Gå til innhold

Har dere få venner?


Jens

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting.

Jeg har en følelse av att menneskene inne på KG, de som er inne på alle forum, drar på treff, smsèr, mailer, og holder på, kanskje ikke har så mange venner in real life?Stemmer dette?Jeg skjønner liksom ikke vitsen med å begynne å "vanke" med personer man chatter med her inne. Greit nok att jeg har samme interesse med alle inne på bryllupsforumet, men det er derfor jeg er der inne også. Når det kommer til andre ting har jeg da mine egne venner.

Mulig jeg provoserer noen nå, men dette er bare min oppfatning. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

En kan da aldri få nok venner? Jeg synes det var utrolig koselig å gå på treff/bli kjent med de jeg har fått kontakt med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her mye fordi jeg har tid til det. Jeg er særdeles aktiv irl i foreninger, organisasjoner etc og har en stor bekjentskapskrets. Og alltid en venn eller venninne jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har ringt på lenge.

Derfor drar jeg heller ikke på treff. For jeg ønsker å være der for de som har vært der i mange år for meg, først og fremst. Jeg slipper gjerne nye mennesker inn i livet mitt, men da skal de ha en større nærhet til meg enn et diskusjonsforum på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp sånn jeg har det også, Tusenfryd. Føler jeg har alt for liten tid til mine venner, og hadde aldri prioritert personer fra KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så ekstremt stor omgangskrets, men har i likhet med Jens og Tusenfryd heller ikke tid nok til de vennene jeg alt har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg kom ikke til KG for å få nye venner, jeg kom hit for å diskutere og slå ihjel litt dødtid på jobben. Sakte men sikkert ble jeg kjent med folk her, og jeg setter stor pris på dem. Det er fine mennesker.

Men om jeg har lite venner siden jeg henger på KG?

Jeg vil ikke si det. Samtidig er jeg åpen for nye bekjentskaper. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Jeg har også stor bekjentskapskrets, men jeg liker å svi av tid på nettforum jeg. Nå er jeg sykemeldt og da blir det ekstra god tid til å sysle med forum.

Har også vært på treff, mest fordi jeg var nysgjerrig på folkene. Har truffet utrolig koselige og morsomme folk.

Jens; jeg har lyst til at du skal utdype for meg hva som er den store forskjellen med å treffe folk fra nettsteder i forhold til feks å treffe mennesker på et kurs?

En venn er en venn uansett hvordan du har truffet personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abelone

Helt ærlig skjønner jeg ikke spørsmålet - altså HVORFOR det blir stilt!

Vi vet jo at folk er forskjellige, i ulike livssituasjoner, og har det veldig ulikt også sosialt sett - at mange forskjellige grunner.

Noen har mange venner - noen har få - noen har ingen. Alle disse finner man også her inne.

Jeg synes at det å stille spørsmålet viser at man er ute etter å stille folk i bås - og med i den samme klikkdannelsen som vi har vært vitne til i større eller mindre grad her inne.

Jeg synes det er helt unødvendig å oppfordre folk til å "legitimere" i denne tråden om man er en "populær/sosial/engasjert" person irl, eller ikke.

Bare en kommentar til problemstillingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig skjønner jeg ikke spørsmålet - altså HVORFOR det blir stilt!

Vi vet jo at folk er forskjellige, i ulike livssituasjoner, og har det veldig ulikt også sosialt sett - at mange forskjellige grunner.

Noen har mange venner - noen har få - noen har ingen. Alle disse finner man også her inne.

Jeg synes at det å stille spørsmålet viser at man er ute etter å stille folk i bås - og med i den samme klikkdannelsen som vi har vært vitne til i større eller mindre grad her inne.

Jeg synes det er helt unødvendig å oppfordre folk til å "legitimere" i denne tråden om man er en "populær/sosial/engasjert" person irl, eller ikke.

Bare en kommentar til problemstillingen....

Jeg er helt enig. Og som Hilde K S sier i innlegget over, en venn er en venn. Det er da helt irrelevant hvor man traff denne vennen. Å ha truffet ham/henne på nettet i motsetning til jobben eller på en fest gjør ikke det vennskapet mindre verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg digger å treffe nye mennesker

ser ikke noe galt i å treffe noen herfra selvom jeg ikke tror jeg kommer til å få nære venner fra kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er hely uvesentlig hvor/hvordan man treffer nye venner!

Selv om jeg har en stor omgangskrets, er det alltid rom for flere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler jeg har alt for liten tid til mine venner' date=' og hadde aldri prioritert personer fra KG.[/quote']

Nei, man kan jo ikke prioritere personer fra KG. De er jo helt ville og gale og venneløse og fortjener ingen prioritering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan har du fått den oppfatningen Jens ?

Fordi du, i ditt hode, selv mener, at sitter man mye på nett, da er man asosial og har få venner ?

Det var en ikke-ukjent fordom.

Det er nok mange grunner til at brukerne er her, og om man har en kjempe-omgangskrets eller en liten omgangskrets, tviler jeg sterkt på at du klarer å analysere utfra antall innlegg & annen aktivitet som at man drar på treff o.l

Man trenger ikke være Viggo Venneløs for å være åpen for nye bekjentskaper, også på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver bare å danne meg ett bilde av folka her!Jeg er jo på nett jeg og, men det ville aldri fallt meg inn å begynne å møte personer jeg chatter med in real life. Ser ikke helt vitsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så heldig å ha masse venner og mange av dem fra barneskolen - vi har altså kjent hverandre i ca. 25 år. Føler jeg har for liten tid til dem.

Dette gjør ikke at jeg ikke kan møte mennesker fra KG. Har blitt kjent med Leo og har dessuten vært på ett treff i Oslo. Prioriterer ikke treffene sterkt, men passer det slik og jeg har lyst, drar jeg.

At noen er på f.eks. mange treff, behøver vel ikke bety at man er på utkikk etter en ny venn! Det kan vel bare være så enkelt at man bare er sosial, nysgjerrig og glad i å møte nye mennesker. Som kanskje resulterer i et vennskap...

Jens; Hvis jeg hadde vært litt venneløs og kontaktsøkende, tror jeg ikke jeg hadde sagt det etter å ha lest hovedinnlegget.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg har noen veldig gode venner som jeg har hatt siden vi var små også har jeg en haug med "venner" som jeg ikke har dagli kontakt med, men som jeg fester sammen med og henger med om vi møtes tilfeldig. De fleste vennene mine har barn å saånt så da er det greit å ha noen å feste med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har massevis av venner spredd rundt i landet og er ikke venneløs i det hele tatt. Alikevel er vi en "gjeng" her inne som treffes jevnlig. Disse er kjempehyggelige jenter som jeg trives godt med, og vi har alltid mye å snakke om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...