monja Skrevet 29. januar 2004 #21 Skrevet 29. januar 2004 Har noen riktig gode venner, og noen jeg ikke har så mye kontakt med. Men det blir aldri nok venner, og om jeg finner noen jeg går godt overens med her (dere vet hvem dere er ) vil jeg selvsagt bli bedre kjent med dem. Er iallefall ikke her fordi jeg er venneløs
punkyB Skrevet 29. januar 2004 #22 Skrevet 29. januar 2004 Prøver bare å danne meg ett bilde av folka her!Jeg er jo på nett jeg og' date=' men det ville aldri fallt meg inn å begynne å møte personer jeg chatter med in real life. Ser ikke helt vitsen.[/quote'] Hvordan kan du si det så bastant ? Nå kan man jo ikke være sikker på at alle er 'seg selv' her på nett - men hvis du ble kjent med en person her som du følte hadde litt samme interesser som deg , samme holdning til viktige ting , samme fase i livet o.l. - slike kriterier man gjerne finner venner i RL på , men du møtte en slik person her på nett - kan du si at du ALDR ville møte vedkommende i RL ? Såfall hvorfor ikke ? Hvis vedkommende bodde på samme sted så dere kunne enkelt treffes.
Saeria Skrevet 29. januar 2004 #23 Skrevet 29. januar 2004 Helt ærlig skjønner jeg ikke spørsmålet - altså HVORFOR det blir stilt! Vi vet jo at folk er forskjellige, i ulike livssituasjoner, og har det veldig ulikt også sosialt sett - at mange forskjellige grunner. Noen har mange venner - noen har få - noen har ingen. Alle disse finner man også her inne. Jeg synes at det å stille spørsmålet viser at man er ute etter å stille folk i bås - og med i den samme klikkdannelsen som vi har vært vitne til i større eller mindre grad her inne. Jeg synes det er helt unødvendig å oppfordre folk til å "legitimere" i denne tråden om man er en "populær/sosial/engasjert" person irl, eller ikke. Bare en kommentar til problemstillingen.... Må vel kunne si meg enig med deg, men om Jens vil ha et svar fra meg, selv om jeg ikke SMS'er eller drar på treff.. (Går det og an? :klø: ) Jeg, Saeria, har få venner. Kun en jentevenn om en ser bort i fra søsken. Jeg har vanskelig for å stole på de fleste jentene jeg møter. De fleste på min alder har ikke noe til felles med meg, og en glemmer ikke hvordan det var å være den sære, stygge, upopulære, teite, annerledes jenta gjennom nesten hele barndommen. Den som ingen ville bli sett med, fordi det var flaut og som ingen ville snakke med hvis de ikke trengte noen de selv kunne baksnakke om senere. (Klart det er ok for dem å overbevise seg selv om at de er bedre enn alle andre. ) Oppveksten min har gjort meg til den jeg er. Litt annerledes. :blunke: Jeg har opplevd hvor fæle jenter kan være, og har dermed vanskelig for å stole på de fleste jentene jeg møter. Har møtt mange greie også, men ikke av typen " Vi kan bli gode venner." Her på KG får jeg være anonym. Her er alle stort sett greie med hverandre, og bakgrunnen til den enkelte er et ikke-tema. Jeg slipper å tenke på hva andre tror om meg hvis de hadde sett meg. Jeg kan være meg selv, uten å måtte utlevere meg totalt. Jeg liker jentene her, og ja... litt av livet mitt er her. Ikke mye, men nok til at dere klarer å gjøre meg glad gjennom hundrevis av koselige, engasjerende, og frustrerende innlegg. :D Jeg er i dag stolt av å være annerledes. Jeg vet at min oppvekst har formet meg til den jeg er. Jeg håper det har gjort meg til et bedre menneske, selv om jeg er skeptisk til fremmede. Uansett så håper jeg at jeg kan leve resten av livet mitt uten å møte de jeg gikk i klasse med. Nei, de har visstnok ikke forandret seg, og da har jeg ingen glede av å treffe dem heller. Sørgelig men sant... Noen ting glemmer jeg bare ikke. Da vil jeg heller være glad og venneløs. :D
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2004 #24 Skrevet 29. januar 2004 Er vel ulike folk her inne. Det finnes faktisk folk som kun lever igjennom nett. Noen føler de fikk venner etter pc kom i hus. Noen er trygdet, ensomme, arbeidsløse, noen slår ihjel tid. Internett er ikke noe liv. Tror det blir feil å kalle det venner da man ikke kjenner de. personlig har jeg ikke ville møtt noen i virkeligheten. Man hører så mye rart for tiden om folk som treffes ute. Utfordrer ikke skjebnen.
:-) anna Skrevet 29. januar 2004 #25 Skrevet 29. januar 2004 Jeg hiver meg på. Egentlig lurer jeg på om ikke dette innlegget burde ha ligget under fordommer debatten :D Det er jo faktisk ikke slik lengre at alle som "kan seg nok med data til å komme seg inn på internett", er nerdete folk som sover dagen og jobber om natta og drikker merkelige energidrikker mens de gleder seg til neste "Gathering" i Vikingskipet. Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg kan forsikre deg om at jeg er langt fra venneløs. For å si det som det er så er jeg av dem som alltid har hatt svært mange venner, og slik er det fortsatt. Jeg har bare fått noen til gjennom KG... uten at det var derfor jeg begynte her... Jeg er lykkelig og ressurssterk og har all grunn til å være fornøyd med både privatliv og jobb. Har ingen problemer med å se eller si at jeg er et ganske vellykket menneske. Også i andres øyne. Jeg ble med på treff helt tilfeldig, men ble gledelig overraska... møtte noen utrolig hyggelige intelligente og spennende damer... Kan love deg at de jeg kjenner er over gjennomsnittet både smarte og kloke... Jeg synes har vært så flott å få bli kjent med folk som jeg ikke ville møtt ellers (er heldig medlem av gjengen til Starie :D ) Enten fordi vi ikke er på samme alder eller i samme livssituasjon, eller rett og slett fordi det tilfeldigvis ikke ville ha vært noen møtepunkter. Og så oppdage at man har masse til felles og liker hverandre så godt at man vil møtes flere ganger. Og bare så det er sagt... hvorfor er det å komme på treff noe "taperaktig"?! Vi er jo alle på KG... hvorfor tror du at vi er mer "tapere" enn deg?!
Jens Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #26 Skrevet 29. januar 2004 Jeg har da aldri sagt man er taper fordi man går på treff!!! :o Jeg var bare nysgjerrig på hvorfor man gjorde det?
punkyB Skrevet 29. januar 2004 #27 Skrevet 29. januar 2004 Jeg har da aldri sagt man er taper fordi man går på treff!!! :o Jeg var bare nysgjerrig på hvorfor man gjorde det? Men hvordan kan du så bombastisk si at du ALDRI skal treffe noen fra nett?
Gjest Fighter Skrevet 29. januar 2004 #28 Skrevet 29. januar 2004 Jeg har noen nære venner som jeg kan prate med om alt, noen jeg treffer av og til som jeg også definerer som venner og MANGE bekjente. Jeg er ikke på kg fordi jeg er ensom, men kom hit for å få bryllupstips(ettersom bare en venninne (som ikke bor her i byen) har gifta seg må jeg jo få tips fra noen?) og oppdaget etterhvert at det diskuteres mye annet også. Ville aldri sagt nei til en venn pga kg, men trives godt på kg. Det ene trenger ikke å utelukke hverandre. I dag har jeg vært på café og møtt tre venninner, på lørdag skal jeg møte noen andre venner. Etter at jeg traff kjæresten min og ble samboer er det naturlig at jeg ikke er sammen med venner hele tiden, noe jeg var før. Men jeg har som sagt mange venner og veldig mange bekjente. Jeg har så mange i min omgangskrets at jeg så og si aldri trenger å være alene ufrivillig.
Nightgrl Skrevet 29. januar 2004 #29 Skrevet 29. januar 2004 Veldig glad for at jeg møtte en jeg chatta med' date=' for han er samboeren min nå. [/quote'] Samme her!!! :D
Mitsi Skrevet 30. januar 2004 #30 Skrevet 30. januar 2004 Må jo si at jeg sitter med litt samme følelse som Jens. Ikke kun til treff, men har litt problemer med å tro, at folk som har 15-20 innlegg på KG pr dag, itillegg lever et veldig aktivt liv IRL. Jeg bare lurer på hvordan en får tid til alt.
Gjest Nicoline Skrevet 30. januar 2004 #31 Skrevet 30. januar 2004 Herlighet - hva er problemet med å svare høflig uten å bli dødsfornærmet? For meg er dette er sted hvor jeg kan drøfte saker som interesserer meg. Kunne aldri tenkt meg å gå på noe treff - skal prøve å forklare hvorfor. Etter det jeg har lest så virker det som om folk går på disse treffene kun fordi de er nysgjerrige på mennesket bak navnet på Kvinneguiden. En tøff tone, en vennlig tone, kombinert med et passende bilde gjør enkelte nysgjerrige på hverandre. Tror faktisk ikke så veldig mange kjennskap som oppstår på slike treff er holdbare og blir til nære vennskap. Det er nemlig helt annerledes om man blir kjent med mennesker i virkeligheten, enten det er på kurs eller på jobb som noen nevnte. Hvis man utvikler vennskap med noen på jobb så vet man at dette er full klaff med en gang - man blir ikke venner med noen kun fordi man jobber på samme sted, eller kun fordi man går på samme kurs. Det er noe mer som må til - dette er det faktisk mye lettere å legge merke til i virkeligheten enn ved å skjule seg bak et fotomodellbilde og en PC-skjerm. Jeg vil ha dette til mitt anonyme sted for avslapping - det lar seg ikke kombinere med treff og mulig innleding av nye vennskap. For meg er vennskap virkeligheten - dette er avkobling - jeg vil nesten sammenligne det med å lese et ukeblad. Så navn, bilder av meg, barna mine, huset mitt eller hjemstedet mitt kommer aldri på trykk på Kvinneguiden. Det betyr ikke at jeg hever meg over andre mennesker - det har med ønsket om å bevare anonymiteten og la dette fortsatt være min kilde til å avreagere fra en ellers hektisk hverdag
Emy Skrevet 30. januar 2004 #32 Skrevet 30. januar 2004 Nei, jeg har ikke få venner. Jeg har veldig veldig mange venner. Mange nære venner også. Men jeg bor i en by jeg ikke har rukket å bli kjent med så mange ennå og nå sitter jeg her...en fredagskveld , alene. Sambo er borte og da er det kjekt med KG vet jeg
Harvey Skrevet 31. januar 2004 #33 Skrevet 31. januar 2004 Nei, jeg har de vennene jeg vil ha i virkeligheten. Internett er et hyggelig tidsfordriv.
Gjest Embla s Skrevet 1. februar 2004 #34 Skrevet 1. februar 2004 Jeg lurer på en ting. Jeg har en følelse av att menneskene inne på KG, de som er inne på alle forum, drar på treff, smsèr, mailer, og holder på, kanskje ikke har så mange venner in real life?Stemmer dette?Jeg skjønner liksom ikke vitsen med å begynne å "vanke" med personer man chatter med her inne. Greit nok att jeg har samme interesse med alle inne på bryllupsforumet, men det er derfor jeg er der inne også. Når det kommer til andre ting har jeg da mine egne venner. Mulig jeg provoserer noen nå, men dette er bare min oppfatning. Jeg skjønner ikke hvor du vil. Hvis man treffer noen man liker, (om det er på chatt, på forum, på skolen, på jobb, på treninga) så er det vel naturlig at man kan få lyst til å treffes utenfor settingen man vanligvis treffes i (chatt, forum, trening, skole, jobb, etc)?! Og hvis man er per def. venneløs og mislykket om man går på treff eller sender sms med folk man treffer på forum, er man ikke da like mislykket om man i det hele tatt bruker tiden sin på forum istedenfor sammen med de virkelige vennene sine? For min del: Jeg har absolutt nettverk og venner nok. Noen jeg ser ofte, noen jeg ser sjeldent. Jeg har aldri opplevd å ikke ha noen å være sammen med hvis jeg har ønsket det. Allikevel (!!!) har jeg vært på flere treff, og jeg har blitt ganske godt kjent med noen fra forum. Hva sier det om meg? At jeg er en sosial taper? I mine øyne er forum et sted der man "treffer" og kommuniserer med folk man ellers aldri ville møtt. Man kan få tips og råd fra folk som har kunnskap ingen i omgangskretsen har, man kan få utvidet horisont og man kan ha det kjempemorsomt. At skrittet fra dette til å treffes på ordentlig er så veldig stort ser jeg ikke. Nå er det heller ikke sånn at de store treffene er steder der man knytter "evige vennskapsbånd" i første omgang. Men det er utrolig artig å treffe ansiktene bak nickene. JEg legger i allefall ikke så mye mer i det i utgangspunktet. Om man skulle være så heldig å treffe mennesker man virkelig finner tonen med, er jo det bare kjempehyggelig og en stor bonus, men jeg tror ikke det å få nye venner er motivasjonen man har for å dra på treff! Når det gjelder hvordan folk har tid til å poste mange innlegg: Noen ser tv fryktelig mange timer hver kveld, mens andre sitter med kg
Gjest Vega Skrevet 1. februar 2004 #35 Skrevet 1. februar 2004 Når jeg leser Embla s innlegg nå, kommer jeg i tanker om KG-treff og Grethe Waitsløpet. Hvorfor vet jeg ikke, men det har kanskje noe med uhøytidligheten og selve måten å gjøre. Man forventer liksom ikke å bli venner med de andre i Grete-Waitsløpet heller...eller etter løpet, men skjer det, er det jo bare en slags hyggelig kuriositet. Og dersom menn hadde vært i flertall eller fifty-fifty i GW-løpet, hadde det trolig ikke vært like populært... Har ikke vært på treff selv, men dersom jeg er i nærheten når et slikt treff skal finne sted, så kanskje... Har heller ikke deltatt i GW-løpet - og vet at det skal jeg definitivt IKKE!
Lilletrollet Skrevet 1. februar 2004 #36 Skrevet 1. februar 2004 Jeg kan kun snakke for meg selv,men når man jobber turnus arbeid,så har man mye tid på formiddagen de dagene man jobber kvelden. Og spesielt da man har mange venner som jobber "vanlige" 8 til 16 jobb. Da har jeg funnet ut at KG kan være ok å ha. Jeg ble medlem her for å møte andre i min situasjon,altså prøvere,men jeg har funnet ut at det er mange andre det kan være spennende å snakke med også. Noen hadde selvfølgelig vært morsomt og truffet,men det vil ikke si at jeg har lite venner allikevel. Jeg har en stor bekjentskaps krets,med mange gode venner. Det er noen som jeg har kontakt med daglig,mens andre er mere sporadiske. Det er ikke alle som vet at jeg prøver å bli gravid,så da fant jeg ut at ent forum hvor man er anonym var tingen. Jeg ser ingen ting galt i å evt møte noen av de jentene som er inne på graviditets sidene. Det er jenter som går igjennom det samme som meg,og som vet hvordan det er. Lilletrollet
Gjest Embla s Skrevet 1. februar 2004 #37 Skrevet 1. februar 2004 Har ikke vært på treff selv, men dersom jeg er i nærheten når et slikt treff skal finne sted, så kanskje... Har heller ikke deltatt i GW-løpet - og vet at det skal jeg definitivt IKKE! Jeg har aldri deltatt i Grete W løp, men jeg vedder ganske mye på at kg treff er adskillig bedre ja
Gjest Vega Skrevet 1. februar 2004 #38 Skrevet 1. februar 2004 Ja, ikke så slitsomt - også blir man ikke like svett... :blunke: Skjønner ikke vitsen med å løpe 5 km bare for å få et påskudd til å gå ut og ta noen øl...for ikke å snakke om all treninga i forkant... Da er det bedre å fortelle samboeren at man skal på Kg-treff. Enkelt og greit.
Gjest Embla s Skrevet 1. februar 2004 #39 Skrevet 1. februar 2004 Ja, ikke så slitsomt - også blir man ikke like svett... :blunke: Skjønner ikke vitsen med å løpe 5 km bare for å få et påskudd til å gå ut og ta noen øl...for ikke å snakke om all treninga i forkant... Da er det bedre å fortelle samboeren at man skal på Kg-treff. Enkelt og greit. Absolutt! Håper du kommer deg på samme treff som meg en gang, Vega, du er absolutt av de jeg kunne hatt lyst til å møte! :D
Reina Skrevet 1. februar 2004 #40 Skrevet 1. februar 2004 Altfor få Jeg har ikke tid til å ha så mange heller! Har nok med kjæreste, de vennene jeg har, skole, familie, jobb og min egen lille verden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå