Gå til innhold

400 etiopiere saksøker staten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi det eneste humane og moralsk riktige vil være å gi barn som Nathan Eshete

Varig opphold så de kan få lov til å starte sitt liv.

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1817128.ece

Dessverre så lever vi i et samfunn som har lagt seg en Frp/Apartheid linje når det gjelder asylpolitikk.

Endret av Apis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Søksmålet må bli avvist og de som har fått avslag og plikt å reise ut, forlatte landet. Det er opptil dem å bestemme om de vil prøve seg et annet sted eller i hjemlandet.

Det er utrolig at dette skjer i Norge. :sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokatene tjener mangfoldige millioner på asylsøkere. At de ønsker å beholde dette i rettssystemet er ikke annet å vente. Enten man vinner fram eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Søksmålet må bli avvist og de som har fått avslag og plikt å reise ut, forlatte landet. Det er opptil dem å bestemme om de vil prøve seg et annet sted eller i hjemlandet.

Det er utrolig at dette skjer i Norge. :sukk:

Angrer du for å ha kommet hit? :) Jeg er så enig med deg.

Jeg tror jeg ville ha angret på å ha valgt Norge, om jeg ikke hadde vært innfødt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angrer du for å ha kommet hit? :) Jeg er så enig med deg.

Jeg tror jeg ville ha angret på å ha valgt Norge, om jeg ikke hadde vært innfødt.

Nei, jeg angrer ikke (ennå), men det er mye som skjer som både undrer meg og gjør meg trist. Omstendighetene i mitt liv førte til at jeg endte opp i Norge, jeg har ikke valgt det selv helt tilfeldig som mange andre gjør. Jeg trives nok her på grunn av mine kjære, er glad at jeg kan bidra med mine kunnskaper og kvalifikasjoner, men jeg skulle ønske det var litt mer rettferdighet i landet. For nå ser det ut at de som kommer på lovlig vis med god nok grunn og møter all slags krav for å bli, har det mye vanskeligere enn de som er her ulovlig, har smuglet seg inn og er uten grunn for opphold. Ja, det irriterer meg ganske, fordi mens det brukes ufattelig mye ressurser for de sistnevnte, får mange andre ikke hjelpen de trenger. :sukk: Det er noe veldig galt i et system som bruker like lang tid for å behandle søknader hvor søkeren har klar identitet, dokumentasjon i orden, har forberedt seg og har klar rett for opphold og søknader hvor søkeren har ukjent identitet, har kastet id-papirene sine, motarbeider myndighetene og nekter å godta avgjørelsen. Jeg tviler på at arbeidsinnvandrere og familiemedlemmer som får avslag på søknadene sine har like mye ankemuligheter som asylsøkerne har.

Norge må satse på ressurssterke mennesker og mennesker som har klar identitet og forvalte midlene på en annen måte, mer effektiv og optimisert og til fordel for de som kommer med åpne kort og uten skjult agenda.

Skrivefeil.

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fordi det eneste humane og moralsk riktige vil være å gi barn som Nathan Eshete

Varig opphold så de kan få lov til å starte sitt liv.

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1817128.ece

Dessverre så lever vi i et samfunn som har lagt seg en Frp/Apartheid linje når det gjelder asylpolitikk.

Så det eneste humane og moralsk riktige er å fortrenge det norske folk fra sitt tusenårige hjemland? Her ser vi tydelig forrædernes janusansikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det eneste humane og moralsk riktige vil være å gi barn som Nathan Eshete

Varig opphold så de kan få lov til å starte sitt liv.

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1817128.ece

Dessverre så lever vi i et samfunn som har lagt seg en Frp/Apartheid linje når det gjelder asylpolitikk.

Nei. Det eneste humane og moralsk riktige vil være å sørge for at de som har fått avslag, respekterer lovene det fins i Norge og forlater landet. Forlate landet og starte livet sitt. Dessverre så lever vi i et samfunn som er sterkt påvirket av mennesker som tror loven ikke gjelder for dem, men bare for de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det eneste humane og moralsk riktige er å fortrenge det norske folk fra sitt tusenårige hjemland? Her ser vi tydelig forrædernes janusansikt.

Nå er det ca 70 år siden din drøm om tusenårsriket ble lagt i grus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det eneste humane og moralsk riktige vil være å sørge for at de som har fått avslag, respekterer lovene det fins i Norge og forlater landet. Forlate landet og starte livet sitt. Dessverre så lever vi i et samfunn som er sterkt påvirket av mennesker som tror loven ikke gjelder for dem, men bare for de andre.

Enig med deg i at behandlingstiden må ned og at folk skal følge lover og regler. Det er jo det disse asylsøkrene fra Etiopia gjør også. Bruker de ankemulighetene som finnes i det norske rettssystemet så lenge de mener det er fare for død og pine når de returnerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå er det ca 70 år siden din drøm om tusenårsriket ble lagt i grus.

Nei, det er sytti år siden det norske folks hjemland ble tilbakeført til det norske folk, bare for igjen å la det bli overført til andre folkeslag. Nye tider, nye forrædere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...