre dette på.[/quote']

Å, det var det du mente! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange venner, KG og andre fora er tidsfordriv om kveldene, kjekt å ha noen å diskutere med.

Har vært på treff da jeg bodde i en anne by, for å utvide nettverket mitt, og fikk noen nye bekjente der.

Har også vært på Nybaktmamma-treff ved Oslo-besøk, for å slå i hjel tid og treffe nye folk. Traff en som jeg fikk SVÆRT god kontakt med.

Men nå når jeg har returnert til hjembyen min, prioriterer jeg å pleie nettverket jeg har her. Men jeg synes det er gøy å surfe rundt, diskutere litt og slå i hjel litt tid innimellom, for med små barn og travle dager blir det ikke så mye av at jeg treffer venner i ukedagene.

Lurer på om du kanskje ikke helt føler deg "hjemme" på forum, er litt misunnelig, og dermed prøver deg med en liten provokasjon overfor forumbrukerene.....? hvis du legger bort fordommene dine, og åpner sinnet ditt, tror jeg du vil bli riktig overrasket.....

Hva vil du egentlig oppnå????

Uansett, en fin diskusjon fikk vi jo..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...