Gjest millevimsen Skrevet 29. januar 2004 #1 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei! Har kjøpt flybilletter, slike billige som ikke kan angres., og kan ikke dra selv.Hvordan går jeg fram hvis jeg gir dem bort/selger dem videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. januar 2004 #2 Del Skrevet 29. januar 2004 Det er ikke lovlig å selge en flybillett. Flyselskapene skal ha kontroll på hvem som er ombord i flyet, blandt annet av sikkerhetsårsaker og i tilfelle ulykker (tenk om feil pårørende blir varslet). Flyselskapene er flinke til å fange opp dette (de leser selvfølgelig anonser på samme sted som du prøver å selge...), og vil sansynligvis nekte vedkommend å reise. Kontrollen på dette har blitt mye strengere i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 29. januar 2004 #3 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis det ikke er samme navn på billetten og på passasjerens øvrige ID vil man bli nektet boardingpass. Som Ragnhild skriver så er sikkerheten skjerpet på alle bauger og kanter, også på innenlandsreiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 29. januar 2004 #4 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg ble utsatt for det samme for noen år siden, kjøpte billigbilletter men når dagen nærmet seg kunne jeg ikke dra. Undersøkte og undersøkte, men det var ikke noen mulighet til å selge billetten, fordi navnet ikke kan endres og det var jo mitt navn som sto på billletten. Så, sært som det dog var, så måtte jeg bare innfinne meg med at jeg hadde tapt de pengene til ingens glede! :-? Men slikt risikerer man når man kjøper billigbilletter. Man kan kanskje lure flyselskapene og de som har ansvar for sikkerheten, men hvor lurt er det? som ragnhild sier, dersom dere hadde fått det til, og feil person var på flyet og det skjedde noe... hva da? hva med pårørende både dine og til den som faktisk kanskje var forulykket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 29. januar 2004 #5 Del Skrevet 29. januar 2004 Ofte har man muligheten til å få endret navn på flybilletten mot et lite gebyr på 100-150 kroner! Har gjort dette flere ganger, også med billigbilletter! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 1. februar 2004 #6 Del Skrevet 1. februar 2004 Nå vet ikke jeg hvilket flyselskap du skal fly med, men med SAS og Braathens kan du endre navn på billetten for 200 kr, hvis du varsler senest 24 timer før avgang. Den som reiser må ha med erklæring fra den som eier billetten ved avgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå