Gjest HunterLady Skrevet 18. mai 2012 #21 Skrevet 18. mai 2012 Men hvordan er det i forhold til dobesøk sånn ellers? Får man hjelp til å komme seg på toalettet selv om man har på bleier, eller må man kun forholde seg til den beskyttelsen bleiene gir? Dersom du gir beskjed om at du trenger hjelp til toalettet, så skal du få hjelp til dette. Det er ikke slik at du skal måtte ligge i sengen din i din egen avføring, selv om du har på deg bleie. Det beste for alle parter er jo om du klarer deg til toalettet Og jeg sier som de andre her. Sykepleiere og helsefagarbeidere er profesjonelle og veldig vant til bleiebruk i alle aldre. Dette er også noe vi vet at mange pasienter er flaue over, og derfor er vi så diskret som mulig ved skift og lignende.
Gjest Mildrid Skrevet 18. mai 2012 #22 Skrevet 18. mai 2012 Har du blitt utredet skikkelig? Ikke bare av fastlege, men av en spesialist? Hadde ikke gitt med med irritabel tarm diagnosen før jeg hadde blitt sjekket for alt fra allergier til fistler til gudvethva..
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #23 Skrevet 18. mai 2012 Nei har ikke prøvd å skrive matdagbok, men har registrert noe som virker jeg er mer følsom for enn andre ting, men samtidig kan dette variere. Men Øl, kaffe og sterk mat er det som ser ut til å ha størst negativ effekt. Kanskje det er noe å prøve. Hendte det ofte at du ikke rakk toalettet? For meg har ikke problemet vært på dagtid i det hele tatt nesten, men da desto verre på natten. I forhold til dette sykehusoppholdet vet jeg at det nok er mest meg, men som sagt så er jeg ikke så veldig komfortabel med tanken å bli " skiftet" på. Men det er klart må man så må man... Vet ikke helt hvorfor men tror faktisk jeg hadde vært mest komfortabel med en kvinnelig sykepleier. Vet ikke hvorfor Men er sikkert som du sier den beste løsningen å ta i bruk bleier Hvis du ikke blir stresset rundt alt med mat og spising pga du skriver en matdagbok så syns jeg det er en genial idee å gjøre det. Kanskje du finner ut hva som utløser det! Min sambo blir også dårlig i magen når han får i seg for mye kaffe, øl eller sterk mat, men han rekker alltid do. Hendte ikke veldig ofte at jeg ikke rakk toalettet, men av og til så bare kom det! Av og til kunne det hende hjemme og av og til mens jeg sto i butikken. Var en periode det hendte på jobb også, men da hadde jeg en jobb hvor jeg ikke kom meg på toalettet før et par timer senere fordi jeg måtte vente på at neste person kom på jobb. Jeg vil tro at så lenge du klarer å komme deg på toalettet med hjelp så får du hjelp til det uansett om du har på bleie eller ikke. De vil jo slippe mest mulig styr og ubehag(ikke at det er styr og ubehag for sykepleierene, men du skjønte kanskje hva jeg mente) for dere alle. Jeg ville bare vært ærlig med dem, sagt at det er kjempe pinlig for deg, men at du får en bedre nattssøvn og har funnet ut at det er best for alle parter at ikke hele sengen må skiftes på. I samme slengen kan du si i fra at du ønsker at kvinner skal skifte på deg så langt det er mulig. Jeg forstår hva du tenker og mener i forhold til det. Må bare dele en episode jeg hadde på sykehuset en gang i forhold til en mannlig sykepleier. Den har ingenting med toalett å gjøre, men viser bare at de mannlige sykepleierene av og til er helt fantastiske omsorgspersoner. Jeg skulle ha gastroskopi(slange med kamera ned i halsen) i forbindelse med magesmertene mine og fikk ikke spise etter midnatt. Sykehusmat fristet ikke! Uansett så ble jeg sulten halv 12, lå våken og gruet meg litt. Så jeg trasket ut til sykepleierene og spør uskyldig om det er mulig å få en brødskive. En mannlig sykepleier spretter opp og ber meg bli med til kjøkkenkroken og spør meg hva jeg har lyst på av pålegg. Jeg sier veldig forsiktig at jeg har utrolig lyst på ristabrød med eggerøre, men kan sikkert ta en skive med skinke. Sykepleier sier at ristabrød med eggerøre skal jeg selvsagt få og at jeg bare skulle gå på rommet og vente. Så kommer han inn med brettet og det lukter og ser helt fantastisk godt ut! Spør om jeg vil ha det i sengen eller ved bordet, jeg tok det ved bordet. Der satt jeg med en liten tåre i øyet over hvor fantastisk sykepleieren var og spiste noe av det beste jeg har fått servert noen gang! Han skulle hatt en stor gullstjerne han kunne båret på brystet så alle viste hvor snill og omsorgsfull han var!
Gutt_24 Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #24 Skrevet 18. mai 2012 Har vært hos spesialist ja og er kontinuerlig hos både lege og spesialist for å finne ut hva det er. Har sjekket utallige allergier, tatt endoskopi (tror det er det det heter) ++ så jeg slår meg på ingen måte til ro med det! Men av praktiske grunner er bleier den beste løsningen nå, men selvfølgelig ikke noe jeg håper å fortsette med
Gutt_24 Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #25 Skrevet 18. mai 2012 Fin historie du hadde forresten, får håpe jeg er så heldig å møte noen sånne sykepleiere også Betryggende å høre at man ikke er "låst" til bleiene selv om man bruker det. Trenger de jo kun til ett formål...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2012 #26 Skrevet 18. mai 2012 Fin historie du hadde forresten, får håpe jeg er så heldig å møte noen sånne sykepleiere også Betryggende å høre at man ikke er "låst" til bleiene selv om man bruker det. Trenger de jo kun til ett formål... Tror ikke du skal bekymre deg for at du må tisse i bileiere hvis dette ikke er noe du pleier å gjøre
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2012 #27 Skrevet 18. mai 2012 Mente i bleiene selvfølgelig, ikke bileiere:p dumme autocorrect
Gjest Mildrid Skrevet 18. mai 2012 #28 Skrevet 18. mai 2012 Vi er i overkant opptatte av at fol går på do, så det skal du ikke bekymre deg for. Det er veldig mange gode grunnet for at man skal få komme seg på toalettet, så det er ingen som kommer til å nekte deg det.
Gutt_24 Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #29 Skrevet 19. mai 2012 Nei er vel som de fleste sier her, ikke noe jeg bør bekymre meg over. Er vel sikkert greiere for sykepleierne å hjelpe på do enn å skifte bleie også
ninuska_ Skrevet 19. mai 2012 #30 Skrevet 19. mai 2012 Tråden er ryddet. Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren. ninuska_, mod
Gutt_24 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #31 Skrevet 4. juni 2012 Vil bare takke alle som har skrevet oppmuntrende ord til meg her. Har nå kommet hjem fra sykehuset etter operasjonen. Måtte ligge på sykehuset i en uke, men operasjonen gikk bra I forhold til problemet mitt med avføringslekasje, har jeg funnet ut at stress er noe som definitivt trigger det, og i en sykehussituasjon er det noe stress involvert.. Det var VELDIG rart i starten å skulle få hjelp til skift av bleie osv. men personalet var fantastiske og diskret så ble fort vant med det:) Klarer ikke alt selv enda, men det er ikke lenge igjen og kjenner at det skal bli godt. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå