Gå til innhold

Tips til hjemmetrening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg ikke får kommet meg på treningsstudioet de neste tre ukene, jeg ønsker derfor å gjøre noen øvelser hjemme som er enkle, men effektive.

Områdene jeg vil trene er mage, lår og rompe og armer. Så noen som har noen gode tips til hva jeg kan trene? Helst øvelser som ikke krever noe utstyr siden jeg ikke har det :sjenert: Og helst skriv hvor mange repitasjoner jeg trenger pr. øvelse for å kunne oppnå noe gode resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler å kjøpe (eller laste ned) en pilates dvd. Jeg trener av og til med Winsor Pilates, og selv etter bare 20 minutter kjenner man det sykt godt! Da trenger man bare en matte, eller noe mykt å ligge på. Anbefaler også å jogge og løpe, spesielt hvis du også vil gå ned i vekt og ikke bare forme. Det beste er å kombinere de to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sjekke denne tråden, da TS der spør etter omtrent det samme. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=656933

Når det kommer til antall repitisjoner på mage, så er det ikke noen fasit, annet enn at det skal gjøre vondt for at du skal kjenne resultater, og ikke gi deg med en gang det brenner. Når det starter å brenne er det da du bygger.

Jo flere reps du tar jo større volum blir det på musklene, og få reps med mer motstand (tyngde) går mer på ren styrke og mindre volum.

Men en fantastisk øvelse for mage og rygg er jo da så klart planken. Alt du trenger er et gulv og deg selv. Prøv å hold 1-3 minutter 3 ganger med 30-40 sekunders pause mellom hvert sett :)

Elles kan du veksle på vanlig situps og med skrå situps. Gjerne hold noen tunge bøker sånn at du får ekstra motstand.

Her er også masse bra øvelser for mage http://www.trening.no/treningstips/517.o2.html

Mtp. på bein, rumpe og lår, så kan du sjekke mye av det som står i den tråden jeg linker til, da dette virkelig er gode øvelser :)

Lykke til!

Endret av Siggen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lenke hu dama her har mye bra trening...ellers så kan du søke på boothcamp billy eller hva han heter..han har og mye bra..youtube har kjempe mange trenings videoer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfall, knebøy, slyngetrening (sånn mini koster ca 400) og catslide (du kan bruke noen ullsokker eller vaskefiller istedetfor å kjøpe sånne slidedingsebomser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...